Check engine |
Autor |
Wiadomość |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2008, 12:49 Check engine
|
|
|
Witam. Tak jak w temacie jest problem z odpaleniem Cari. Problem ten występuje po jeździe jak również gdy autko stało, np. cały dzień lub noc. Nie zależne jest to od warunków atmosferycznych. Po przekręceniu kluczyka lampki od : m in. oleju, silnika itd. zapalają się. Problemem jest to iż kontrolka od silnika w kolorze pomarańczowym gaśnie i po ok 2 sek znów się zapala, wtedy rozrusznik kręci natomiast nie da się uruchomić silnika. Problem trwa niekiedy 30 sek a niekiedy aż do 2 godz gdy kontrolka zaraz po uruchomieniu znów się zapala! Moje pytanie w związku z tym brzmi : czy jest to wina elektryki a dokładnie immobilisera, aparatu zapłonowego lub jakiegoś bliżej nie zidentyfikowanego czujnika czy może być to wina mechaniczna, np. świec lub przedmuchów na silniku. Prosiłbym o podpowiedź czy ktoś miał już podobny problem i co może być jego efektem ?
Osobiście stawiam na elektrykę ponieważ problem z uruchomieniem autka występuje tylko czasami i nie ma odzwierciedlenia w stylu jazdy czy jak napisałem wyżej w warunkach atmosferycznych. Jak na razie zabukowałem miejsce u diagnosty komputerowego na ul. Buraczanej w tym poserwisowym serwisie Mazdy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-08-2008, 19:18
|
|
|
pada czujnik walka rozrzadu - zobacz po drugiej stronie niz rozrzad, czy nie ma czarnego czujnika na 1 srubke oraz czy kondensator przy nim sie jeszcze trzyma |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2008, 11:09
|
|
|
Krzyzak wielkie dzięki wiesz może jaki jest koszt wymiany tego czujnika i koszt owego czujnika Mam nadzieję że nie duży
[ Dodano: 01-09-2008, 11:29 ]
Autko wróciło od mechaniora. Okazało się że to wina kluczyka, a dokładnie immobilisera w kluczyku. Problem by nie istaniał gdybym miał dwa egzemplarze kluczyka, ale niestety tak nie jest
Mam tylko jeden. Muszę wyrobić drugi i go zaprogramować. Dzwoniłem do ASO Mitsubishi we Wrocławiu i koszt upewnienia się że to wina kluczyka to 70 zł. Ponieważ mechanik u którego byłem sprawdzał Cari nie oryginalnym testerem i powiedział iż : na 99 % jest to wina kluczyka, ale zastrzegł że może się mylić i żebym sprawdził w ASO. Bardzo duży plus dla zakładu że nie wzioł kasy !
W ASO Miśka poinformowali mnie iż wyrobienie kluczyka z immo ; jego zaprogramowanie itd to koszt ok 400 zł !
Skoro tak, to moje pytanie jest takie : gdzie poza ASO można wyrobić kluczyk i jaki jest tego koszt. Aha, czy to wogóle się opłaci ponieważ słyszałem że takie "sztuki" potrafią się rozkodować ! |
|
|
|
 |
giorgi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2008, 19:40
|
|
|
witam kolego ja równiez mam podobny problem dzisiaj nie moglem odpalic mojej cari, kręcic kręciła ale dopóki paliła sie kontrolak check enigine to nic z tego po ok 15 minutach zgasla i autko odrazy odpaliło. Problem tylko w tym ze ja mam imobilajser oddzielnie a nie w kluczyku , to chyba bedzie wina czujnika??doDAM ZE TO cARISMA 1.8 16V Z 96 ROKU |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:43
|
|
|
Wyrobiłem kluczyk z immobiliserem. Oczywiście zamiennik włoski. Na początku autko odpalało od przysłowiowego "strzału" Rzecz jasna miska mi się cieszyła więc z moją lejdi pojechałem na wieś do jej domku. Po nocy czyszczenia kurzu z obrazów wsiadamy do Cari i cóż to - zonk. Ale co zauważyłem. Zaryzykowałem i wpuściłem moją lubą za ster i jak typowy fachman otworzyłem klapę od silnika. W momencie gdy przekręcała kluczyk w pozycje "ON" na stacyjce - dokładnie nie wiem w którym momencie ten odgłos się rozchodził ; problemy z nazewnictwem i porozumieniem się - z okolic pompy paliwa lub owego czujnika w okolicach filtra powietrza rozchodził się metaliczno - brzęczący odgłos i wtedy pomimo wielu zaklęć, niektórych nawet po łacinie, niekiedy nawet błagań
( oczywiście skierowanych do auta ) kontrolka zapalała się uparcie. Dopiero po którymś razie auto odpaliło, kontolka się nie zapaliła i wszystko było jak w reklamie płatków śniadoaniowych. |
