Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen
Autor Wiadomość
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 03-07-2012, 22:56   [II 2.4 MIVEC] Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen

Witam!
Zupełnie przypadkowo trafił do mnie interfejs diagnostyczny do Citroenów wraz z oprogramowaniem Lexia.
Spędziłem z tym sprzętem parę godzin i udało mi się mocno pogrzebać w moim Outlanderze.
W jednym z menu (opcje podstawowe 1/2) znalazłem możliwość wyboru mocy silnika. Oryginalnie mam ustawione na "normalna", ale można też przestawić na "niska" lub "wysoka".
Czy ktoś z Was sprawdzał co daje taka zmiana? No i czy nie grozi uszkodzeniem "serducha"?

Wszelkie info mile widziane, zaś chcącym samemu diagnozować i naprawiać swojego OII lub ASX, polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł).

Pozdrawiam,
Mabel
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-07-2012, 23:53   Re: Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen

Mabel napisał/a:
Witam!
Zupełnie przypadkowo trafił do mnie interfejs diagnostyczny do Citroenów wraz z oprogramowaniem Lexia.
Spędziłem z tym sprzętem parę godzin i udało mi się mocno pogrzebać w moim Outlanderze.
W jednym z menu (opcje podstawowe 1/2) znalazłem możliwość wyboru mocy silnika. Oryginalnie mam ustawione na "normalna", ale można też przestawić na "niska" lub "wysoka".
Czy ktoś z Was sprawdzał co daje taka zmiana? No i czy nie grozi uszkodzeniem "serducha"?

Wszelkie info mile widziane, zaś chcącym samemu diagnozować i naprawiać swojego OII lub ASX, polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł).

Pozdrawiam,
Mabel
Czytalem o tym dosc sporo na kanadyjskim forum mitsubishi i radzilbym ci obchodzic sie ostroznie ze zmianami ustawien auta za pomoca Lexii. To chinski interfejs dla PSA i duzo funkcji w OII moze nie zadzialac lub narobic nieodwracalne kuku w elektronice Mitsu. Zwykla diagnostyka, bledy, zerowanie licznika, ustawianie lusterek czy innyych bzdetow bedzie dzialac bezproblemowo, ale nie kombinuj dalej bo mozesz zalowac..... Ot taka dobra rada wujka Sama :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 04-07-2012, 19:35   

Tak, wiem kolego - podstawowa zasada to nie ruszać czegokolwiek ze znakiem "?"...
Niemniej jednak Lexia jest to bardzo tanie i bardzo efektywne urządzenie, które jeśli lubisz się bawić pozwoli wiele zdziałać. A że uważać trzeba i wiedzieć co się robi to rzecz podstawowa.
Niektóre opcje również są niekiedy dziwnie ponazywane, o czym dowiedziałem się dziś rano niemogąc otworzyć bagażnika ;) (już naprawiłem ;) ).
Prawda jest również taka że 90% mechaników niezwiązanych z ASO diagnozuje samochody takim sprzętem i gdybyś miał C-Crossera i chciał go serwisować u "Pana Staszka", to pewnie poleciałby z Lexią... A że OII i C-Crosser to to samo, to stąd możliwości.

Rację jednak masz bezsprzecznie - należy uważać i nie szarżować, bo samochód można uczynić permanentnie stacjonarnym ;)
Pozdrawiam,
Mabel
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-07-2012, 22:37   

Mabel napisał/a:
polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł).
Kupujac bezposrednio na www.aliexpress.com z Chin z dostawa DHL bezposrednio pod drzwi wychodzi jakies 280zl. Po co wiec przeplacac na Allegro :lol:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 05-07-2012, 17:23   

u mnie mechanik nic nie ruszał poza zmiana regionu a i tak powstał problem świecące informacje -kontrolki brak ABS, ASC i SERWIC ENGINE SOON , powrót do regionu USA i wciąż świecąca się kontrolka SERWIS ENGINE SOON :( :( , teraz do ASO MM
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-07-2012, 18:12   

Tak to się poprawia fabrykę :cry:
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 05-07-2012, 18:20   

andrzejGb napisał/a:
u mnie mechanik nic nie ruszał poza zmiana regionu a i tak powstał problem świecące informacje -kontrolki brak ABS, ASC i SERWIC ENGINE SOON , powrót do regionu USA i wciąż świecąca się kontrolka SERWIS ENGINE SOON :( :( , teraz do ASO MM
No wlasnie, potwierdza sie co napisalem wcze :cry: sniej odnosnie zbytniej ingerencji Lexia w ECU Outlandera poza podstawowymi funkcjami
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 05-07-2012, 20:47   

Kolego AndrzejGb - skąd wiesz że nie masz ABS i ASC??? U mnie lexia też zeznaje że system jest niby wyłączony, ale jak testowałem "na drodze" to jeden i drugi działają bez zarzutów.
Kod service engine mi nie chciał zgasnąć po tym jak próbowałem pobawić się z opcjami skrzyni biegów (opcja "wariator ;) ) ale zwykły ELM (skaner OBDII) załatwił sprawę i auto śmiga.
Przed wizytą w ASO radziłbym sprawdzić czy ABS i ASC rzeczywiście nie działają... (np. podnieść jedno koło i dodać gazu, tylko ostrożnie, bo jak ASC zadziała <a u mnie działa> to samochód może zjechać z podnośnika ;) ).
Pozdr
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 05-07-2012, 23:23   

