Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Problem z Cari
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-07-2012, 10:14   [Cari 1.6] Problem z Cari

Witam
Słuchajcie pany mam problem ( znaczy mój znajomy) ... mamy sobie taką oto Cari 1.6 z Lpg ... na Lpg po rozgrzaniu silnika chodzi idealnie wkręca się na obroty i jest cacy

ale gdy silnik jest zimny i musi pochodzić na Pb to pojawia się problem mianowicie odpalamy chodzi na wolnych i gdy wciskamy pedał gazu nagle ją zaczyna dusić , telepać silnikiem i wkońcu gaśnie ....

sprawdziliśmy : cewki zapłonowe ok , wtryski ok , przepływomierz chyba też ok bo jak chodziła na wolnych i odłączyłem wtyczkę to nagle zadławiła się i zgasła czyli coś tam działa

co jeszcze można sprawdzić ... ECU padło ?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 15-07-2012, 12:24   

... albo zalał kijową benzynę :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
janus2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SportBack
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2012, 14:32   

Sondę Lambda sprawdzaliście ? Ja miałem raz podobny problem, sonda uszkodzona, wymieniłem i było oki. A jak czek engin? to jest z ktorego roku Cari ? z Systemem OBD II ? Jak tak to najlepiej podłączyć się z interfejsem ELM 327 i ściągnąć programik PCMSCAN. Kiedy miałem CAri śmigało super.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-07-2012, 16:18   

nie no paliwo ma chyba dobre :mrgreen: na wolnych działa dobrze

ale że jak sonda ... może ona powodować to że po wciśnięciu gazu dławi się i gaśnie ?

jak szybko ruszałem pedałem gazu to nawet udało mi się Cari wkręcić na wyższe obroty ale tylko na 4~8 sekund potem od razu gasła ...

i takie jedno spostrzeżenie ... jak dodaje gazu to tak jak by paliwo cofało się do przepływomierza i tam strzelało ... takie dziwne odgłosy strzelania bulgotania
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-07-2012, 19:47   

wtryski może zabrudzone
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-07-2012, 20:26   

Stawiam na pompę i filtr paliwa, kilka razy mogło się zdarzyć przejeździć na małej ilości Pb i pompa się przegrzała, chodzi bo chodzi na chwilę paliwa napompuje. Sonda może dawać zły sygnał i komputer wariuje ale CE by czasem dawał znać, że jest jakiś problem.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-07-2012, 21:45   

wtryski wyciągnięte i każdy tryska (wyciągnięta cała listwa z wtryskami i kręciliśmy kluczykiem ... wszystko jak w książce piszą ) , na listwie jest ciśnienie czyli pompka pracuje ( dwa lata temu wymieniana na nową ) , filtr też wymieniany ....

na wolnych obrotach pracuje równo , dopiero po wciśnięciu gazu dławi i gaśnie
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2012, 22:47   

A ja stawiam sondę...w t4 gdy zaliczyła padakę były identyczne objawy...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-07-2012, 11:52   

można jakoś to sprawdzić ... odpiąć ją i Cari powinna inaczej się zachowywać czy nic się nie zmieni ?
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-07-2012, 14:08   

Jeżeli jest gaz to najprościej podejrzeć zachowanie sondy na oscyloskopie sterownika gazowego (mam nadzieję, że gazownik sondę podpiął :D ). Do tego potrzebny jest oczywiście interfejs do komputera gazowego. Jeśli takowego nie ma do dyspozycji, można podjechać do gazownika żeby podłączył na moment w celu sprawdzenia wskazań sondy.

Inny sposób to zwyczajnie wpiąć się (np. igłą) do przewodu sygnałowego sondy i obserwować napięcie na mierniku. Po przygazowaniu do 2000 RPM i przytrzymaniu wskazania powinny sinusoidalnie pulsować od 0,3 do 0,9 V (0,6-1,0 wg manuala dla sondy idealnej)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-07-2012, 20:47   

dobra to tak sprawdzę ....

ale teraz pojawił się jeszcze gorszy problem .... mianowicie odpaliliśmy Cari na wolnych , czasami gasła ale udało się ... przełączyła sie na LPG ... pochodziła z 10 min na LPG i zgasła ... teraz żadna kontrolka na zegarach sie nie pali poza kontrolką od drzwi , nie odpala w ogóle na benzynie (kręci ale nic poza tym ) , jak dam kluczyk w pozycję gdzie powinny palić się wszystkie kontrolki to zapala mi się grzanie szyby tylniej i nie można tego wyłączyć ....

co się mogło teraz stać ?

[ Dodano: 16-07-2012, 20:48 ]
bezpieczniki sprawdzone .... wszystkie ok
 
 
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 16-07-2012, 22:57   

siema sprawdz ECU czy jakies kondensatory sie nie porozlewały, możliwe ze ktorys ze starosci puscil i kwas sie rozlal na sciezki i je poprzepalal... przypadlosc starych komputerow:)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-07-2012, 20:54   

ECU sprawne ( jest tylko jeden kendzior) .... poza tym jak odłączyłem ECU to dalej świeciła sie lampka od ogrzewania tylniej szyby ..... czyli to nie to .... gdzie znajduje sie przekaźnik od podgrzewania tylniej szyby ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.