Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen
Autor Wiadomość
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 18-07-2012, 21:24   [CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen

Witam Jestem posiadaczem Colta CA1A silnik 4G13. Podczas porannego odpalania silnik zapala i gaśnie i tak ze 3-4 razy zanim odpalę. podczas jazdy silnik nie ma mocy przyspieszenie jest tragiczne. Zostały wymienione świecie i filtr powietrza to nic nie zmieniło dałem do mechaników przeczyścili przepustnice próbowali ustawić zapłon ale to nic nie pomogło. Aparat zapłonowy mam skręcony na maxa w prawą stronę patrząc od strony pasażera. tylko w tej jednej pozycji silnik pracuje w innym ustawieniu po dodaniu gazu od razu gaśnie. sprawdziłem kopułkę i palec wszystko jak nowe. Wyciągnąłem cewkę rezystancja na uzwojeniu pierwotnym 1,1ohm na wtórnym 25kohm więc teoretycznie prawna.
Nie wiem ja z modułem i czujnikiem optycznym. nie wiem gdzie jest ten tranzystor mocy czy to jest razem z modułem czy gdzieś osobno? komputer sprawdzałem kondensatory całe mają pojemność. Samochód jest z instalacja gazową i na gazie i na benzynie jest zamulony. Żaden mechanik w moim mieście nie chce się podjąć naprawy. ja obstawiam cewkę albo moduł co wy o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 23-11-2012, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-07-2012, 23:10   

Ja stawiam na przestawiony rozrząd.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 19-07-2012, 14:47   

Jak mechanicy wymieniali pasek to powiedziałem im żeby zwrócili na to uwagę gość powiedział mi, że nie był przestawiony.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-07-2012, 09:03   

Ja obstawiam pompę paliwa. Miałem to samo u siebie w eclipse, przez rok się męczyłem i wymieniałem wszystkie czujniki, cewki, kable, świece, kondensatory w ecu - bez rezultatu.

Pompa niby działała ale podawała już tak mało paliwa, że nawet nie cofało się ono z listwy. Wszystko co napompowała to leciało do wtrysków i jeszcze brakowało. Objawy to właśnie poranne problemy z odpalaniem i kilkukrotne gaśnięcie przy rozruchu, łapanie najpierw jakby na 2-3 cylindry, problemy z zanikającą mocą, często śmierdzące spaliny podczas jazdy, zwiększone spalanie (z racji słabej pompy korekcja wtrysków skoczyła na 160% i w momentach mniejszego obciążenia zdecydowanie przelewało).
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-07-2012, 11:12   

Maretzky85 napisał/a:
Ja stawiam na przestawiony rozrząd.

Ja również. Już się z takimi przypadkami spotkałem - wskazuje na to inne ustawienie aparatu zapłonowego którym częściowo skompensowano brak synchronizacji rozrządu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 20-07-2012, 16:01   

viader napisał/a:
Ja obstawiam pompę paliwa.

To nie może być pompa bo na gazie jest ten sam problem. Słaby a odgłos w okolicy filtra powietrza jak przygazuje to tak jakbym szmatą zapchał filtr.
idas napisał/a:
skompensowano brak synchronizacji rozrządu.

Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2012, 16:38   

A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-07-2012, 16:54   

pitnit napisał/a:
Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu?

Odwrotnie - przestawiono zapłon bo źle ustawiono pasek. Źle ustawiony pasek rozsynchronizowuje zamykanie, otwieranie zaworów z ruchem tłoków jak również ustawienie aparatu zapłonowego ( a w skrajnym przypadku powoduje zderzanie zaworów z tłokami i padakę silnika...). Przestawili aparat, ale zaworów już się nie dało dlatego chodzi słabo...To jednak tylko hipoteza-możliwa bo widziałem taki przypadek, warta jednak sprawdzenia - ściągnij osłonę rozrządu, przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą i kole pasowym ze znakiem T na dolnej osłonie rozrządu (oczywiście oba w tym samym czasie :-) ).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 20-07-2012, 20:30   

[code]
Bartek napisał/a:
A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra?

Sprawdziłem to nie to.
idas napisał/a:
przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą

No i tu mam problem na dole na kole pasowym znalazłem znaki tak jak piszesz. Na kole wałka rozrządu jest znak trójkącik ale na głowicy nie mogę nic znaleźć.
http://www.fotosik.pl/pok...cc178d342c.html
http://www.fotosik.pl/pok...74c0a0ab45.html
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-07-2012, 22:11   

Trójkącik na głowicy :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-07-2012, 01:07   

pitnit, Jak sprawdziłeś? Wbrew pozorom zamiana 2 z 3 cylindrem jest w tym silniku powszechna u "mechaników". Aparat zaplonowy na końcu walka rozrządu daje pozornie kolejność 1243 zamiast 1342 ( patrzy sie na kolejność kabli od wewnątrz, nie jak zwykle od zewnątrz rozdzielcza.

Najprościej zamien miejscami kable na środkowych świecach - wtedy będziemy mieli pewność, ze nie zmagamy sie z banalnym problemem.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-07-2012, 03:29   

Maretzky85 napisał/a:
Trójkącik na głowicy

Dokładnie ten:
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 21-07-2012, 14:06   

Bartek napisał/a:
pitnit, Jak sprawdziłeś?

Po prostu zamieniłem przewody 2 z 3 odpaliłem no i silnik chodził jak od traktora nie równo i nie wchodził na obroty.
Sprawdziłem znaki na rozrządzie. Gdy koło wałka rozrządu pokrywa się z znakiem na głowicy na dole koło pasowe wału pokrywa się z pierwszą kreska na obudowie paska rozrządu. Są tam 4 kreski ostatnia jest ze literką T. Pokrywa się tylko z pierwszą.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-07-2012, 17:56   

A ma się pokrywać z T, więc masz przestawiony rozrząd...
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 21-07-2012, 18:29   

Znaczy, że muszę przestawić czyli czeka mnie rozbieranie. idas jest jeszcze o czymś co powinienem wiedzieć przed przestawieniem rozrządu? tak dla pewności pytam żeby czegoś nie spaprać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.