[II 2.4 MIVEC] Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen |
Autor |
Wiadomość |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 03-07-2012, 22:56 [II 2.4 MIVEC] Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen
|
|
|
Witam!
Zupełnie przypadkowo trafił do mnie interfejs diagnostyczny do Citroenów wraz z oprogramowaniem Lexia.
Spędziłem z tym sprzętem parę godzin i udało mi się mocno pogrzebać w moim Outlanderze.
W jednym z menu (opcje podstawowe 1/2) znalazłem możliwość wyboru mocy silnika. Oryginalnie mam ustawione na "normalna", ale można też przestawić na "niska" lub "wysoka".
Czy ktoś z Was sprawdzał co daje taka zmiana? No i czy nie grozi uszkodzeniem "serducha"?
Wszelkie info mile widziane, zaś chcącym samemu diagnozować i naprawiać swojego OII lub ASX, polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł).
Pozdrawiam,
Mabel |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-07-2012, 23:53 Re: Diagnostyka OII za pomocą interfejsu Citroen
|
|
|
Mabel napisał/a: | Witam!
Zupełnie przypadkowo trafił do mnie interfejs diagnostyczny do Citroenów wraz z oprogramowaniem Lexia.
Spędziłem z tym sprzętem parę godzin i udało mi się mocno pogrzebać w moim Outlanderze.
W jednym z menu (opcje podstawowe 1/2) znalazłem możliwość wyboru mocy silnika. Oryginalnie mam ustawione na "normalna", ale można też przestawić na "niska" lub "wysoka".
Czy ktoś z Was sprawdzał co daje taka zmiana? No i czy nie grozi uszkodzeniem "serducha"?
Wszelkie info mile widziane, zaś chcącym samemu diagnozować i naprawiać swojego OII lub ASX, polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł).
Pozdrawiam,
Mabel | Czytalem o tym dosc sporo na kanadyjskim forum mitsubishi i radzilbym ci obchodzic sie ostroznie ze zmianami ustawien auta za pomoca Lexii. To chinski interfejs dla PSA i duzo funkcji w OII moze nie zadzialac lub narobic nieodwracalne kuku w elektronice Mitsu. Zwykla diagnostyka, bledy, zerowanie licznika, ustawianie lusterek czy innyych bzdetow bedzie dzialac bezproblemowo, ale nie kombinuj dalej bo mozesz zalowac..... Ot taka dobra rada wujka Sama |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 04-07-2012, 19:35
|
|
|
Tak, wiem kolego - podstawowa zasada to nie ruszać czegokolwiek ze znakiem "?"...
Niemniej jednak Lexia jest to bardzo tanie i bardzo efektywne urządzenie, które jeśli lubisz się bawić pozwoli wiele zdziałać. A że uważać trzeba i wiedzieć co się robi to rzecz podstawowa.
Niektóre opcje również są niekiedy dziwnie ponazywane, o czym dowiedziałem się dziś rano niemogąc otworzyć bagażnika (już naprawiłem ).
Prawda jest również taka że 90% mechaników niezwiązanych z ASO diagnozuje samochody takim sprzętem i gdybyś miał C-Crossera i chciał go serwisować u "Pana Staszka", to pewnie poleciałby z Lexią... A że OII i C-Crosser to to samo, to stąd możliwości.
Rację jednak masz bezsprzecznie - należy uważać i nie szarżować, bo samochód można uczynić permanentnie stacjonarnym
Pozdrawiam,
Mabel |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-07-2012, 22:37
|
|
|
Mabel napisał/a: | polecam Lexię wraz z interfejsem (na alledrogo koszt około 450zł). | Kupujac bezposrednio na www.aliexpress.com z Chin z dostawa DHL bezposrednio pod drzwi wychodzi jakies 280zl. Po co wiec przeplacac na Allegro |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 05-07-2012, 17:23
|
|
|
u mnie mechanik nic nie ruszał poza zmiana regionu a i tak powstał problem świecące informacje -kontrolki brak ABS, ASC i SERWIC ENGINE SOON , powrót do regionu USA i wciąż świecąca się kontrolka SERWIS ENGINE SOON :( , teraz do ASO MM |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-07-2012, 18:12
|
|
|
Tak to się poprawia fabrykę |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 05-07-2012, 18:20
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | u mnie mechanik nic nie ruszał poza zmiana regionu a i tak powstał problem świecące informacje -kontrolki brak ABS, ASC i SERWIC ENGINE SOON , powrót do regionu USA i wciąż świecąca się kontrolka SERWIS ENGINE SOON :( , teraz do ASO MM | No wlasnie, potwierdza sie co napisalem wcze sniej odnosnie zbytniej ingerencji Lexia w ECU Outlandera poza podstawowymi funkcjami |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 05-07-2012, 20:47
|
|
|
Kolego AndrzejGb - skąd wiesz że nie masz ABS i ASC??? U mnie lexia też zeznaje że system jest niby wyłączony, ale jak testowałem "na drodze" to jeden i drugi działają bez zarzutów.
Kod service engine mi nie chciał zgasnąć po tym jak próbowałem pobawić się z opcjami skrzyni biegów (opcja "wariator ) ale zwykły ELM (skaner OBDII) załatwił sprawę i auto śmiga.
