Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] termostat do wymiany czy tak musi byc
Autor Wiadomość
royter 
Nowy Forumowicz

Auto: colt ca0a '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-03-2012, 09:45   [CAxA] termostat do wymiany czy tak musi byc

jestem "jeszcze" :) zielony w większości spraw dotyczących colta - otóż od mniej więcej jesieni (kiedy temperatury oscylują w okolicach -5 do +5) ma problem z nagrzewaniem / wychładzaniem się silnika - codziennie dojeżdżam do pracy ok 25 km - nie jest to typowe miasto lecz w większości peryferia miasta i okolice co równa się praktyczny brak korków i w miarę płynną jazda ale...
kiedy silnik jedzie pod górkę ładnie się nagrzewa - po przejechaniu ok 4,5 km wskazówka mniej więcej w 1/4 pola - potem na równym temperatura silnika zaczyna lekko spadać i po dojeździe do tyrki ledwo nad białą kreseczka.
w druga stronę lekko już stoję w koreczku lub wolno jadę wskazówka na 1/2 pola (potrafi się włączyć wentylator) a ostatnie 4,5 km z górki to wskazówka potrafi wylądować nawet poniżej kreski - zależnie od temperatury otoczenia.
nie mowie o tegorocznej zimie bo to i tak była masakra pomimo zakrytej w 2/3 chłodnicy, ale pomagało... ( samochód stal pod chmurka i zawsze odpalił :mrgreen: )
sprawdzałem metoda organoleptyczna :) węże i jak silnik się rozgrzewał również węże równomiernie się nagrzewały. wiec teoretycznie termostat jest ok - lub mogę się mylić.

ktoś coś więcej mi podpowie

colcik r95 cao 1.3 12V - 75 km
Ostatnio zmieniony przez karolgt 17-05-2012, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 02-03-2012, 11:20   

zmień termostat i problem minie
 
 
Major93 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 122
Skąd: Chorzów
Wysłany: 02-03-2012, 22:00   

dokładnie ten sam problem mam tej zimy, i zeby na daremno nie wymieniac termostatu ani nie bawic sie w jego sprawdzanie, rozkrecanie ect włozylem sobie karton na całą chłodnice i gdy po przejechaniu niespełna 1-3 km nagrzeje mi sie do 'syta' włacza sie wentylator, gdy jest za ciepło to włączam dmuchawe na maxa i otwieram okno zeby sie nie przegrzał.. zauwazyłem ze jest mniejsze spalanie, a nie wymienilem termostatu. musisz tylko pilnowac wskazówki :P to pikuś a nie problem :P
_________________

 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2012, 15:27   no a jak często się awarie rzeczonego pojawiają

bo u mnie właśnie zaczynają się temperatury >30stC i nie wiem czy nie wyjąc dziada w ogóle bo i góry i upał- chłodnica duża i fajna jak na taki gó...ny silniczek(4G13) więc się przegrzewac nie ma prawa no chyba żeby właśnie się wziął i zdechł termostat.
W sporcie często się wywala żeby gnoja nie kusiło się zaciąć. Więc pytam przy przepłukaniu układu czymś kwaśnym i zlaniu syfu jak często spotyka się w tym modelu zacięcia termostatu albo czy słyszeliście żeby ktoś auto zagotował- bez znaczenia jaka była diagnoza?
 
 
royter 
Nowy Forumowicz

Auto: colt ca0a '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-03-2012, 22:59   

wczoraj miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod pokrywę. zajrzałem tez do zbiorniczka wyrównawczego i tak mnie zastanawia lekki osad na dnie (szlamowate coś) oraz na wężykach gumowych i raczej jak się zrobi ciepło - tzn. troszkę cieplej. to wymieniam wszystkie płyny eksploatacyjne. tym bardziej, ze jak go kupiłem to tylko wymianę rozrządu i oleju robiłem. może to tez jest problemem z nagrzewaniem/wychładzaniem się silnika....
muszę się tylko skontaktować z poprzednim właścicielem i zapytać czy coś po sprowadzeniu go z Niemiec wymieniał - będzie u mnie w środę...
a tak naprawdę to myślę, ze nie, ale mogę się mylić...
tym bardziej ze wiem na pewno, że:
- samochód sprowadzono z Niemiec w 2006r - był z wielką dziura w lewym tylim nadkolu i lekko w tył dostał - z Niemiec przyjechał z "piękną" naspawaną łata- to zostało zrobione b.dobrze + nowy tylni plastik - nie widać śladu.
- jeździła nim jego żona i to sporadycznie - bo jest strasznie niska (nie to żebym komuś uwłaczał - to tylko dla porównania) - nie za dobrze widziała przód i tył zza kierownicy
- cale zimy colcik stal na przyblokowym parkingu i niestety ruda go dorwała:( - lewy przedni błotnik bąbluje aż milo... oraz został przez kogoś przytarty w prawe tylne nadkole - do wymiany...
- w Polsce przejechał tylko w ciągu 5 lat niecałe 40 000 km - od momentu sprowadzenia do momentu kupna - cale zimy stal na parkingu,
ale za te pieniążki za które go kupiłem to aż zal było nie wziąć, tym bardziej, ze zawsze mi się podobał i kiedy go zobaczyłem zawsze chciałem go mieć, poprzedniemu właścicielowi zawsze go zazdrościłem...
pojeździłem prawie rok w stanie jakim był bo niestety chroniczny brak kasy i inne priorytety (budowa domu), ale teraz pora o niego porządnie zadbać i pojeździć jeszcze ze 3-4 lata :)
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 04-03-2012, 23:14   

zmień termostat prze pukaj układ kwaskiem i problem zniknie , BTW szlam w płynie , oznacza ze jest tam olej czyli uszczelka klękła
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-03-2012, 01:39   Re: no a jak często się awarie rzeczonego pojawiają

ttkntnrf napisał/a:
czy słyszeliście żeby ktoś auto zagotował- bez znaczenia jaka była diagnoza?

Ja.
Wielokrotnie.
Padnięty elektrowłącznik wentylatora, dziurawa chłodnica, oberwany wirnik pompy wodnej. Takie były przyczyny "gotowania".
Efekt. Głowica wygięta w łuk, wywalona uszczelka pod głowicą.
Dół silnika do uratowania - głowica złom.
 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2012, 11:41   dzięki mkm

czyli na taką pogodę gdzie praktycznie temperatur poniżej 20st nie ma nawet w nocy to najwyżej trochę więcej spali nie?
to jak i tak mam gada rozebranego- bo pękł wałek rozrządu i czekam na kupiony w Polsce- to wywalam termostat i już- nie ma sensu ryzykować.
Jakieś patenty na ciągniecie przewodów do obrotomierza? tzn którędy z komory silnikowej do środka?
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 21-06-2012, 06:03   Re: dzięki mkm

Witam
Podłącze sie do tematu.
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?
 
 
Radek 
Mitsumaniak

Auto: CA0 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2012, 12:23   

Zależy czy to 1km w zakorkowanym mieście, czy 1km na trasie. Na trasie raczej za szybko się nagrzewa. Jadąc powoli w mieście, moooże - u mnie po ok 1,5km w mieście jest 90tka, ale jadę powoli.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-06-2012, 00:26   

pawel-krol napisał/a:
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?
Zależy w jakim aucie (z jakim silnikiem). Jakie masz na myśli?
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 23-06-2012, 23:03   

Hugo napisał/a:
pawel-krol napisał/a:
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?
Zależy w jakim aucie (z jakim silnikiem). Jakie masz na myśli?

Colt 1.3 z 1993roku.
A gdzie sprawdzić stan płynu w chłodnicy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.