Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hyundai Sonata 2.0i 16v słaba Błagam o pomoc
Autor Wiadomość
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
  Wysłany: 21-06-2012, 18:50   Hyundai Sonata 2.0i 16v słaba Błagam o pomoc

Witam , mam na imię Tymoteusz i posiadam Hyundaia Sonata EF 2.0i 16v GLS 2003r .
Mój problem polega na tym iż auto jest słabe tz. bardzo kiepsko przyśpiesza , byłem u wielu mechaników żaden nie wie jaki to powód (podłanczali go pod kompa i wyszło tylko , że czujnik położenia przepustnicy szwankuje lecz po wyczyszczeniu działa normalnie silnik przestał falować ) wymieniłem filtr paliwa , powietrza i świece na bardzo dobrych zamiennikach i praktycznie żadnej poprawy . Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co zrobić zostaje tylko oddać go na złom przynajmniej będzie taniej (każdy mechanik mimo to , że nic nie zrobił to skasował mnie) . Z góry dziekuję za pomoc .

POZDRAWIAM !!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-06-2012, 22:45   

Pokaż zdjęcie silnika - bo w sumie to go nie znam w sonacie. Podstawowa kwestia to ustawienie zapłonu - i tu pytanie, czy jest regulowany ręcznie (np. aparatem zapłonowym) czy też elektronicznie przez komputer.
Ew. przestawiony rozrząd - ale to przeciętny mechanik powinien stwierdzić.
 
 
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22-06-2012, 09:16   

Według komputera to zapłon jest dobrze ustawiony ale jeszcze pojadę to sprawdzić , wydaje mi się , że silnik jest ten sam co w galancie z przed liftu .

[ Dodano: 22-06-2012, 09:22 ]


[ Dodano: 22-06-2012, 09:22 ]


[ Dodano: 22-06-2012, 09:24 ]
to nie jest zdjęcie mojego silnika bo nie mam opcji zrobić lecz ten to samo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2012, 11:36   

wygląda, że zapłon reguluje komp; zawory pewnie hydrauliczne
posprawdzaj dobry człowieku wszystkie wtyczki - może jakaś się wypięła albo podczas mycia silnika coś przestało kontaktować (a że był myty, to widać)
 
 
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22-06-2012, 22:00   

to nie zdjęcie mojego silnika !!!!! wyżej napisałem
;p lecz to ten sam a wtyczki sprawdziłem
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 27-06-2012, 10:49   

Może byś przeznaczył 123 pln na diagnoze w ASO Hyundai a nie zacząłeś od mechaników magików. Nieseriwsowy komp nie pokarze wszystkich błędów.

Czy nie masz przypadkiem 2 filtrów paliwa:
1. Przy zbiorniku
2. W komorze silnika

w Galancie były.
 
 
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2012, 20:10   

Byłem u mechanika z prawdziwego zdarzenia przetrzepywał auto 6 godzi sprawdził kilkoma komp. wyszło tylko , ze silnik ma duzy opór na postoju lecz tego nie wie jak naprawić . Czyścił wtryski , sprawdził kat. , kolektor ssący i wydechowy naprawdę przyłozył sie to sprawdzenia autka lecz dalej to samo , stan silnika ocenił na idealny . Ostatnio zauważyłem gdy przyśpieszam to samochód przyhamowuje tak jak by tracił moc na ułamek sekundy (nie ma błędów) Co dalej zrobić bo do serwisu Hyundaia jade za 2 tyg. dopiero .

Z góry dziekuje i pozdrawiam
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 03-07-2012, 07:44   

Ten opór na postoju to może sprężarka od klimy?
Jak miałem galanta to przy włączonej klimie gorzej przyspieszał.

Trzeba zdjąć pasek od wspomagania i klimy i zobaczyć czy jest różnica?
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-07-2012, 02:27   

timo95pl, co to znaczy, że słabo przyspiesza? jakieś dane?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15-07-2012, 09:30   

Samochód kiepsko wkręca się na obroty np. 2000 obr\min 3 bieg gaz w podłogę a obroty praktycznie nie rosną a auto nie przyśpiesza .

[ Dodano: 15-07-2012, 09:31 ]
A opór na postoju nie z klimy bo był sprawdzany z wyłączoną klimatyzacją .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2012, 23:08   

na próbę bym przepływomierz i czujnik położenia przepustnicy podmienił
 
 
timo95pl 
Nowy Forumowicz
Japan Power

Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 9
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-07-2012, 09:57   

No tak by było najlepiej lecz kto mi to udostępni bo kupić tylko tak to koszt ok 500zł więc dość dużo . No ale spróbuje tak zrobić . Dziękuję za poradę .

[ Dodano: 16-07-2012, 19:30 ]


czy to zaznaczone na czerwono to przepływka bo u mnie nie ma tego !! czy to moze wplynąc na dynamikę jazdy ??

[ Dodano: 16-07-2012, 19:50 ]



TO MÓJ SILNIK i nie umię znaleźć przepływomierza
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-09-2012, 09:20   

Wygląda na to że nie masz przepływomierza - niektóre silniki Hyundaia obchodzą się bez niego :-) . Jak będę miał możliwość to poszukam serwisówki do Sonaty.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-09-2012, 10:27   

Jak nie masz przepływki to map sensor jest do sprawdzenia, poza tym sprawdz czy nie masz zatkanego filtra powietrza.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-09-2012, 12:56   

A nie prościej sprawdzić jaką ma mieszankę pod obciążeniem? (sonda) Na biedę można nawet bez komputera tylko woltomierz analogowy z zakresem do 1000MV (1V)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.