[Cari 1.8] Carisma 1.8 16v - Olej ze skrzyni biegów i smar z |
Autor |
Wiadomość |
SeXy.KosA
Forumowicz
Auto: Galant 2000r 2.5 v6 Gaz Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 28-06-2012, 20:34 [Cari 1.8] Carisma 1.8 16v - Olej ze skrzyni biegów i smar z
|
|
|
Witam mam do rozszyfrowania dwie sprawy i pomoc w uzyskaniu odpowiedzi o naprawie, kosztach i tego czego potrzeba
pierwsza sprawa to taka jak na zdjęciach
Tu do wymiany przegub jest cały chyba czy się myle?
a druga to taka że to chyba olej ze skrzyni ucieka uszczelkami co w takiej sytuacji mam robić? W razie zakupu części to o co mam prosić co zamawiać?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez glina 21-01-2013, 15:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2012, 20:47
|
|
|
Osłona półosi ~30-40zł wymiana 50-100zł
uszczelka wybieraka - nie wiem czy przypadkiem nie trzeba rozbierać skrzyni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SeXy.KosA
Forumowicz
Auto: Galant 2000r 2.5 v6 Gaz Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 28-06-2012, 21:07
|
|
|
Ciekawe czy trzeba wyjmować skrzynie, jak tak to do jakiegoś mechanika trzeba zajechać i już nie ma co |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2012, 18:20
|
|
|
robertdg, trzeba. Po pewnym czasie i tak to wróci. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 07-11-2012, 20:39
|
|
|
ten przeciek z wybieraka jest niestety nieuniknikony i chyba poprostu trzeba sie do niego przyzwyczaić i co jakis czas sprawdzic stan oleju poprostu |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
ponom
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 116 KM GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: węgorzewo
|
Wysłany: 04-11-2014, 18:43
|
|
|
tez to mam.niby nie ma śladu pod bryką a jedna kropla zawsze wisi. to jest jedno,druga sprawa że łapa takze mokra jest, wiec z lączenia z silnikiem daje olej.jestem niezadowolony z tego, ponieważ 8 tys temu
wymienialem olej dextron 75w80. chce wyjmowac skrzynie,zeby usunąć te wycieki. szkoda mi oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:08
|
|
|
Olej może cieknąć ze skrzyni, trzeba wtedy wymienić tulejkę wałka sprzęgłowego w której jest łożysko tego wałka i uszczelniacz. Może też olej przeciekać od strony silnika uszczelniaczem wału korbowego którego też pewnie nikt od nowości nie wymieniał. |
|
|
|
 |
ponom
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 116 KM GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: węgorzewo
|
Wysłany: 05-11-2014, 07:25
|
|
|
teraz to mi dałeś do myślenia sie zoriętować w temacie potrzebuje, ponieważ jeszcze tym sie nie zajmowalem i co za tym idzie nie znam sie.
znaczy rozumien ze samo wyjecie i uszczelnienie lączenia nie pomoze? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-11-2014, 09:49
|
|
|
Nie pomoże bo po między skrzynią i silnikiem tam gdzie jest sprzęgło nie powinno być oleju Kiedy wyjmiesz skrzynię, to będzie widać czy za kołem zamachowym jest mokro czy tylko od strony skrzyni. Jeśli mokro będzie tylko od strony silnika, to i jeśli wałek sprzęgłowy wychodzący ze skrzyni nie będzie miał luzu to raczej tylko wina tego uszczelniacza na wale. Jego wymiana będzie łatwiejsza niż tej tulejki zespolonej w skrzyni bo aby wymienić tę tulejkę, to trzeba rozbierać skrzynię a aby wymienić uszczelniacz trzeba tylko zdjąć koło zamachowe i uszczelniacz będzie za nim.
Ta tulejka w skrzyni to coś takiego http://salko.pl/tulejka-l...al-Renault.html tylko że są dwa wymiary a uszczelniacz to chyba coś takiego http://www.motointegrator...o-elring-034560 |
|
|
|
 |
Rockstone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2014, 12:46
|
|
|
Mam podobną sytuacje z cieknacą skrzynią, plus brak wstecznego i problemy z wrzucaniem 1 i 2 biegu. Właśnie oddałem Cari do warsztatu, który "specjalizuje" się m.in. w tych skrzyniach i usłyszałem że jeśli to będzie zabawa ze zdejmowaniem skrzyni to załatwienie sprawy z wyciekiem + ustawienie biegów wyjdzie ok 1000 zł
a tu zdjęcie spod skrzyni:
[img] [/img] |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 05-11-2014, 20:32
|
|
|
każda poci się troszkę, w niczym to nie szkodzi jeśli poziom oleju nie spada ponizej minimum
zmień tulejki i w 100zł sie pewnie zamkniesz z tematem
1000 to gruby przekręt, skoro się 'znają' - w sytuacji gdy skrzyni faktycznie nic wiecej nie dolega poza tym co wymieniłem |
|
|
|
 |
ponom
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 116 KM GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: węgorzewo
|
Wysłany: 05-11-2014, 22:12
|
|
|
teraz to ja wiem o czym plecho1 do mnie mówiłeś. zorientowałem się w temacie. kwestia jest taka że ubywa mi oleju z silnika, w takim razie jakby wygląda na to,iż będzie potrzebny simering wału korbowego. tak czy inaczej będzie trzeba zastosować patent na uszczelnienie tego miejsca co przeciwwaga jest.
[ Dodano: 05-11-2014, 22:22 ]
właśnie ta tuleja skrzyni ma to łożysko w sobie o którym była mowa natomiast łożysko które tam się sówa ma uszczelniacz na sobie. słyszałem,że raczej to się nie psuje. prędzej uszczelniacz za kołem zamachowym. jak będzie u mnie to się okarze zaniedługo |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2014, 06:08
|
|
|
Nie wiem czy mnie jeszcze do końca zrozumiałeś. Jeśli ci cieknie z silnika z wału, to trzeba wymienić uszczelniacz ten za kołem zamachowym, aby go wyjąć trzeba wyjąć skrzynię i zdjąć koło zamachowe. Jeśli ciekło by z wałka sprzęgłowego ze skrzyni, to trzeba wymienić tulejkę zespoloną w której jest łożysko i uszczelniacz. Jeśli nie wchodzą biegi, to trzeba wymienić tulejki wybieraka. |
|
|
|
 |
ponom
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 116 KM GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 7 Skąd: węgorzewo
|
Wysłany: 07-11-2014, 23:55
|
|
|
tak właśnie ciebie zrozumiałem. jeśli chodzi o biegi, jest różnie.gdy bryka postoi to biegi wchodzą gładko i praktycznie same się wślizgują. natomiast jak już się rozgrzeje,to szału nie ma. sobie tak trochę zerknąłem na końce drążka łączącego dźwignie z wybierakiem no i jakby luzu nie było. nie wiem jak zapinka drążka wybieraka. w sumie to dziękuje za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
|