Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-08-2005, 13:03   Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx

Potrzebne rzeczy:


Filtr ori (nie polecane sa zamienniki), plyn Castrola drogi, ale dobry, potrzeba ok. 9,5-10 l

Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni:


W zblizeniu:


Ideałem jest posiadanie podnosnika lub kanału, zeby samochód stał na płaskim podłożu, nie majac, trzeba trochę gimnastyki :wink: .

Korok 1:
Rozłączamy rurke doprowadzającą płyn do chłodnicy:


żeby ją zdjąć należy odkręcić jej mocowania od chłodnicy pokazane jako górna strzałka.

Odpiętą rurkę należy skierować do pojemnika na stary olej o pojemności minimum 5l, na drugi koniec (szytywny wystający z chłodnicy) równieź warto założyć kawałek rurki, żeby można było skierować strumień do pojemnika.

Ustawiamy wybierak skrzyni na pozycję N.

Uruchamiamy silnik i pozwalamy pracować na jałowych obrotach przez ok. 60 sekund lub do momentu, gdy pojawi się powietrze w rurce.

Powinno zlecieć ok. 3,5 l płynu.

Krok 2:
Zlewamy resztę płynu przez korek spostowy:


Powinno zlecieć ok. 2 l płynu.

Magnes w korku czyścimy i z nową podkładką miedzianą instalujemy dokręcając momentem 32 Nm

Wymieniamy filtr skrzyni, pamiętając o posmarowaniu uszczelki nowego filtra płynem przed dokręcaniem. Dojście jest takie sobie :wink: , ale klucz łancuchowy da się zmieścic bez rozbierania połowy silnika.

Wlewamy przez rurkę w której siedzi bagnet c.a. tyle płynu ile spuściliśmy (czyli ok. 5,5 l), chyba, że się nie mieści, to wlewamy "ile wejdzie"

Krok 3:
Powtarzamy krok 1.

Zatem znowu spuszczamy ok. 3,5 l plynu.

Krok 4:
Zakładamy rurkę:


... na swoje miejsce, zakładamy wszystko, co było zdjęte i uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie

Następnie wybierakiem skrzyni przy pracującym silniku i wcisniętym hamulcu przechodzimy przez wszystkie pozycje PRND (inni maja wiecej :wink: ) kilkukrotnie w celu odpowietrzenia układu.

Krok 5:
Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie

Jedziemy rozgrzac olej w skrzyni (ok. 15-20 km)

Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "HOT" na bagnecie

Procedurka zaczerpnięta z oryginalnej instrukcji od modeli 97 i późniejszych, sprawdzona na własnej skrzyni....

Operacje powtarzamy po kazdych ....km i tu poprosze o wypowiedź Jacka :oops:

PS. Zapomniałem dopisać, ze przy nalewaniu nowego płynu zachowujemy chirurgiczną czystość - ziarenko piasku jest w stanie zniszczyć skrzynię!!!!!
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Patrol
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2006, 13:57   

Bartek napisał/a:
Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni


A czy przypakiem niektóre skrzynie w galu nie mają filtra wewnętrznego?
Pytam, gdyż w programie części zamiennych w ASO, jest wzmianka także o wewnętrznym i identyfikacji trzeba dokonać "naocznie"... :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-06-2006, 14:32   

Manual nie wspomina o wewnętrznych. F4A4x to zupełnie nowa skrzynia wprowadzona razem z Galem EA, konstrukcynjie bardzo różna od F4A2 z poprzednich modeli i nie sądzę, żeby były EA ze starą skrzynią.

Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Patrol
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 18:47   

Bartek napisał/a:
Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski...


Zgadza się Bartku, jednak wymiana w takim wypadku może być troche bardziej kłopotliwa...

