Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] stukają zawory
Autor Wiadomość
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
  Wysłany: 03-02-2012, 09:37   [Cari 1.6] stukają zawory

Witam. Mam taki mały problem bo od kiedy mróz się nasilił to wydaje mi się że zawory cykaja coraz głośniej nawet po rozgrzaniu silnika i nie wiem czy to normalne przy tych mrozach czy raczej to sprawdzić u mecha , nie stety poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40 mam 300tyś i zastanawiam się czy może to być wina tego oleju . A za tydzień jadę w dłuższą trasę i trochę mnie martwią zawory żeby się nie posypały :?:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-02-2012, 17:20   

Kiedy był wymieniany olej?
bronek32 napisał/a:
poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40
to dobry olej, ale do malucha itp. pojazdów.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-02-2012, 23:38   

luz zaworowy do sprawdzenia i regulacji
 
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 05-02-2012, 09:09   

Właśnie zbliża się wymiana oleju czekam tylko aż mróz odpusci tylko teraz nie wiem co mam wlać bo podobno nie mogę już wlać ani pół ani pełnego syntetyka bo zacznie się rozszczelniać silnik a jak pisałem to już trochę ma przebiegu teraz przez pół roku nie wziął ani grama oleju a zrobiłem 4000tyś więc jest w dobrej kondycji a jakoś wolałbym nie wymieniać wszyskich uszczelek . Jakieś pomysły ?? :shock:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2012, 21:57   

bronek32 napisał/a:
Jakieś pomysły ??
Półsyntetyk 10W 40. Motul, Valvoline itp.
 
 
ManWithNoName 
Forumowicz
ManWithNoName

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2012, 22:27   

ja jak sprowadziłem auto to miałem niby zalane castrolem 10 w 40. przynajmniej taka byla kartka. gdy doszło do wymiany zalałem takim samym i zaczal mi brac olej.
zalałem valvoline max life 10 w 40 i bierze zdecydowanie mniej także spróbuj ten olej i zobaczysz efekty
_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 06-02-2012, 08:30   

Może spróbuje bo i tak mam do wymiany uszczelke miski i dekla od zaworów tylko żeby się glowica nie rozszczelniła bo to już spory problem czy jest to możliwe po przejściu na pół syntetyk ?
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-02-2012, 15:14   

Nie jedyne co może puszczać to uszczelniacze zaworów, po wymianie mój poprzedni Lancer z przebiegiem 280.000km przestał palić olej, uszczelniacze wyglądały jak z drewna a nie jak z gumy (po naciśnięciu nie wracały do wyjściowej pozycji). Jeżeli nie był katowany, to po zdjęciu pokrywy zaworów będziesz mile zaskoczony wyglądem 16 letniego silnika. Co do oleju, ja używam Mobil 10W40. Pamiętaj dane do ustawiania luzów zaworowych silników Mitsubishi dotyczą tylko rozgrzanych silników. Nie wolno regulować luzów zaworowych na zimnym silniku.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 07-02-2012, 21:39   

W takim razie raczej zmienię olej bo uszczelniacze i tak będę wymieniał bo troszkę się poci pod rozrzadem jeśli nie cały rozrzad bo mogło zachlapać pasek ale to się zobaczy . Dzięki za porady bo mialem obawy co do zmiany oleju :wink:
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-02-2012, 22:42   

Chodziło mi o uszczelniacze szyjek zaworów, nie o zimmeringi wałka rozrządu i wału.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 10-02-2012, 10:20   

Aha , no to zmienia postać rzeczy bo jak się nie myle to chyba trzeba się dobrać do głowicy żeby je wymienić no chyba że się myle , może znasz jakiś prostrzy sposób bo to są już spore koszta . :( a wolalbym tego uniknąć tym bardziej że po za lekkim cykaniem zaworów silnik chodzi bez zarzutu tylko świeżego oleju mu trzba bo ciężki ma rozruch na zimnym w te mrozy za mocno gęstnieje olej i dlatego chcialem go zmienić na na inny tylko że mechanicy odrdzaja taką zmiane I dlatego się wacham nad zminą smarowidła . :?:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-02-2012, 10:44   

Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu. A co do tego stukania zaworów, to trzeba tylko wyregulować luz zaworowy. Potrzebne do tego są tylko klucz 10, wkrętak płaski i szczelinomierze w rozmiarze 0,2mm do zaworów ssących i 0,3mm do zaworów wydechowych. Regulacja na rozgrzanym silniku.
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 10-02-2012, 12:45   

Ok ,więc jak tylko się ociepli to się wezme za robote . Zaufam twojemu doświadczeniu . Dzięki za pomoc :mrgreen: :wink:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-02-2012, 14:06   

Nie ma za co :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2012, 20:36   

plecho1 napisał/a:
Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu
No nie do końca, trzeba ścisnąć zawory specjanym przyrządem, wyciągnąć zabezpieczenia zaworów, zdjąć sprężyny zaworów i dopiero wtedy mamy na wierzchu uszczelniacze zaworowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.