Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny
Autor Wiadomość
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 28-05-2012, 00:29   Sprężyny

Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu??
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2012, 00:38   

Wydaje mi się, że wykrzyżu nie zwiększysz, a w każdym razie niewiele, wkładając tylko dłuższe sprężyny. I tak będzie Cię ograniczała długość amortyzatorów.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 28-05-2012, 00:40   

Mocno zastanawiam się nad zdemontowaniem drążków stabilizatora. Przespawaniu mocowań amorów. Tak miałem w Vitarce. Tylko jakie sprężyny właśnie...

[ Dodano: 06-06-2012, 00:29 ]
Zapytanie mam czy w jezeli w miejsce seryjnych sprezyn wstawilbym ironmany +2' to czy musialbym zmieniac amorrki, czy seryjnych wystarczyloby przespawac mocowania ??????????
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 07-07-2012, 19:35   

Musisz dać amory o tyle dłuższym skoku co dajesz dłuższe sprężyny. Inaczej zyskujesz tylko trochę liftu. Stabi wywal na próbę. Jak nie będzie nim bujać to zawsze coś tam wykrzyżu zyskasz. Z przodem nic nie zrobisz. No chyba że masz kaskę na blokadę mostu :twisted:
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 10-07-2012, 14:15   

rus_one napisał/a:
Musisz dać amory o tyle dłuższym skoku co dajesz dłuższe sprężyny. Inaczej zyskujesz tylko trochę liftu. Stabi wywal na próbę. Jak nie będzie nim bujać to zawsze coś tam wykrzyżu zyskasz. Z przodem nic nie zrobisz. No chyba że masz kaskę na blokadę mostu :twisted:


Bujac nie buja, wykrzyz troche sie poprawil, ale to nie jest to. Myslalem o mocowaniach do sprezyn w ktore sie wkreca sprezyny i przy maxymalnym rozciagu nie wyskoczy. I mocowania amorow chcialbym dac blizej srodka tylniego mostu. Pomyslimy zobaczymy, ale wykrzyz musi byc:D
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2012, 10:42   

Jak juz tak motasz to jak chcesz miec wykrzyz zamien IFS'a na sztywny most z przodu. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 11-07-2012, 17:42   

Chyba taniej by było blokadę założyć na przód. Robi to samo co wykrzyż, a nawet więcej :mrgreen:


Z mocowaniami amorów można i kombinować, ale upierdliwe by było pomierzenie tego. Nie lepiej poszukać amorów o większym skoku? Może z busa jakiego?

edit

Spring ci nie wyleci jak masz amor za krótki. Chyba że masz landrynę :finga:
Może wylatać jak za długi masz amor i wtedy to (mocowania springów) ma sens.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-08-2012, 08:35   Re: Sprężyny

piontas1 napisał/a:
Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu??



piontas1 napisał/a:
Witam takie zapytanie mam. Jakie dobrać sprężyny aby zwiększyć wykrżyż z tyłu w pajero II Long/krótkim. Narazie o Ironmenach mogę zapomnieć $$$. I czy jest możliwy wykrzyż z przodu bez wstawiania sztywnego mostu??


Podstawową rzeczą ograniczająca wykrzyż są amortyzatory oraz stabilizator. Możesz zamontować dedykowany do liftu +100mm amortyzator Trail master lub kup używany amortyzator od Toyota Land Cruiser J95.

Drugą rzeczą ograniczającą wykrzyż jest stabilizator. Zrób nowe dłuższe łącznik stabilizatorów. Jeśli nie zamontujesz wzmocnionych sprężyn oraz amortyzatorów o twardszej charakterystyce pracy sugerowałbym zostawić stabilizator.

Trzecią rzeczą ograniczającą wykrzyż jest sposób prowadzenia tylnego mostu. Wahacz mocowany do mostu w dwóch punktach to nie najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia Rock Crawling :wink: Nissan Patrol oraz wspominany Land Rover Discovery mają inaczej skonstruowanego prowadzenie tylnego mostu. Rozwiązanie tylnego mostu w Pajero jest stosowane na przedniej osi w Patrolu I Discovery. Tak czy owak wykrzyz tylenj osi w Pajero można to poprawić montując połączenie panewki unibolowej z tuleją poliuretanową z DRM.

Jeśli wstawisz sprężyny od Patrola do krótkiego Pajero to nawet najsłabsza sprężyna od GR Y60 SWB da Ci extra lift +90 do 120mm w zależności od stanu technicznego używanej sprężyny. W tym przypadku należałoby uciąć jeden zwój i zamontować dłuższe amortyzatory. Ponadto pozbyć się odbojów na przednich wahaczach i podkręcić maksymalnie drążki. Pozostaje tylko pytanie po co to wszystko ?? Żeby poprawić kiepski wykrzyż na ciut mniej kiepski wykrzyż kosztem prowadzenia się samochodu. Moim zdaniem bez sensu. Tylna oś w Pajero wyposażona jest w blokadę mostu - jesli nie masz tej blokady kup most lub samą główkę mostu z blokadą + półoś + kompresor.

Jeśli już będziesz chciał wymieniać sprężyny to zamontuj sobie Trail master +60mm. To najlepsza oryginalna sprężyna do Pajero SWB. Ze względu na inaczej ukształtowane zwoje niż Dobinsons / Old Man Emu oraz Iron man zapewnia najlepsze właściwości na wybojach, jest dłuższa o 25mm do 30mm od pozostałych producentów.



 
 
 
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 14-08-2012, 00:04   

a do kogo się uśmiechnąc po oba mosty przedni i tylni. Jaki koszt i czy są one trudno dostępne w dobrym stanie ?? Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ?
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-08-2012, 08:13   

piontas1 napisał/a:
a do kogo się uśmiechnąc po oba mosty przedni i tylni. Jaki koszt i czy są one trudno dostępne w dobrym stanie ?? Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ?


Po co Ci oba mosty ??

Sprawdź najpierw jakie masz przełożenia

piontas1 napisał/a:
Jakie są najlepsze przełożenia dla sztywnych mostów ?


jeśli pytasz o Mitsubishi to 5.285 ( często też ,, określany jako 5.29 )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.