 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-08-2005, 13:03 Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx
|
|
|
Potrzebne rzeczy:
Filtr ori (nie polecane sa zamienniki), plyn Castrola drogi, ale dobry, potrzeba ok. 9,5-10 l
Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni:
W zblizeniu:
Ideałem jest posiadanie podnosnika lub kanału, zeby samochód stał na płaskim podłożu, nie majac, trzeba trochę gimnastyki .
Korok 1:
Rozłączamy rurke doprowadzającą płyn do chłodnicy:
żeby ją zdjąć należy odkręcić jej mocowania od chłodnicy pokazane jako górna strzałka.
Odpiętą rurkę należy skierować do pojemnika na stary olej o pojemności minimum 5l, na drugi koniec (szytywny wystający z chłodnicy) równieź warto założyć kawałek rurki, żeby można było skierować strumień do pojemnika.
Ustawiamy wybierak skrzyni na pozycję N.
Uruchamiamy silnik i pozwalamy pracować na jałowych obrotach przez ok. 60 sekund lub do momentu, gdy pojawi się powietrze w rurce.
Powinno zlecieć ok. 3,5 l płynu.
Krok 2:
Zlewamy resztę płynu przez korek spostowy:
Powinno zlecieć ok. 2 l płynu.
Magnes w korku czyścimy i z nową podkładką miedzianą instalujemy dokręcając momentem 32 Nm
Wymieniamy filtr skrzyni, pamiętając o posmarowaniu uszczelki nowego filtra płynem przed dokręcaniem. Dojście jest takie sobie , ale klucz łancuchowy da się zmieścic bez rozbierania połowy silnika.
Wlewamy przez rurkę w której siedzi bagnet c.a. tyle płynu ile spuściliśmy (czyli ok. 5,5 l), chyba, że się nie mieści, to wlewamy "ile wejdzie"
Krok 3:
Powtarzamy krok 1.
Zatem znowu spuszczamy ok. 3,5 l plynu.
Krok 4:
Zakładamy rurkę:
... na swoje miejsce, zakładamy wszystko, co było zdjęte i uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie
Następnie wybierakiem skrzyni przy pracującym silniku i wcisniętym hamulcu przechodzimy przez wszystkie pozycje PRND (inni maja wiecej ) kilkukrotnie w celu odpowietrzenia układu.
Krok 5:
Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie
Jedziemy rozgrzac olej w skrzyni (ok. 15-20 km)
Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "HOT" na bagnecie
Procedurka zaczerpnięta z oryginalnej instrukcji od modeli 97 i późniejszych, sprawdzona na własnej skrzyni....
Operacje powtarzamy po kazdych ....km i tu poprosze o wypowiedź Jacka
PS. Zapomniałem dopisać, ze przy nalewaniu nowego płynu zachowujemy chirurgiczną czystość - ziarenko piasku jest w stanie zniszczyć skrzynię!!!!! |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Patrol [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2006, 13:57
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni |
A czy przypakiem niektóre skrzynie w galu nie mają filtra wewnętrznego?
Pytam, gdyż w programie części zamiennych w ASO, jest wzmianka także o wewnętrznym i identyfikacji trzeba dokonać "naocznie"... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-06-2006, 14:32
|
|
|
Manual nie wspomina o wewnętrznych. F4A4x to zupełnie nowa skrzynia wprowadzona razem z Galem EA, konstrukcynjie bardzo różna od F4A2 z poprzednich modeli i nie sądzę, żeby były EA ze starą skrzynią.
Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Patrol [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2006, 18:47
|
|
|
Bartek napisał/a: | Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski... |
Zgadza się Bartku, jednak wymiana w takim wypadku może być troche bardziej kłopotliwa...
