Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgubiłeś ostatni kluczyk? Przeczytaj
Autor Wiadomość
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
  Wysłany: 28-05-2012, 07:58   Zgubiłeś ostatni kluczyk? Przeczytaj

Siema.
Chciałem Wam szanowni koledzy napisać słów kilka o immobilizerach i transponderach.
Dosyć często słyszę, że po zgubieniu kluczyka trzeba kupić komplet, czyli ECU, IMMO box, stacyjkę i kluczyk.
Jest to kompletny bezsens.
Weźmy np Galanta do '04 czy lancera do '02
W kluczyku siedzi transponder Tiris 4C (ID4C). Jest to transponder stało kodowy i nie da się go skopiować*. Ma on stałe ID zapisane podczas produkcji, którym melduje się do immobilizera. Teoretycznie w pamięci immo możemy mieć zapisane max 2 kluczyki*.
W przypadku zgubienia kluczyka, należy dopisać nowy transponder do pamięci immo. Potrzebne są do tego specjalistyczne programatory i sam proces dla laika może się wydawać bardo skomplikowany (nie będę go tutaj opisywał), ale jest to do zrobienia.
Zostaje nam grot- tutaj odpowiednim dekoderem "wyciąga" się z zamka kod kluczyka i mając kod docina kluczyk.

Cała operacja jest finansowo i czasowo bardziej opłacalna- wystarczy poszukać.

W nowszych modelach (nie tylko Miśki) procedura jest podobna, ale potrafi być dużo bardziej złożona.
___________________________
* ID4C jest jednokrotnego zapisu ale można skopiować go na inny emulujący go transponder.
_________________
Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód.
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-05-2012, 09:35   

Ale co Twoja porada wnosi do tematu?
To jasne że skoro ASO potrafi wprogramować nowe kluczyki to można też to zrobić bez ASO, te samochody (i sterowniki) mają ponad 10 lat i ta technika jest dawno rozpracowana.
Jak ktoś ma dostęp do części to może być taniej zmienić cały komplet niż wprogramowywać kluczyć u jakiegoś rzeźnika u którego gwarancja na rozpadnięcie się modułu obowiązuje tylko do drzwi. Przy wymianie kompletu dostaje się też oryginalne kluczyki mitsubishi, co przy sprzedaży może być mniej kłopotliwe.
Może byś coś napisał jak to zrobić samemu, jak odczytać numer seryjny transpondera albo gdzie go wpisać do pamięci. Albo co z nowszymi modela gdzie nie ma stałego kodu i dorabiacze nie chcą skopiować klucza.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6976
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2012, 09:37   

Cytat:
Jest to kompletny bezsens.


Niestety nie ;)

Listek22 napisał/a:
Teoretycznie w pamięci immo możemy mieć zapisane max 2 kluczyki*.


4 nie 2, ale to bez znaczenia, bo i tak nie mamy żadnego ;)

Listek22 napisał/a:
W przypadku zgubienia kluczyka, należy dopisać nowy transponder do pamięci immo. Potrzebne są do tego specjalistyczne programatory i sam proces dla laika może się wydawać bardo skomplikowany (nie będę go tutaj opisywał), ale jest to do zrobienia.


Oczywiście - są 2 drogi
- ASO z programem serwisowym, który wymaga.........kluczyka z prawidłowym kodem przynajmniej jednego do aktywacji możliwości wgrania nowego - droga niedroga(150-200 zł + koszt surowego oryginalnego klucza (180 zł) + docięcie grota*), ale nieskuteczna gdy nie mamy żadnego kluczyka ;)
- Zaprogramowanie ręczne - do "przegrzebania" mamy 2 elementy - immo box, w którym trzeba przeprogramować flasha - nie da się tego zrobić nie wyciągając go na zewnątrz. Przeprogramowanie ECU - dobrze, jak jest oparte o jeden ze znanych procesorów - nie wszystkie są ;) , gdzie już bez wyjmowania z samochodu można zmienić kod immo. Koszty: klucz z kodem można pożyczyć ;) (0 zł) + surówka nieoryginalna z immo (100 zł) + skopiowanie kodu na surówkę (50 zł) + przeprogramowanie immo (100 zł lub więcej) + przeprogramowanie ECU (200 zł lub więcej, w skrajnych przypadkach (np. ECU oparte o procesor 8200) niewykonalne) + docięcie grota*)