Pozdrówki
 
 
boober1
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2006, 17:32   

Witam.Piszę bo możliwe, że u mnie w galancie jest wewnętrzny filtr oleju w skrzyni automatycznej. Galant 2,5 v6 tiptronick, pierwsza rejestracja 04.2000 z VIN wynika, że rok produkcji 1999. Otwieram maskę, zdejmuję plastykowy wlot powietrza patrzę i porównuję ze zdjęciem, które jest zamieszczone w tym temacie . Bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jest, a filtra nie ma. Troche się zląkłem, wziąłem latarkę i oglądam - jest coś jakby gniazdo na filtr koło bagnetu ale po pierwsze nie ma żadnych gwintów a po dugie nie ma zadnych otworów. Wygląda to na odlew fabryczny, który po prostu nie został wykorzystany. Pojechałem do znajomego mechanika a ten twierdzi, że filtr jest pod kopułą (schowany). Trochę na początku zgłupiałem bo pomyślałem, że coś było kombinowane. Czy ktoś ma podobną sytuację?

A jeszcze jedno przy bagnecie na bloku skrzyni jest oznaczenie 5 T albo T5 nie pamiętam dokładnie .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-09-2006, 21:44   

Dodam tylko że moja Carisma GDI '98 ma właśnie automat skrzynię F4A42 - nawet na fotach które są w tym wątku identycznie wyglądającą więc - jak sądzę - procedura opisana nada się i do Cari z tą skrzynią.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
KamK
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 19:56   

Ten TRANSMAX Z jaki ma kolor?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-11-2007, 21:36   

Chyba taki różowo-bursztynowy
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-11-2007, 07:04   

Bursztynowy.... ale bardzo jasny
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
KamK
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 18:54   

Hmm, to by nawet pasowalo do tego co mam teraz w skrzyni.

Podobno typowe czerwone oleje, pod wplywem uzycia, z czasem nabieraja takiego bursztynowego koloru, prawda to? Czy sprzedawca troche nazmyslal?
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 12:22   

A ja dzisiaj przeczytałem u jednego ze sprzedawców na allegro, że nowy transmax z ma kolor złoty przejrzysty. Jak jest w końcy z kolorem tego oleju.
Niedawno zakupiłem EA5W z automatem (tiptronic) i chciałbym sprawdzić czym był zalany

PS A czy ktoś wie dodatkowo jakie dokładne oznaczenie ma zewnętrzny filtr oleju do takiego automatu?

Dzięki za info
Bartek
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-03-2008, 13:32   

Filtr: MD752072

Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 19:45   

Bartek napisał/a:
Filtr: MD752072;)

Wielkie dzięki

Bartek napisał/a:
Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor ;)

No tak, w zasadzie to tylko kobiety ponoć nie maja problemu z bezbłednym rozróżnianiem więcej niż 16 kolorów :lol:

Ja przyjrzałem się dzisiaj olejowi w swojej skrzynce. To co mnie zdziwiło, to fakt, że na ostygniętym silniku cały bagnet pokryty jest olejem. Mierzyłem kilkakrotnie i za każdym razem to samo. Ciekawi mnie więc bardzo jak skrzynka znosi nadmiar oleju??
Za wszelkie info z góry dziękuję

Pozdrawiam
Bartek (inny Bartek :) )
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-03-2008, 20:15   

u mnie w 2 skrzyniach rożnica między zimnym olejem a gorącym jest praktycznie niemierzalna..... ale sprawdzasz poziom oleju po rozgrzaniu skrzyni, ma być wtedy HOT - inne poziomy przy innym stopniu nagrzania oleju są tylko referencyjne.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-03-2008, 20:49   

U mnie też po nagrzaniu nie jestem w stanie sprawdzić poziomu bo po każdym włożeniu bagnetu i tak cały jest mokry więc nie idzie ocenić poziomu :) a na zimno to tak delikatnie muszę wtykać bagnet by nie dotknąć ścianki rurki bo identycznie się babrze cały olejem i określenie poziomu jest niewykonalne :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.