Pozdrówki |
|
|
|
 |
boober1 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2006, 17:32
|
|
|
Witam.Piszę bo możliwe, że u mnie w galancie jest wewnętrzny filtr oleju w skrzyni automatycznej. Galant 2,5 v6 tiptronick, pierwsza rejestracja 04.2000 z VIN wynika, że rok produkcji 1999. Otwieram maskę, zdejmuję plastykowy wlot powietrza patrzę i porównuję ze zdjęciem, które jest zamieszczone w tym temacie . Bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jest, a filtra nie ma. Troche się zląkłem, wziąłem latarkę i oglądam - jest coś jakby gniazdo na filtr koło bagnetu ale po pierwsze nie ma żadnych gwintów a po dugie nie ma zadnych otworów. Wygląda to na odlew fabryczny, który po prostu nie został wykorzystany. Pojechałem do znajomego mechanika a ten twierdzi, że filtr jest pod kopułą (schowany). Trochę na początku zgłupiałem bo pomyślałem, że coś było kombinowane. Czy ktoś ma podobną sytuację?
A jeszcze jedno przy bagnecie na bloku skrzyni jest oznaczenie 5 T albo T5 nie pamiętam dokładnie . |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-09-2006, 21:44
|
|
|
Dodam tylko że moja Carisma GDI '98 ma właśnie automat skrzynię F4A42 - nawet na fotach które są w tym wątku identycznie wyglądającą więc - jak sądzę - procedura opisana nada się i do Cari z tą skrzynią. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
KamK [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 19:56
|
|
|
Ten TRANSMAX Z jaki ma kolor? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-11-2007, 21:36
|
|
|
Chyba taki różowo-bursztynowy |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2007, 07:04
|
|
|
Bursztynowy.... ale bardzo jasny |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
KamK [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 18:54
|
|
|
Hmm, to by nawet pasowalo do tego co mam teraz w skrzyni.
Podobno typowe czerwone oleje, pod wplywem uzycia, z czasem nabieraja takiego bursztynowego koloru, prawda to? Czy sprzedawca troche nazmyslal? |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2008, 12:22
|
|
|
A ja dzisiaj przeczytałem u jednego ze sprzedawców na allegro, że nowy transmax z ma kolor złoty przejrzysty. Jak jest w końcy z kolorem tego oleju.
Niedawno zakupiłem EA5W z automatem (tiptronic) i chciałbym sprawdzić czym był zalany
PS A czy ktoś wie dodatkowo jakie dokładne oznaczenie ma zewnętrzny filtr oleju do takiego automatu?
Dzięki za info
Bartek |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-03-2008, 13:32
|
|
|
Filtr: MD752072
Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2008, 19:45
|
|
|
Bartek napisał/a: | Filtr: MD752072;) |
Wielkie dzięki
Bartek napisał/a: | Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor |
No tak, w zasadzie to tylko kobiety ponoć nie maja problemu z bezbłednym rozróżnianiem więcej niż 16 kolorów
Ja przyjrzałem się dzisiaj olejowi w swojej skrzynce. To co mnie zdziwiło, to fakt, że na ostygniętym silniku cały bagnet pokryty jest olejem. Mierzyłem kilkakrotnie i za każdym razem to samo. Ciekawi mnie więc bardzo jak skrzynka znosi nadmiar oleju??
Za wszelkie info z góry dziękuję
Pozdrawiam
Bartek (inny Bartek ) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-03-2008, 20:15
|
|
|
u mnie w 2 skrzyniach rożnica między zimnym olejem a gorącym jest praktycznie niemierzalna..... ale sprawdzasz poziom oleju po rozgrzaniu skrzyni, ma być wtedy HOT - inne poziomy przy innym stopniu nagrzania oleju są tylko referencyjne..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-03-2008, 20:49
|
|
|
U mnie też po nagrzaniu nie jestem w stanie sprawdzić poziomu bo po każdym włożeniu bagnetu i tak cały jest mokry więc nie idzie ocenić poziomu a na zimno to tak delikatnie muszę wtykać bagnet by nie dotknąć ścianki rurki bo identycznie się babrze cały olejem i określenie poziomu jest niewykonalne |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|