 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer '98 1,3 Powieszkone spalanie, spadek mocy. |
Autor |
Wiadomość |
JSH
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '98 1.3 Huragan!
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 29-05-2012, 12:12 Lancer '98 1,3 Powieszkone spalanie, spadek mocy.
|
|
|
Czesc
Przede wszystkim witam wszystkich jako ze to moj pierwszy post na forum.
Od jakiegos czasu wpadam tu i teraz niestety przyszła pora wołania o pomoc
Otóz jeżdzę lancerem 98 1.3 55KW benzyna , mam taki problem ze auto ostatnio nie ma mocy, spala ok 11/12l na 100km.
Sprwdzałem lambdę - dobra
Wymieniłem aparat zaplonowy i kable na swiece - wiec chyba to nie to.
Nalałem tez 98mki vervy na orlenie, przeczytałem w jedym z wątków ze komus tutaj to pomogło. Nic!
Błagam, prosze, uniżenie o jakiekolwiek sugestie.
Dzieki!!! |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-05-2012, 13:36
|
|
|
JSH napisał/a: | Błagam, prosze, uniżenie o jakiekolwiek sugestie. |
Zrob analize spalin.
Wyzeruj ECU - odepinij kleme akumulatora.
Hamulce nie trzymaja, zaciski odbijaja |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 29-05-2012, 21:30
|
|
|
Siema,
Czy silnik pracuje rowno?
Sprawdz stan swiec.
Czesci wymieniales na nowe czy uzywki?
Ustawiles kat wyprzedzenia zaplonu po wymianie aparatu?
Jak sprawdzales lambde?
Mozliwe ze przestawil Ci sie rozrzad. Silnik bedzie wtedy zauwazalnie bardziej hamowal- przynajmniej ja tak mialem. |
_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. |
|
|
|
 |
JSH
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '98 1.3 Huragan!
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-05-2012, 10:20
|
|
|
KaWu - Hamulce raczej spoko, co prawda przydałoby sie w niedługim czasie wymienic klocki ale poza tym jakies usterki nie mają. (z resztą cieżko sprawdzić bo trudno sie rozpędzić )
Mógłbys mi napisać jak wyzerowac ECU - tj czy ten sposób jest ok?
- reset przez wyjęcie bezpiecznika (najlepiej na zimnym silniku)
-odpalić i bez gazu dac mu pochodzić do pierwszego włączenia wentylatora.
- jak sie wyłączy wentylator to zgasić silnik.
- odpalić i w droge
Listek22 -
Czy silnik pracuje rowno? - nie, na moje oko i ucho na niskich dławi się, obroty jakby falują, cos jakby sie krztusił lekko. Na wyższych obr jest lepiej.
Sprawdz stan swiec. - świece byly wymieniane na nowe razem z kablami i aparatem - nowe częsci.
Ustawiles kat wyprzedzenia zaplonu po wymianie aparatu? - to dla mnie magia
Jak sprawdzales lambde? - połączyłem do komputera u elektryka, powiedzial mi ze sonda jest ok. Na moją wiedzę uznalem to za prawdę ()?
Pozdro |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-05-2012, 11:11
|
|
|
JSH napisał/a: | KaWu - Hamulce raczej spoko, co prawda przydałoby sie w niedługim czasie wymienic klocki ale poza tym jakies usterki nie mają. (z resztą cieżko sprawdzić bo trudno sie rozpędzić ) |
Raczej chodziło o aucie do góry i sprawdzenie ręcznie czy każde koło się w miarę lekko kręci... |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 31-05-2012, 13:12
|
|
|
JSH napisał/a: | Ustawiles kat wyprzedzenia zaplonu po wymianie aparatu? - to dla mnie magia
|
Aparat jest przykrecony na 2 srubach do glowicy. Po poluzowaniu ich mozna nim w pewnym zakresie obracac.
Zeby ustawic kat wyprzedzenia zaplonu musisz na wylaczonym zaplonie zewszec kabelek (brazowa wtyczka) do masy, popiac lampe stroboskopowa do ustawiania zaplonu. Zasilanie lampy do akumulatora, klips zakladasz na przewod HV 1 swiecy. Teraz wlaczasz silnik (na desce powinien swiecic CE) jedna reka swiecisz na kolo pasowe walu korbowego a 2 reka krecisz aparatem zaplonowym tak, zeby znaczek na kole ustawil sie na 5 stopniach (kreska pomiedzy "T" a "10").
Potem zaciskasz sruby i sprawdzasz jeszcze raz. Wylaczasz silnik i zaplon, zdejmujes zwore, odpalasz i jedziesz.
Zle ustawiony kat wiaze sie z zawyzonym spalaniem, utrata mocy, ryzykiem uszkodzenia (spalanie stukowe). |
_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. |
|
|
|
 |
JSH
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '98 1.3 Huragan!
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-05-2012, 17:33
|
|
|
Ok, dzieki - pożyczyłem lampę, zrobie to z kumplem co ciut wiecej kuma.
Jutro dam znaka czy cos lepiej jest. Mysle ze przyczyna moze byc wlasnie taka, jako ze problemy zaczęły sie mniej wiecej po zmianie aparatu.
Napisze co sie stało.
Pzdro! |
|
|
|
 |
|
|