Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] zaciski hamulcowe
Autor Wiadomość
JOHAN_8 
Mitsumaniak
Jonan_8

Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Tychy
Wysłany: 18-06-2012, 23:47   [MSS 1.6] zaciski hamulcowe

chcę zrobić remont zacisków tylnych, w tym celu chcę je zdemontować, w tym celu muszę odkręcić przewód hamulcowy i pytanie czy mogę zacisnąć i nie zniszczyć ten przewód (np żabką) żeby nie wylać płynu hamulcowego.
Drugie pytanie przy okazji chcę wymienić osłony tarcz to czy czeka mnie także ściąganie piasty i czegoś tam jeszcze :?:
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 19-06-2012, 08:40   

DO przewodów elastycznych używa się plastkikowych:
http://nokautimg1.pl/p-d6...szt-yt-0840.jpg

Jeżeli takich nie masz, to przez szmatkę delikatnie czymkolwiek zaciśnij, tak by nie miały ostrych rantów.

Piasty nie trzeba odkręcać. Odkręcisz zacisk i jarzmo i ewentualnie 1 lub 2 śrubki która trzyma tarczę zaraz obok dziur na śruby felgi - o ile takie zabezpieczenie nadal istnieje. Najlepiej stukać w śrubokręt młotkiem jednocześnie odkręcając
 
 
JOHAN_8 
Mitsumaniak
Jonan_8

Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-06-2012, 14:21   

mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach? Bo rozmawiając z znajomymi to przeważnie feler dotyczył tej strony.Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia , może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę :?:
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 19-06-2012, 23:40   

Wiek robi swoje :) Wyczyścić zacisk, zeszlifować tłoczek lub jak dużo rdzy to zmienić na nowy i będzie spokój
 
 
JOHAN_8 
Mitsumaniak
Jonan_8

Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-06-2012, 01:32   

OK, kupiłem już zestaw naprawczy z tłoczkami, ale mam jeszcze pytanie czy jest jakaś specjalna procedura późniejszego odpowietrzenia układu, słyszałem że z ABS-em i hydraulicznym sprzęgłem trzeba to robić przy załączonym silniku :?: Czy może wystarczy tradycyjnie jeden "depta" drugi popuszcza na odpowietrznikach (jaka kolejność kół). Pytam ale nie chciałbym mieć niespodzianek jak rozgrzebie robotę przed blokiem.Przy okazji mógłbym wymienić płyn ale nie chcę spuszczać starego do zera tylko przez dolewanie.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 20-06-2012, 08:31   

Przy odpalonym co prawda lepiej, ale i bez tego dacie radę. Po parę razy na stronę a po 3 dniach zrobić powtórkę jeżeli nadal coś słabo. Grunt by przestało powietrze iść ;p
Kolejności nie ma żadnej.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-06-2012, 11:00   

JOHAN_8 napisał/a:
mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach?
Tak.

JOHAN_8 napisał/a:
Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia ,
No to sobie dołożyłeś roboty, bo uszczelniacze na pewno będa do zmiany.

JOHAN_8 napisał/a:
może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę :?:
Na wżery. Nie tylko na tłoczku, ale i wewnątrz zacisku. Na tulei wychodzącej do ręcznego także (zwłaszcza).
Uszczelniacze muszą być bardzo ścisłe.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JOHAN_8 
Mitsumaniak
Jonan_8

Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Tychy
Wysłany: 25-06-2012, 22:29   

niestety u mnie wszystkie śruby(mocowanie jarzma) tak zapieczone że nadają się tylko do cięcia, te przy czujnikach abs też, czy ktoś orientu je się jakie są ich wymiary(długość) -nie chcę ganiać jak będę miał rozgrzebane i czy są to śruby o określonych parametrach :?: (zamierzam przy okazji wymienić osłony tylnych tarcz)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-06-2012, 00:01   

JOHAN_8, co do odpowietrzania:
http://forum.mitsumaniaki...anie+hamulc%F3w
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.