Sprężyny |
Autor |
Wiadomość |
piontas1
Nowy Forumowicz
Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 28-05-2012, 00:29 Sprężyny
|
|
|
Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu?? |
_________________ Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2012, 00:38
|
|
|
Wydaje mi się, że wykrzyżu nie zwiększysz, a w każdym razie niewiele, wkładając tylko dłuższe sprężyny. I tak będzie Cię ograniczała długość amortyzatorów.
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
piontas1
Nowy Forumowicz
Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 28-05-2012, 00:40
|
|
|
Mocno zastanawiam się nad zdemontowaniem drążków stabilizatora. Przespawaniu mocowań amorów. Tak miałem w Vitarce. Tylko jakie sprężyny właśnie...
[ Dodano: 06-06-2012, 00:29 ]
Zapytanie mam czy w jezeli w miejsce seryjnych sprezyn wstawilbym ironmany +2' to czy musialbym zmieniac amorrki, czy seryjnych wystarczyloby przespawac mocowania ?????????? |
_________________ Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 07-07-2012, 19:35
|
|
|
Musisz dać amory o tyle dłuższym skoku co dajesz dłuższe sprężyny. Inaczej zyskujesz tylko trochę liftu. Stabi wywal na próbę. Jak nie będzie nim bujać to zawsze coś tam wykrzyżu zyskasz. Z przodem nic nie zrobisz. No chyba że masz kaskę na blokadę mostu |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
piontas1
Nowy Forumowicz
Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 10-07-2012, 14:15
|
|
|
rus_one napisał/a: | Musisz dać amory o tyle dłuższym skoku co dajesz dłuższe sprężyny. Inaczej zyskujesz tylko trochę liftu. Stabi wywal na próbę. Jak nie będzie nim bujać to zawsze coś tam wykrzyżu zyskasz. Z przodem nic nie zrobisz. No chyba że masz kaskę na blokadę mostu |
Bujac nie buja, wykrzyz troche sie poprawil, ale to nie jest to. Myslalem o mocowaniach do sprezyn w ktore sie wkreca sprezyny i przy maxymalnym rozciagu nie wyskoczy. I mocowania amorow chcialbym dac blizej srodka tylniego mostu. Pomyslimy zobaczymy, ale wykrzyz musi byc:D |
_________________ Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2012, 10:42
|
|
|
Jak juz tak motasz to jak chcesz miec wykrzyz zamien IFS'a na sztywny most z przodu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 11-07-2012, 17:42
|
|
|
Chyba taniej by było blokadę założyć na przód. Robi to samo co wykrzyż, a nawet więcej
Z mocowaniami amorów można i kombinować, ale upierdliwe by było pomierzenie tego. Nie lepiej poszukać amorów o większym skoku? Może z busa jakiego?
edit
Spring ci nie wyleci jak masz amor za krótki. Chyba że masz landrynę
Może wylatać jak za długi masz amor i wtedy to (mocowania springów) ma sens. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-08-2012, 08:35 Re: Sprężyny
|
|
|
piontas1 napisał/a: | Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu?? |
piontas1 napisał/a: | Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu?? |
Podstawową rzeczą ograniczająca wykrzyż są amortyzatory oraz stabilizator. Możesz zamontować dedykowany do liftu +100mm amortyzator Trail master lub kup używany amortyzator od Toyota Land Cruiser J95.
Drugą rzeczą ograniczającą wykrzyż jest stabilizator. Zrób nowe dłuższe łącznik stabilizatorów. Jeśli nie zamontujesz wzmocnionych sprężyn oraz amortyzatorów o twardszej charakterystyce pracy sugerowałbym zostawić stabilizator.
Trzecią rzeczą ograniczającą wykrzyż jest sposób prowadzenia tylnego mostu. Wahacz mocowany do mostu w dwóch punktach to nie najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia Rock Crawling Nissan Patrol oraz wspominany Land Rover Discovery mają inaczej skonstruowanego prowadzenie tylnego mostu. Rozwiązanie tylnego mostu w Pajero jest stosowane na przedniej osi w Patrolu I Discovery. Tak czy owak wykrzyz tylenj osi w Pajero można to poprawić montując połączenie panewki unibolowej z tuleją poliuretanową z DRM.
Jeśli wstawisz sprężyny od Patrola do krótkiego Pajero to nawet najsłabsza sprężyna od GR Y60 SWB da Ci extra lift +90 do 120mm w zależności od stanu technicznego używanej sprężyny. W tym przypadku należałoby uciąć jeden zwój i zamontować dłuższe amortyzatory. Ponadto pozbyć się odbojów na przednich wahaczach i podkręcić maksymalnie drążki. Pozostaje tylko pytanie po co to wszystko ?? Żeby poprawić kiepski wykrzyż na ciut mniej kiepski wykrzyż kosztem prowadzenia się samochodu. Moim zdaniem bez sensu. Tylna oś w Pajero wyposażona jest w blokadę mostu - jesli nie masz tej blokady kup most lub samą główkę mostu z blokadą + półoś + kompresor.
Jeśli już będziesz chciał wymieniać sprężyny to zamontuj sobie Trail master +60mm. To najlepsza oryginalna sprężyna do Pajero SWB. Ze względu na inaczej ukształtowane zwoje niż Dobinsons / Old Man Emu oraz Iron man zapewnia najlepsze właściwości na wybojach, jest dłuższa o 25mm do 30mm od pozostałych producentów.
 |
|
|
|
 |
piontas1
Nowy Forumowicz
Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 14-08-2012, 00:04
|
|
|
a do kogo się uśmiechnąc po oba mosty przedni i tylni. Jaki koszt i czy są one trudno dostępne w dobrym stanie ?? Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ? |
_________________ Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-08-2012, 08:13
|
|
|
piontas1 napisał/a: | a do kogo się uśmiechnąc po oba mosty przedni i tylni. Jaki koszt i czy są one trudno dostępne w dobrym stanie ?? Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ? |
Po co Ci oba mosty ??
Sprawdź najpierw jakie masz przełożenia
piontas1 napisał/a: | Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ? |
jeśli pytasz o Mitsubishi to 5.285 ( często też ,, określany jako 5.29 ) |
|
|
|
 |
|