Hyundai Sonata 2.0i 16v słaba Błagam o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-06-2012, 18:50 Hyundai Sonata 2.0i 16v słaba Błagam o pomoc
|
|
|
Witam , mam na imię Tymoteusz i posiadam Hyundaia Sonata EF 2.0i 16v GLS 2003r .
Mój problem polega na tym iż auto jest słabe tz. bardzo kiepsko przyśpiesza , byłem u wielu mechaników żaden nie wie jaki to powód (podłanczali go pod kompa i wyszło tylko , że czujnik położenia przepustnicy szwankuje lecz po wyczyszczeniu działa normalnie silnik przestał falować ) wymieniłem filtr paliwa , powietrza i świece na bardzo dobrych zamiennikach i praktycznie żadnej poprawy . Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co zrobić zostaje tylko oddać go na złom przynajmniej będzie taniej (każdy mechanik mimo to , że nic nie zrobił to skasował mnie) . Z góry dziekuję za pomoc .
POZDRAWIAM !! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2012, 22:45
|
|
|
Pokaż zdjęcie silnika - bo w sumie to go nie znam w sonacie. Podstawowa kwestia to ustawienie zapłonu - i tu pytanie, czy jest regulowany ręcznie (np. aparatem zapłonowym) czy też elektronicznie przez komputer.
Ew. przestawiony rozrząd - ale to przeciętny mechanik powinien stwierdzić. |
|
|
|
 |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22-06-2012, 09:16
|
|
|
Według komputera to zapłon jest dobrze ustawiony ale jeszcze pojadę to sprawdzić , wydaje mi się , że silnik jest ten sam co w galancie z przed liftu .
[ Dodano: 22-06-2012, 09:22 ]
[ Dodano: 22-06-2012, 09:22 ]
[ Dodano: 22-06-2012, 09:24 ]
to nie jest zdjęcie mojego silnika bo nie mam opcji zrobić lecz ten to samo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2012, 11:36
|
|
|
wygląda, że zapłon reguluje komp; zawory pewnie hydrauliczne
posprawdzaj dobry człowieku wszystkie wtyczki - może jakaś się wypięła albo podczas mycia silnika coś przestało kontaktować (a że był myty, to widać) |
|
|
|
 |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22-06-2012, 22:00
|
|
|
to nie zdjęcie mojego silnika !!!!! wyżej napisałem
;p lecz to ten sam a wtyczki sprawdziłem |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:49
|
|
|
Może byś przeznaczył 123 pln na diagnoze w ASO Hyundai a nie zacząłeś od mechaników magików. Nieseriwsowy komp nie pokarze wszystkich błędów.
Czy nie masz przypadkiem 2 filtrów paliwa:
1. Przy zbiorniku
2. W komorze silnika
w Galancie były. |
|
|
|
 |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 02-07-2012, 20:10
|
|
|
Byłem u mechanika z prawdziwego zdarzenia przetrzepywał auto 6 godzi sprawdził kilkoma komp. wyszło tylko , ze silnik ma duzy opór na postoju lecz tego nie wie jak naprawić . Czyścił wtryski , sprawdził kat. , kolektor ssący i wydechowy naprawdę przyłozył sie to sprawdzenia autka lecz dalej to samo , stan silnika ocenił na idealny . Ostatnio zauważyłem gdy przyśpieszam to samochód przyhamowuje tak jak by tracił moc na ułamek sekundy (nie ma błędów) Co dalej zrobić bo do serwisu Hyundaia jade za 2 tyg. dopiero .
Z góry dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 03-07-2012, 07:44
|
|
|
Ten opór na postoju to może sprężarka od klimy?
Jak miałem galanta to przy włączonej klimie gorzej przyspieszał.
Trzeba zdjąć pasek od wspomagania i klimy i zobaczyć czy jest różnica? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-07-2012, 02:27
|
|
|
timo95pl, co to znaczy, że słabo przyspiesza? jakieś dane? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15-07-2012, 09:30
|
|
|
Samochód kiepsko wkręca się na obroty np. 2000 obr\min 3 bieg gaz w podłogę a obroty praktycznie nie rosną a auto nie przyśpiesza .
[ Dodano: 15-07-2012, 09:31 ]
A opór na postoju nie z klimy bo był sprawdzany z wyłączoną klimatyzacją . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:08
|
|
|
na próbę bym przepływomierz i czujnik położenia przepustnicy podmienił |
|
|
|
 |
timo95pl
Nowy Forumowicz Japan Power
Auto: Hyundai Sonata
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-07-2012, 09:57
|
|
|
No tak by było najlepiej lecz kto mi to udostępni bo kupić tylko tak to koszt ok 500zł więc dość dużo . No ale spróbuje tak zrobić . Dziękuję za poradę .
[ Dodano: 16-07-2012, 19:30 ]
czy to zaznaczone na czerwono to przepływka bo u mnie nie ma tego !! czy to moze wplynąc na dynamikę jazdy ??
[ Dodano: 16-07-2012, 19:50 ]
TO MÓJ SILNIK i nie umię znaleźć przepływomierza |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-09-2012, 09:20
|
|
|
Wygląda na to że nie masz przepływomierza - niektóre silniki Hyundaia obchodzą się bez niego . Jak będę miał możliwość to poszukam serwisówki do Sonaty. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-09-2012, 10:27
|
|
|
Jak nie masz przepływki to map sensor jest do sprawdzenia, poza tym sprawdz czy nie masz zatkanego filtra powietrza. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-09-2012, 12:56
|
|
|
A nie prościej sprawdzić jaką ma mieszankę pod obciążeniem? (sonda) Na biedę można nawet bez komputera tylko woltomierz analogowy z zakresem do 1000MV (1V) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|