Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-06-2012, 09:59   [CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu

Mam pewien problem. W zeszłym tygodniu poszła mi uszczelka pod głowicą i wydmuchało cały płyn chłodzący i silnik w pewnym momencie się zagotował. Zatrzymałem się i dalej jechałem na holu. Pękły metalowe pierścienie na uszczelce i płyn leciał do cylindrów. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji rozrząd, zostały wyregulowane zawory. Złożyłem silnik do kupy. Wszystko jest ok (odpalanie ok, obroty ładnie się utrzymują, CE się nie zapala) poza dwoma rzeczami. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to w okolicy kolektora dolotowego albo przepustnicy słychać cichy bulgot, a przy puszczeniu gazu słuchać pojedyncze strzały/pierdzenie w okolicach dolotu. Dodam że wydech jest szczelny i nie pierdzi.
Druga sprawa to cykanie przy przyspieszaniu. Na postoju gdy dodaję gazu jest ok ale podczas jazdy słuchać głośne cykanie (cyk, cyk, cyk, cyk...) ale tylko przy przyspieszaniu. Gdy odpuszczam gaz i utrzymuję na równych obrotach to cykanie zanika. Przy zwalnianiu też go nie słychać... Dodam jeszcze że takie cykanie ale o wiele cichsze było słyszalne przed awarią ale tylko gdy dodawałem gazu na 5 lub 4 biegu z bardzo niskich obrotów. Mieliście kiedyś coś podobnego?? :roll:
_________________


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-06-2012, 13:31   

Sprawdzić ustawienie zapłonu.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-06-2012, 14:35   

Zawory regulowane na ciepło czy na zimno??
Ogólnie na tabliczkach masz dwie wartości. Na zimno ustawiasz wstępnie a następnie na gorącym silniku ostatecznie.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2012, 14:22   

Regulowany był na zimno, również sprawdzane były na zimno. Wlot na 0,2 wylot na 0,3.
_________________


 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 14-06-2012, 14:58   

tresorex, zawory reguluje się przy temperaturze roboczej.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2012, 15:44   

Znalazłem w sieci wartości luzów i opisane były jako te na zimnym silniku...
_________________


 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 14-06-2012, 22:28   

tresorex, hehe jesteś Coltmaniakiem z krwi i kości a tu wykładka na takich podstawach :D [-X Takie rzeczy zawiera manual :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-06-2012, 10:32   

Ja mam jeszcze luzy wybite na pokrywie zaworów. I są tam dwie wartość na ciepło i na zimno, z czego na zimno to luzy są regulowanie wstępnie.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-06-2012, 16:28   

A moze skoro pierdzi z dolotu to on jest nieszczelny, napompowac kompresorem i posikac woda z mydłem. Po drugie jesli pod obciazeniem masz cyk cyk czyli moze stuk stuk spalanie stukowe- czyli jak pisał Hugo zapłon do poprawki. Zawory takze moga byc zle ustawione.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.