Teraz rozważmy zakup ECU i Immo boxa wraz z kluczykiem - koszt max 400 zł, kupione od sprawdzonego sprzedawcy daje to 100% szans na uruchomienie auta. Dla kultury warto skopiować kod immo kupionego kluczyka na nieoryginalną surówkę (150 zł) i dociąć jej grot* do zestawu zamków, Koszt max 550 zł i 100% pewności powodzenia akcji w 2-3 dni bez jeżdżenia (lawetowania nieruchomości) gdziekolwiek
- wymiana 2 puszeczek zajmie 2 godziny niewprawnemu wymieniającemu ;)

Rachunek ekonomiczny jest prosty :roll:


* Docięcie surówki do zamka nie mając kluczyka nie wymaga żadnych urządzeń - wystarczy otworzyć tapicerkę drzwi, spisać z wkładki zamka literkę i 4 cyfry określające kształt grota i udać się do punktu dorabiania kluczyków. W dobie komputeryzacji to wystarcza do uzyskania kluczyka o jakości oryginału
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 28-05-2012, 12:35   

Koledzy,

Napisałem ten post po to, żeby ktoś kto będzie miał w/w sytuację nie wymieniał "machinalnie" całego kompletu tylko poszukał firm które się tym zajmują, bo może mieć to większy sens finansowy i czasowy.
Chce podzielić się z Wami swoją wiedzą i doświadczeniem w tym temacie bo podejrzewam że wiedza przeciętnego usera na temat transponderów ogranicza się do tego że "są", i nie za bardzo wie z czym to jeść.

elektryk- zgadzam się z Tobą. To jest stara technologia, rozpracowana i co za tym idzie cena usługi powinna być przystępna. Zauważ że nie każdy ma dostęp do części.
Jeżeli już szukał byś (hipotetycznie) kogoś kto miał by Ci dopisać klucz, to zapewne popytał byś znajomych i zlecił byś to komuś z polecenia, a nie szedł byś do Pana "Mietka".
Można to zrobić samemu ale trzeba mieć od strony technicznej programator transponderów z odpowiednim oprogramowaniem, do tego programator pamięci/ mikroprocesorów i sprzęt do lutowania. Delikatnie mówiąc nie opłaca się takiego zestawu kupować po to żeby kluczyk dopisać.
Dorabiacze nie nie chcą, tylko nie mają fizycznej możliwości skopiowania niektórych transponderów. Niektóre imma da się zaprogramować przez kabel- mniej roboty. Ja osobiście programuje po wsadzie czyli transponder lub/i immobilizer programuje się poprzez sczytanie pamięci immo.

Jak masz jakieś konkretne pytania to wal.

Bartek- Może powiem inaczej... Bezsensem jest wymieniać wszystko "na pałe" nie sprawdzając czy można inaczej.
1- w Galancie 3 pestki imo, w Lancerze (u mnie np) 2
2- dorabianie kluczyka w ASO może zostawmy ten temat..
Cytat:
Zaprogramowanie ręczne - do "przegrzebania" mamy 2 elementy (...)
W przypadku w/w modeli mamy do zaprogramowania immobox, konkretnie pamięć eeprom I2C (to nie jest flash), ECU zostawiamy w spokoju.

Jak ktoś ma "kolegę kolegi" który pracuje na szrocie, do tego ma trochę wolnego czasu i lubi dłubać pod maską- czemu nie. Nie zawsze części są dostępne albo trzeba na nie czekać dłużej niż 3 dni. A co jak zestaw będzie kosztował więcej niż 500PLN a do tego klient jest kompletnie nie rozgarnięty w elektronice/ nie ma czasu albo mu się po prostu nie chce?
_________________
Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6976
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2012, 12:46   

Listek22, pisałem o Carismie GDi '00, na której miałem okazję połamać sobie zęby ;) , i masz oczywiście rację, że w transponderze siedzi eeprom
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-05-2012, 13:35   

Listek22 napisał/a:
Jak ktoś ma "kolegę kolegi" który pracuje na szrocie, do tego ma trochę wolnego czasu i lubi dłubać pod maską- czemu nie. Nie zawsze części są dostępne albo trzeba na nie czekać dłużej niż 3 dni.
W takie sytuacji to można sobie pozwolić na zamiany, bierzesz zestaw "full" i jak zatrybi to podmieniasz na stare moduły a co zbędne oddajesz do znajomego z powrotem. Oczywiście jeśli robisz to dla siebie, wtedy sam wkładasz swoją pracę. Ale jak klient przywozi zestaw ze sobą i karze przełożyć to szkoda czasu się bawić w takie kombinacje, bo klient zaoszczędzi trochę grosza na oddanych częściach a będzie musiał zapłacić za usługę "kombinowania".
 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 28-05-2012, 14:02   

