[3.0 V6] Wymiana mostu napędowego |
Autor |
Wiadomość |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:41 [3.0 V6] Wymiana mostu napędowego
|
|
|
Witam
Czy ktoś może wymieniał w sporcie mosty na takie z innym przełożeniem?
Chciałem doposażyć swojego Miśka w blokadę tylnego mostu, ale nie znalazłem mostu o takim przełożeniu jak mam, więc pomyślałem czy nie wymienić mosty przód i tył na mosty wolniejsze 4.9 (obecnie 4.636). Miało by to dodatkowy dobry efekt po zmianie opon na większą średnicę.
Tylko pytanie czy to takie proste w realizacji (koszt części to ok 1200 PLN + robocizna), facet który ma takie graty (most przód 4.9 i tył 4.9 z blokadą) powiedział mi że wymiana samych kół zębatych nie wchodzi w rachubę, bo to są zupełnie inne wymiary? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 10-06-2012, 10:29
|
|
|
Też myślałem o blokadzie ARB ale to wydatek ponad 4 tyś i zastanawiałem się nad inną opcją? Gene czy zakładałeś może taką blokadę ARB lub znasz kogoś kto to robił w Sporcie? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2012, 07:10
|
|
|
Kiedyś poważnie myślałem o blokadzie. Uznałem jednak, ze tak naprawdę jest mi ona średnio potrzebna. Zwyczajnie okazji do jej użycia nie miewam za dużo. Może jak będę miał wolne trochę kaski.
Nie znam nikogo kot to instalowal w Sporcie. Za to wiem gdzie bym oddał samochód na wykonanie roboty. Pewnie byłby to warsztat Kylona. W Wyprawie instalowali takie blokady dziesiątki razy. Najważniejsze jest to, ze kit ARB pasuje do Sporta i poza jednym dodatkowym otworem w glowce mostu wszystko pozostaje bez zmian. Jeśli wybierzesz opcje z większym kompresorem zyskasz od razu możliwość samodzielnego dopompowywania opon. A to nie jest bez znaczenia w aucie które w teren jeździ. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 11-06-2012, 07:15
|
|
|
Dzięki za informację, widzę że muszę to jeszcze na spokojnie przemyśleć, bo mam kilka innych rzeczy do zrobienia w moim Miśku:) Jestem nowy na tym forum, czy mógłbyś mnie naprowadzić na Wyprawę i Kylona? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2012, 15:13
|
|
|
Wyprawa 4x4 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-06-2012, 17:21
|
|
|
michalwy napisał/a: | Chciałem doposażyć swojego Miśka w blokadę tylnego mostu | tylko po co ?? Nie bez kozery o to pytam gdyż jakieś 3 lata temu dołożyłem/zamontowałem tylną blokadę i...... użyłem jej może ze trzy razy a może.... aż trzy razy Założyłem ją po namowie w pewnym warsztacie.... wiadomo chcieli zarobić. Zależy jeszcze jak i gdzie jeździsz ?? Z własnego doświadczenia to jest trochę problemów bo: zrywają się przewody z czujnika->> nie problem, nie wiesz tylko czy załączyła się->> gorzej jak nie będziesz wiedział czy się rozłączyła->> daleko nie zajedziesz. Koszmarem jest natomiast jak po włączeniu/załączeniu zerwiesz przewód pneumatyczny na czymś tam co będzie w błocie. Niby teoretycznie sprężyna powinna odepchnąć ale..... Pamiętaj że do dyfra z blokadą wlewa się specjalny olej. Z opisów podobno można wspomóc się ręcznym przy kłopotach z wyjazdem. Kaskę na blokadę przeznacz na coś innego |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 17-06-2012, 18:00
|
|
|
Chyba muszę się z wami zgodzić jeśli chodzi o tę blokadę cena jaką trzeba zapłacić za ARB to ponad 4 tyś. + montaż jeśli mam użyć jej trzy razy w roku to trochę drogo. Ale mój początkowy pomysł chyba nie jest najgorszy bo za około 2 tyś. mam most tylny z blokadą + przedni z większym przełożeniem co skompensuje zwiększenie średnicy opon, bo chcę założyć BFGoodrich KM2 285/75 R16 na felgi stalowe ET -25 muszę tylko sprawdzić czy wejdą bez ocierania do mojego Miśka, głównie chodziło mi zakładając ten wątek o informację czy takie mosty są wymienne bez większych przeróbek... |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-06-2012, 10:44
|
|
|
Kola w rozmiarze 33 cale nie wejda do fabrycznego Sporta.
Jest jeszcze jeden patent na ta blokade. Choc z pozoru prosty wcale nie musi taki byc. Mozna poszukac tylnego mostu z elki z blokada. Wyciagnac osprzet i probowac to wstawic do Ciebie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 18-06-2012, 11:18
|
|
|
Jeśli chodzi o koła to zawieszenie podniosłem o 5 cm (2cale) i zastanawiam się nad podniesieniem nadwozia, wezmę od kolegi takie koła i przymierzę?
Przetłumacz jeszcze co miałeś na myśli mówiąc od "elki" może L200, tylko to jest chyba bardziej skomplikowane niż wymiana kpl. dwóch mostów. Zastanawiam się też czy jest taki fabryczny most do Sporta z blokadą o przełożeniu 4.636? Bo było by najprostsze.
Wczoraj wczytałem się w SS i ES i dzięki informacji na forum dowiedziałem się że u mnie jest ES, na którym przy dobrej przyczepności nawierzchni nie powinno się zapinać 4H, bo nie ma w nim centralnego mech. różnicowego...
Sprawdziłem to wczoraj na żywo i wszystko się zgadze.
Nurtuje mnie tylko jeszcze jedno pytanie czy most tylny w moim Sporcie ma coś w rodzaju LSD czy tylko mi się wydaje, bo jak próbowałem się wykopać tylko na tyle to obydwa koła się kręciły, może nie z tą samą prędkością, ale się kręciły, czy coś wiecie więcej w tym temacie? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-06-2012, 11:50
|
|
|
Ja mam LSD ale czy u ciebie jest to ciezko powiedziec. Jesli sprawdzales to pewnie jest. Jak masz auto podniesione na zawiasie to kola powinny dac rade. Jak mozesz to sprawdz. Wejsc to wejda ale czy przy skrecie gdzies nie beda trzec to juz musisz sam sobaczyc. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|