Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie
Autor Wiadomość
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 29-05-2014, 13:19   szarpanie przy ujmowaniu gazu na benzynie

Witam.
Ostatnio przełączyłem furę na benzynę żeby wyjeździć ją do końca i zalać jakiejś v-power albo innej superturbo i zauważyłem że przy powolnej jeździe po mieście jak dosłownie o milimetr podniosę nogę z gazu, to jest dość mocno odczuwalne szarpnięcie (jak przy hamowaniu ale krótsze). Nie zawsze tak jest - czasem zupełne puszczenie gazu powoduje płynne zwalnianie ale czasem to szarpanie jest silne i mnie wkurza. Na gazie tego nie zaobserwowałem. Co to może być.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2014, 13:47   

Najprawdopodobniej czujnik położenia przepustnicy TPS/IPS do regulacji lub wymiany
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-05-2014, 21:42   

Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu na 2 lub 3 biegu przy niewielkich obrotach to auto przez parę sekund lekko szarpie aż obroty nie wzrosną do ok 2,5 tyś. Kiedyś tego nie miałem. Czy przyczyna może być ta sama co post wyżej czy też może instalacja gazowa do regulacji? Albo coś innego?
 
 
andi18 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1.8 4G93+LPG 96'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 85
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-05-2014, 00:28   

kwestia czy na gazie czy benzynie te same objawy. najpierw zacząłbym od sprawdzenia kabli WN i świec.
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 30-05-2014, 07:54   

francuz83 napisał/a:
Mam podobnie tyle że u mnie objawy są bardziej widoczne na gazie (na benzynie prawie niema). Jak dodaje lekko gazu
Założyciel wątku ma całkiem odwrotny problem. U Ciebie kable, świece, fajki, olej w świecach. A u awas, ciężka sprawa, może i potencjometr.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-05-2014, 11:30   

Przyczyną u mnie zdecydowanie nie są kable, świecie, fajki ani olej w świecach. Miałem ten problem w zeszłym roku. Przerobiłem go. Wszystko zostało naprawione i problem usunięto. Objawy teraz są całkiem inne. Auto nie "gubi" iskry jak w przypadku problemów z w/w elementami ale po prostu się dusi/przymula nieco na niższych obrotach tak jakby dostawało mniejszą lub nieodpowiednią dawkę paliwa/powietrza/gazu/lub co tam mu jeszcze potrzebne. Dlatego też podejrzewam problem z dawkowaniem tych rzeczy. Problem jest i na gazie i na benzynie w tym że na benzynie minimalny.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-05-2014, 12:05   

francuz83 napisał/a:

Przyczyną u mnie zdecydowanie nie są kable, świecie, fajki ani olej w świecach.


a reszta aparatu zapłonowego? (kopułka i palec??)
to typowe objawy zużycia palca i kopułki
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2014, 10:58   

Hmm jak się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się że u mnie nie ma kopułki i palca. Są dwie cewki podłączone bezpośrednio do świec (jedna cewka na 2 cylindry). Poczytałem trochę o podobnych problemach z szarpaniem w silniku GDI i objawy nieco się zgadzają (szarpie głównie przy stałych prędkościach w okolicach 2 tys). Tam rozwiązaniem problemu w większości przypadków było czyszczenie przepustnicy albo wymiana czujnika położenia przepustnicy TPS. Może mi ktoś w paru zdaniach opisać jak zabrać się za to czyszczenie przepustnicy w moim silniku? Jaki sprzęt potrzebny, ewentualnie czy trzeba wcześniej coś dodatkowo kupić (jakieś uszczelki czy coś) no i jak to się robi? Podobny temat odnośnie silnika 2,4 GDI miał być ponoś w FAQ ale nie widzę go.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2014, 14:16   

Nie mylisz się, w 2.0 nie ma aparatu zapłonowego. Żeby dobrze wyczyścić przepustnicę najlepiej całą ją zdemontować, odkręcić od niej silnik krokowy oraz dolną pokrywę od podgrzewania płynem chłodzącym i wyciągnąć tzw bypas - to od przodu na dole przykręcone jedną małą śrubką. Dobrze jest się zaopatrzyć wcześniej w uszczelkę tej pokrywy i w dobry śrubokręt z końcówką PH2. (pokrywa, krokowy). Uszczelki do kolektora chyba nie ma sensu wymieniać.
 
 
sierars1 
Forumowicz

Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-07-2014, 17:17   

U sibie zauwarzylem ze jak zaleje go SUPER PLUS w Niemczech to samochod bardzo ale to bardzo rzadko szarpie przy stalej predkosci i teraz zastanawiam sie czy to swieczki beda czy co innego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.