Wyobraźmy sobie sytuacje. Kowalski zgubił kluczyk. Zna się na samochodach, lub się nie zna wcale. Dzwoni do firmy X i przedstawia problem. Firma X zadaje mu kilka pytań i ustala czy Pan Kowalski ma możliwość dostarczenia (pocztą czy taż osobiście) części która jest potrzebna do zaprogramowania "pestki", czy Kowalskiego interesuje sam transponder czy transponder z kluczykiem. Na tej podstawie wycenia usługę dając oczywiście gwarancje jakości.
Jeżeli Kowalski jest "majsterkowiczem" i ma czas, to przywiezie puszkę i tego samego dnia ja odbierze. Poskłada sobie wszystko, dotnie grot.
Ale dla Kowalskiego priorytetem może być czas, ponieważ tak się składa że Kowalski jest taksówkarzem (lub prowadzi jakakolwiek inna działalność i auta potrzebuje na JUŻ). Wtedy pracownik firmy przedstawia mu inna ofertę. Przyjeżdża i wykonuje usługę na miejscu.

Każdy ma inne wymagania. Ja uważam że tak to powinno działać.
_________________
Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12600
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2012, 14:08   

Warto też dodać, że jak się nie zgubi a np. złamie to wystarczy dociąć surówkę i wygrzebać imo ze starego klucza (np. u mnie jest po prostu wsadzony i dostępny po rozkręceniu śrubokrętem klucza), w innych kluczach niestety trzeba dłubać w plastiku.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-06-2012, 12:20   

Witam, troszke OT, ja mam, ale jeden kluczyk, chce dorobic drugi, ale do tej pory nigdzie nie znalazlem sensownej opcji ponizej 1000 PLN, Dostac surowke to nie problem, ale gdzie dokupie transponder i ewentualnie gdzie zaprogramuje? ASO?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6976
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-06-2012, 12:52   

Maddox, Czek dis out:

Kruczkowskiego 12a
00-380, Warszawa
tel. 226229220

http://www.dorabianiekluczy.com.pl/
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-06-2012, 18:22   

Bartek napisał/a:
Maddox, Czek dis out:

Kruczkowskiego 12a
00-380, Warszawa
tel. 226229220

http://www.dorabianiekluczy.com.pl/


witam, bylem juz w zeszlym roku, moga mi zrobic tak zebym mogl otwierac drzwi z pilota itp, ale bez immo :(
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
Dinee 
Nowy Forumowicz
Dinee

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Cze 2020
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2020, 17:38   Transponder do kluczyka do ASX

Dzień dobry, potrzebuję Waszej pomocy. Potrzebuję zapasowy kluczyk do auta (ASX z 2015 roku). Oddałam auto do myjni gdzie zgubiono transponder z kluczyka. Skończyło się holowaniem do serwisu bo myślałam, że coś z alarmem się stało i odłączył zapłon. W serwisie sie okazało, że kluczyk nie ma transpondera. Brakuje tylko transpondera, grot kluczyka mam. Mam drugi działający jednak chcę mieć 2 sprawne komplety kluczyków. Zakup w serwisie to 1200 zł, czy mogę kupić sam transponder i zaprogramować go. Czy to jest możliwe? Jakie są koszty?
Będę wdzięczna za Waszą pomoc, miejcie na uwadze że jestem kobietą i mimo, że jestem trochę technicznie zorientowana, to ten temat jest mi obcy :-) ,
Dinee
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 812 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20861
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-06-2020, 19:03   

Dinee, podjedź do speca od auto zamków, powinien dorobić.
Co do ceny to nie mam pojęcia, musisz popytać na miejscu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 10843
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-06-2020, 19:46   

Pestki z kluczyków nie wypadają samoczynnie. To bardzo podejrzane :roll:
_________________

 
 
 
liggol 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-11-2020, 14:07   

Taki mały offtop, kuzyn kiedyś wziął pęk kluczy w tym do auta i pojechał traktorem na pole coś tam orać, pola około 1 hektar, wrócił do domu a kluczyków nie ma, cała rodzina i sąsiedzi szukali, nawet wykrywacz metalu załatwiony i było bieganie po polu :D okazało się że wypadły niedaleko wyjazdu z posesji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.