Przed wizytą w ASO radziłbym sprawdzić czy ABS i ASC rzeczywiście nie działają... (np. podnieść jedno koło i dodać gazu, tylko ostrożnie, bo jak ASC zadziała <a u mnie działa> to samochód może zjechać z podnośnika ).
Pozdr |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 05-07-2012, 23:23
|
|
|
Po wprowadzeniu opcji Unia europekska, już w pozycji zapłon świeciły sie i nie gasła kontrolki ABS ASC po zapaleniu pojazdu nie gasły oraz na środkowym wyświetlaczu na przemian / z tego co pamiętam/ pojawiały sie animacje ABS OFF, ASC OFF po odpaleniu nie gasły ,natomiast czy ABS działał czy nie tego nie wiem ale trudno jezdzić z taką animacją
Nie gasła również kontrolka SERWIS ENGINE SOON
Powrót na Ameryka Połnocna ABS i ASC wrócił do normy , pozostała świecąca kontrolka SERVIS ENGINE SOON. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-07-2012, 08:25
|
|
|
Mabel napisał/a: | Przed wizytą w ASO radziłbym sprawdzić czy ABS i ASC rzeczywiście nie działają... (np. podnieść jedno koło i dodać gazu, tylko ostrożnie, bo jak ASC zadziała <a u mnie działa> to samochód może zjechać z podnośnika ). | Lubisz widać zabawy xtrm cóż kto bogatemu zabroni, ale zwłaszcza ABS to nie jest system do zabawy i jeżeli jakiś cudowny wynalazek może ingerować w działanie ABS'u to lepiej tego wynalazku unikać jak ognia, a nie "ostrożnie" testować zjazd samochodu z podnośnika. Jak ktoś rozkoduje komputer sterujący to może nie odpalić silnika, ale hamulce to już inna bajka. Dlatego tak ostatnio narzekam na wszystkie południowo-wschodnie ASO, bo ograniczały się do wymian tarcz/klocków "zapominając" o tym, że należy jeszcze przeczyścić prowadniczki, tarcze, itp... Hamulce często decydują o życiu, więc lepiej się nimi nie bawić, a naprawiać je profesjonalnie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-07-2012, 08:50
|
|
|
rezon - można oczywiście przy okazji zregenerować zacisk (wymienić uszczelniacze) i prewencyjnie wymienić końcowe odcinki przewodów hamulcowych bo mogą się rozwarstwiać w środku.... O wyminie płynu nie wspominam bo to przecież podstawa.
Każdy ma tam jakiś poziom abstrakcji dla jednego jest wyżej dla drugiego niżej. Jakby miał taki interfejs to pewnie bym się pobawił jak było by mnie stać potem na ustawienie tego przez ASO... Oczywiście to czy ABS działa łatwo sprawdzić w bezpieczniejszy sposób tak samo ASC... byle po za drogami publicznymi! |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 06-07-2012, 13:46
|
|
|
dzisiaj rano włączam silnik i co kontrolka SERWIS ENGINE SOON gaśnie ???
dam cobie spokój z tym radiem chociaż tak ładnie działało w wersji europejskiej , szkoda |
|
|
|
 |
Mabel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 32 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 08-07-2012, 21:25
|
|
|
rezon napisał/a: | Lubisz widać zabawy xtrm cóż kto bogatemu zabroni, ale zwłaszcza ABS to nie jest system do zabawy i jeżeli jakiś cudowny wynalazek może ingerować w działanie ABS'u to lepiej tego wynalazku unikać jak ognia |
Kolego nie przesadzaj, odpalenie samochodu na podnośniku i wrzucenie biegu to żadne xtrm, no chyba że masz zablokowany mechanizm różnicowy
Co do zakresu ingerencji, to też nie jestem samobójcą i wszystkie zmiany przeprowadzam ostrożnie, a samo testowanie ABS i ASC przeprowadziłem w bezpiecznym miejscu z dala od dróg publicznych.
Co do zakresu zabawy - to już zależy od charakteru - ja po prostu lubię podłubać. A czy to ASO jest tak mi potrzebne do naprawiania? OII nie jest moim pierwszym samochodem w którym grzebię, do poprzednich też mam interfejsy i prawda jest taka że za psie pieniądze można sobie samemu wiele zdiagnozować/ustawić/naprawić. No, ale jak już kiedyś pisałem na tym forum - "de gustibus non est disputandum" - jeden lubi ASO, drugi Adama Słodowego
A dla tych, którzy uważają że zwariowałem, polecam ten wątek:
http://mitsubishiforum.co...mization-40223/
Pozdrowionka! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-07-2012, 08:14
|
|
|
Mabel napisał/a: | Kolego nie przesadzaj, odpalenie samochodu na podnośniku i wrzucenie biegu to żadne xtrm, | wg instrukcji to przy dłuższych pracach powinno się samochód po podniesieniu podnośnikiem bez blokady jeszcze podeprzeć podporami stałymi, a tu jeszcze wejście do samochodu, odpalenie i testowanie, dodatkowo regulacje systemem wyłączającym (lub nie) ABS. Pewnie, że są bardziej ekstremalne zabawy, ale możliwości zrobienia sobie "kuku" i przy tych jest wystarczająco dużo. Mabel napisał/a: | jeden lubi ASO, | nie lubię ASO - zwłaszcza podkarpackiego. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|