Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] TARCZE I KLOCKI PRZÓD I TYŁ
Autor Wiadomość
mirosi 
Forumowicz


Auto: MSS 1,9 DID 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 20-05-2012, 13:28   [MSS DID] TARCZE I KLOCKI PRZÓD I TYŁ

czy ktoś ma "opis" jak samemu sprawnie wymienić tarcze i klocki w miśku?
czy musi być kanał, czy wystarczy sam podnośnik i czy sam dam rade to zrobić?
_________________
mirosi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2012, 13:50   

Wystarczy dobry podnośnik, kobyłka i komplet dobrych kluczy, jednakże o ile z przodu nie jest jakiś straszny problem wymiana tarcz z klockami, o tyle z tyłu trzeba mieć narzędzie do wkręcania tłoczków.
Zabezpieczasz auto, luzujesz koło, podnośisz auto, podpierasz w odpowiednim miejscu, demontujesz koło.
Otwierasz maske i odkręcasz korek zbiorniczka hamulcowego, jak stan jest bliski maximum to odciągasz strzykawką płyn do poziomu MIN
Luzujesz śruby na prowadnicach, demontujesz zacisk, wciskasz tłoczek (oś przednia)/wkręcasz tłoczek (oś tylna)
Demontujesz jarzmo zacisku, pilnikiem/papierem ściernym czyściosz miejsce gdzie spoczywa/pracuje klocek - do błyszczącego metalu, następnie miejsce to zabezpieczasz pastą montażową do układów hamulcowych
Demontujesz tarcze i miejsce przylgni do piasty także oczyszczasz papierem ściernym a na końcu delikatnie smarujesz pastą, zakładasz tarcze, zakładasz jarzmo, montujesz klocki i zacisk.
Zakładasz koło, opuszczasz auto, pompujesz pedał hamulca aż stwardnieje, kontrolujesz poziom płynu w zbiorniczku hamulcowym i ewentualnie uzupełniasz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-05-2012, 14:56   

Co masz na myśli poprzez "narzędzie do wkręcania tłoczków"? Jest to rzeczywiście jakieś specjalne narzędzie, czy np. porządna żaba?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2012, 15:01   

Możesz próbowac żabą, ale jak potargasz osłone przeciwpyłową to pozamiatane

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-05-2012, 16:19   

Pewnie w 1.6 jest tak samo. Czyli przód można zrobić samemu, a tył w zależności od posiadanych narzędzi...
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 20-05-2012, 23:40   

RaVciO napisał/a:
Co masz na myśli poprzez "narzędzie do wkręcania tłoczków"? Jest to rzeczywiście jakieś specjalne narzędzie, czy np. porządna żaba?

Pasuje klucz do odkręcania tarczy z szlifierek kątowych powszechnie zwanych u nas "boszami" :lol:
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-05-2012, 18:26   

kisian napisał/a:
RaVciO napisał/a:
Co masz na myśli poprzez "narzędzie do wkręcania tłoczków"? Jest to rzeczywiście jakieś specjalne narzędzie, czy np. porządna żaba?

Pasuje klucz do odkręcania tarczy z szlifierek kątowych powszechnie zwanych u nas "boszami" :lol:


No to spoko, gdzieś taki klucz ostatnio wdziałem u teścia :D
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.