[CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-06-2012, 09:59 [CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu
|
|
|
Mam pewien problem. W zeszłym tygodniu poszła mi uszczelka pod głowicą i wydmuchało cały płyn chłodzący i silnik w pewnym momencie się zagotował. Zatrzymałem się i dalej jechałem na holu. Pękły metalowe pierścienie na uszczelce i płyn leciał do cylindrów. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji rozrząd, zostały wyregulowane zawory. Złożyłem silnik do kupy. Wszystko jest ok (odpalanie ok, obroty ładnie się utrzymują, CE się nie zapala) poza dwoma rzeczami. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to w okolicy kolektora dolotowego albo przepustnicy słychać cichy bulgot, a przy puszczeniu gazu słuchać pojedyncze strzały/pierdzenie w okolicach dolotu. Dodam że wydech jest szczelny i nie pierdzi.
Druga sprawa to cykanie przy przyspieszaniu. Na postoju gdy dodaję gazu jest ok ale podczas jazdy słuchać głośne cykanie (cyk, cyk, cyk, cyk...) ale tylko przy przyspieszaniu. Gdy odpuszczam gaz i utrzymuję na równych obrotach to cykanie zanika. Przy zwalnianiu też go nie słychać... Dodam jeszcze że takie cykanie ale o wiele cichsze było słyszalne przed awarią ale tylko gdy dodawałem gazu na 5 lub 4 biegu z bardzo niskich obrotów. Mieliście kiedyś coś podobnego?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-06-2012, 13:31
|
|
|
Sprawdzić ustawienie zapłonu. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-06-2012, 14:35
|
|
|
Zawory regulowane na ciepło czy na zimno??
Ogólnie na tabliczkach masz dwie wartości. Na zimno ustawiasz wstępnie a następnie na gorącym silniku ostatecznie. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2012, 14:22
|
|
|
Regulowany był na zimno, również sprawdzane były na zimno. Wlot na 0,2 wylot na 0,3. |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-06-2012, 14:58
|
|
|
tresorex, zawory reguluje się przy temperaturze roboczej. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2012, 15:44
|
|
|
Znalazłem w sieci wartości luzów i opisane były jako te na zimnym silniku... |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-06-2012, 22:28
|
|
|
tresorex, hehe jesteś Coltmaniakiem z krwi i kości a tu wykładka na takich podstawach Takie rzeczy zawiera manual |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-06-2012, 10:32
|
|
|
Ja mam jeszcze luzy wybite na pokrywie zaworów. I są tam dwie wartość na ciepło i na zimno, z czego na zimno to luzy są regulowanie wstępnie. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-06-2012, 16:28
|
|
|
A moze skoro pierdzi z dolotu to on jest nieszczelny, napompowac kompresorem i posikac woda z mydłem. Po drugie jesli pod obciazeniem masz cyk cyk czyli moze stuk stuk spalanie stukowe- czyli jak pisał Hugo zapłon do poprawki. Zawory takze moga byc zle ustawione.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|