Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 22-05-2012, 14:05   [Cari 1.8 GDI] Kontrolka ładowania

Kontrolka ładowania w mojej cari pali się czały czas. Ładowanie ma na 15.2 V. ymieniłem już alternator na inny i też ma ładowanie 15.2 V. Przypuszczam ze to nie wina regulatorów napięć a jakiegoś "awarynego ładowania".Mam na myśli ze może jest jakiś czujnik który mierzy poziom naładowania akumulatora. I jeśli czujnik wykrywa niski stan naładowania alternator ładuje wyzszym napieciem. Czy ktoś miał podobny przypadek? Gdzie szukać takiego przewodu odpowiadajacego za to? Ma może ktoś odpowiedni schemat elektryczny?
_________________
Carismomaniak
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-05-2012, 14:19   

Jedynie regulator reguluje napięcie i w Twoim przypadku nie ma żadnego czujnika. Jeśli masz ładowanie większe niż właściwe, to jedynie może być wina regulatora. No chyba, że miernik źle wskazuje, czasem dzieje się tak przy padającej baterii w mierniku.
A ile kabli dochodzi do alternatora?
 
 
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 22-05-2012, 14:33   

przewody sa 4
_________________
Carismomaniak
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-05-2012, 15:12   

Jeśli cztery, to może jednak ładowaniem sterować komputer silnika ale nie wiem na pewno jak jest w tym modelu. Myślałem, że są dwa przewody.
 
 
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 22-05-2012, 19:04   

czyli szykuje się niezły wydatek....a ma ktoś pomysł jak to sprawdzić?
_________________
Carismomaniak
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2012, 20:23   

A jaki może być maksymalny prąd ładowania?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-05-2012, 22:45   

Napięcie ładowanie powinno się zawierać w przedziale 13,9 - 14,5V, Najlepiej 14,2 - 14,4. Znalazłem jakiś schemat instalacji z GDI z 1998r i w tamtej wersji regulator napięcia jest połączony z sterownikiem silnika więc w nowszej wersji pewnie jest podobnie.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 23-05-2012, 00:05   

proponuję najpierw sprawdzić miernik. Szwagier kiedyś szukał u siebie przyczyny złego ładowania i nic nie znalazł. Zmierzył u mnie i i też było za mało. Okazało się, że miernik był skopany.
Jeszcze jedno: coś ci się dzieje z autem - nie chce zapalić?, czy porostu sprawdziłeś ładowanie i wyszło za mało?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-05-2012, 06:17   

Autor tematu napisał, że kontrolka mu się pali cały czas i ładowanie jest ponad 15V więc jest coś nie tak z tym ładowaniem. Ja bym jednak sprawdził najpierw połączenia pomiędzy alternatorem a komputerem i jeśli będą ok, rozebrał bym komputer i go przejrzał, czy nie ma zimnych lutów i spuchniętych kondensatorów na obwodach do których dochodzą przewody od alternatora. Może nie łączy jakiś kabel na którym komputer sonduje napięcie ładowania i je podnosi do tych 15,2V.
 
 
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 24-05-2012, 15:15   

miernik jest ok. co do lampki to ona mrugala jakis czas ale nie traktowalem tego powaznie.po jakims czasie zapalila sie na stale.nie ma to wiekszego wplywu na uzytkowanie auta co nie zmienia faktu o mojej swiadomosci niszczenia sprawnego aku zbyt wielkim ladowaniem...
_________________
Carismomaniak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.