Po wprowadzeniu opcji Unia europekska, już w pozycji zapłon świeciły sie i nie gasła kontrolki ABS ASC po zapaleniu pojazdu nie gasły oraz na środkowym wyświetlaczu na przemian / z tego co pamiętam/ pojawiały sie animacje ABS OFF, ASC OFF po odpaleniu nie gasły ,natomiast czy ABS działał czy nie tego nie wiem ale trudno jezdzić z taką animacją
Nie gasła również kontrolka SERWIS ENGINE SOON
Powrót na Ameryka Połnocna ABS i ASC wrócił do normy , pozostała świecąca kontrolka SERVIS ENGINE SOON.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-07-2012, 08:25   

Mabel napisał/a:
Przed wizytą w ASO radziłbym sprawdzić czy ABS i ASC rzeczywiście nie działają... (np. podnieść jedno koło i dodać gazu, tylko ostrożnie, bo jak ASC zadziała <a u mnie działa> to samochód może zjechać z podnośnika ).
Lubisz widać zabawy xtrm :twisted: cóż kto bogatemu zabroni, ale zwłaszcza ABS to nie jest system do zabawy i jeżeli jakiś cudowny wynalazek może ingerować w działanie ABS'u to lepiej tego wynalazku unikać jak ognia, a nie "ostrożnie" testować zjazd samochodu z podnośnika. Jak ktoś rozkoduje komputer sterujący to może nie odpalić silnika, ale hamulce to już inna bajka. Dlatego tak ostatnio narzekam na wszystkie południowo-wschodnie ASO, bo ograniczały się do wymian tarcz/klocków "zapominając" o tym, że należy jeszcze przeczyścić prowadniczki, tarcze, itp... Hamulce często decydują o życiu, więc lepiej się nimi nie bawić, a naprawiać je profesjonalnie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-07-2012, 08:50   

rezon - można oczywiście przy okazji zregenerować zacisk (wymienić uszczelniacze) i prewencyjnie wymienić końcowe odcinki przewodów hamulcowych bo mogą się rozwarstwiać w środku.... O wyminie płynu nie wspominam bo to przecież podstawa.
Każdy ma tam jakiś poziom abstrakcji dla jednego jest wyżej dla drugiego niżej. Jakby miał taki interfejs to pewnie bym się pobawił jak było by mnie stać potem na ustawienie tego przez ASO... Oczywiście to czy ABS działa łatwo sprawdzić w bezpieczniejszy sposób tak samo ASC... byle po za drogami publicznymi!
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 06-07-2012, 13:46   

dzisiaj rano włączam silnik i co kontrolka SERWIS ENGINE SOON gaśnie ??? :D :D
dam cobie spokój z tym radiem chociaż tak ładnie działało w wersji europejskiej , szkoda
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 08-07-2012, 21:25   

rezon napisał/a:
Lubisz widać zabawy xtrm :twisted: cóż kto bogatemu zabroni, ale zwłaszcza ABS to nie jest system do zabawy i jeżeli jakiś cudowny wynalazek może ingerować w działanie ABS'u to lepiej tego wynalazku unikać jak ognia


Kolego nie przesadzaj, odpalenie samochodu na podnośniku i wrzucenie biegu to żadne xtrm, no chyba że masz zablokowany mechanizm różnicowy ;)
Co do zakresu ingerencji, to też nie jestem samobójcą i wszystkie zmiany przeprowadzam ostrożnie, a samo testowanie ABS i ASC przeprowadziłem w bezpiecznym miejscu z dala od dróg publicznych.
Co do zakresu zabawy - to już zależy od charakteru - ja po prostu lubię podłubać. A czy to ASO jest tak mi potrzebne do naprawiania? OII nie jest moim pierwszym samochodem w którym grzebię, do poprzednich też mam interfejsy i prawda jest taka że za psie pieniądze można sobie samemu wiele zdiagnozować/ustawić/naprawić. No, ale jak już kiedyś pisałem na tym forum - "de gustibus non est disputandum" - jeden lubi ASO, drugi Adama Słodowego ;)

A dla tych, którzy uważają że zwariowałem, polecam ten wątek:
http://mitsubishiforum.co...mization-40223/

Pozdrowionka!
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-07-2012, 08:14   

Mabel napisał/a:
Kolego nie przesadzaj, odpalenie samochodu na podnośniku i wrzucenie biegu to żadne xtrm,
wg instrukcji to przy dłuższych pracach powinno się samochód po podniesieniu podnośnikiem bez blokady jeszcze podeprzeć podporami stałymi, a tu jeszcze wejście do samochodu, odpalenie i testowanie, dodatkowo regulacje systemem wyłączającym (lub nie) ABS. Pewnie, że są bardziej ekstremalne zabawy, ale możliwości zrobienia sobie "kuku" i przy tych jest wystarczająco dużo.
Mabel napisał/a:
jeden lubi ASO,
nie lubię ASO - zwłaszcza podkarpackiego.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.