|
|
|
 |
recon
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 14-09-2008, 16:34
|
|
|
No cóż ja również mam ten problem ... nawet pofatygowalem sie do serwisu na podłączenie do komputera i to był dobry ruch. Komputerek pokazał błąd immobilajzera i czujnika ciśnienia w przepływomierzu. Koleś zwany fachmanem zresetował mi te alarmy i moje autko pali idealnie ... jest tylko jedno ale... powiedział że ten problem powróci i wtedy znów mam pojechać na przegląd bo nie wiadomo czy to jest właśnie od tego czujnika czy od immo... ale jak narazie moja cari pali bez zadnych 15-minutowych postojów cena podłączenia do kompa ... 150zł |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 16:51
|
|
|
Aha, czyli w sumie nie naprawili Ci usterki tylko ją "czasowo" usuneli ? Troszkę to dziwne Więc u mnie to nie wina immobilisera a właśnie tego czujnika. Tak by wypadało Muszę się zabukować na ten komputerek i odchudzenie portfela o 150 zeta |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2008, 11:04
|
|
|
u mnie też sie czasem zapalał CE,
wtedy kreci ale nie ma szans na odpalenie silnika
sprawdziłem kod błędu: immo
co ciekawe po trzaśnięciu maski, CE znikało i auto dawało sie normalnie odpalić,
wiedziałem wtedy że będzie to wina złego styku
przeleciałem wszystkie kable pod kierownicą,
w 1.6 nad lewym kolanem kierowcy znalazłem czerwony moduł
cartronic bosch - czyli moduł immo
pociągnąłem za wtyczkę i kabelek z niego wypadł
i wtedy na stałe świeciło sie CE
wsadziłem ponownie wtyczkę bardzo mocno i wszystko było ok,
dla testu próbowałem ją wyciagnąć ponownie ale nawet kombinerkami się nie dało
jak widać u mnie była poluzowana wtyczka i nie zatrzaśnieta przy module, dlatego raz stykało raz nie.
powodzenia w szybkim usunięciu problemu, jeżeli to nie wina kluczyka,
to może też cos nie styka... zwłaszcza że raz działa raz nie |
|
|
|
 |
giorgi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2008, 14:26
|
|
|
Dzisiaj byłem u mechanika i wyświetliły się następujace błędy immobilajsera:
32.IG1 OTW
21. Błąd komunikacji ECI
11.Błąd odczytu TP
Czy mieliście moze takie błędy i czego one dotyczą??Prosze o pomoc-dzięki. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 16-09-2008, 15:24
|
|
|
11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury
32. MAP sensor |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
giorgi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2008, 23:40 Pomocy!!
|
|
|
Witam ja znalazlem cos takiego:
32. MAP sensor- dźwignia przestawiacza potencjometru
11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal- sonda lambda
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury- miernik czujnik temperatury silnika
Najgorsze jest to że wywaliłem kase na podłączenie i skasowanie błędów a po ich usunięciu pojawił sie ten sam problem i kontrolka sie pali. Ile mniej więcej moze kosztować naprawa tego??Moze ktos wie jak to obejsc-bo ostatecznie pozostaje mi tylko serwis ASo a tam ceny mają zawrotne. Proszę o pomoc-dzięki! |
|
|
|
 |
Efa!
Mitsumaniak queen of Off Topic

Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Maj 2005 Posty: 3528 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-09-2008, 09:01
|
|
|
Bo powinieneś najpierw skasować błędy i dopiero jak wywali sprawdzić jakie wywaliło a wtedy usunąć przyczynę ich wystąpienia czyli naprawić/wymienić te graty. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
giorgi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 21:14
|
|
|
Mam jeszcze do was jedno małe pytanie??jak odpalacie cari to przekręcacie kluczykiem do momentu kiedy zapali sie kontrolka checki engine i jak zgasnie dopiero zapalacie czy odrazu krecicie na maxa do odpalaenia-lyszłame rózne opinie i jestem juz głupi-dzięki |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2008, 10:24
|
|
|
giorgi, czekaj aż zgaśnie kontrolka,ten czas pozwoli silniczkowi krokowemu ustawić się w odpowiedniej pozycji itp.A poza tym ta kontrolka ma informować że silnik jest gotowy do pracy i wszystko jest OK. |
|
|
|
 |
|