Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Wyciek z silnika, uszczelka?
Autor Wiadomość
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 01-07-2012, 14:04   [Cari 1.8] Wyciek z silnika, uszczelka?

Niedawno zauważyłem nalot oleju pod kolektorem wydechowym. Drugi podobny przy tej rurze która doprowadza płyn chłodzący do pompy wody <chyba??> Kolejny od strony ściany grodziowej silnika. Wszystkie wycieki oznaczyłem na foto. Proszę o pomoc w ustaleniu skąd to cieknie :D Druga sprawa dlaczego to cieknie? Zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego, brak w zbiorniczku oleju <płyn jest czarny, nie ma oczek oleju ani bąbelków>. Poziom oleju silnikowego się nie zmienia od około pół roku, w grudniu dolałem trochę.


Zdjęcie 1


Zdjęcie 2
Wyciek oznaczony czerwonym kolorem.

Muszę wymienić olej w silniku, czy w takich okolicznościach wymieniać czy po naprawie <wydaje mi się że będzie trzeba go spuścić?>?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-07-2012, 14:11   

racenty napisał/a:
Muszę wymienić olej w silniku, czy w takich okolicznościach wymieniać czy po naprawie <wydaje mi się że będzie trzeba go spuścić?>?
Mozesz wymienic olej, przy wymianie uszczelek nie musisz go spuszczać :wink:
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 02-07-2012, 20:14   

zajrzyj pod pokrywę rozrządu czy zymering na wałku lub wale nie puścił.A może z pokrywy klawiatury się sączy i cieknie po silniku.
 
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 03-07-2012, 07:58   

Hugo napisał/a:
racenty napisał/a:
Muszę wymienić olej w silniku, czy w takich okolicznościach wymieniać czy po naprawie <wydaje mi się że będzie trzeba go spuścić?>?
Mozesz wymienic olej, przy wymianie uszczelek nie musisz go spuszczać :wink:

Dobra wiadomość:) zamówię olej w takim razie :D

parys2007 napisał/a:
zajrzyj pod pokrywę rozrządu czy zymering na wałku lub wale nie puścił.A może z pokrywy klawiatury się sączy i cieknie po silniku.

Właśnie góra silnika jest sucha, pod pokrywą rozrządu wygląda to tak że jest taka mgiełka oleju na silniku i nie widać uszczelniacza <zdejmowałem tylko górną pokrywę> :/

Wczoraj chciałem sprawdzić czy przez korek wlewu paliwa widać może bąbelki w oleju <coś gdzieś czytałem że to świadczy o walniętej uszczelce>, bąbli nie było ale za to zaskoczył mnie bujny obłok dymu z korka, to jest normalne? Dość sporo tego było. Z tego co tak czytam po necie to świadczy o uszczelce..
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 06-07-2012, 15:59   

Dokładnie w tych samych miejscach też pojawił mi się olej. W minimalnych ilościach. U mnie była to uszczelka pod głowicą.
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 11-07-2012, 10:31   

Ile wyszła Cię ta impreza? Co konkretnie zrobiłeś? Uszczelka + szlif głowicy ?
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 11-07-2012, 12:54   

Uszczelki: pod głowicę, kolektor dolotowy i wydechowy oraz na wałek rozrządu ok 200 zł. Robocizna: 200 zł
Olej+filtr, płyn chłodniczy ok 180 zł
Głowicy nie planowałem, ponieważ była gładka, nie miała wżerów i nie było takiej potrzeby :wink: Razem cała impreza ok 600 zł ale ja to robiłem jakieś 3 lata temu.
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.