Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cykanie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
bcn 
Forumowicz
Save the SOHC


Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2012, 08:01   cykanie na wolnych obrotach

wiem, ze ciezko diagnozowac przez internet, ale moze akurat ktos wie - odebralem auo po przegladzie po 75kkm i na cieplym silniku na wolnych obrotach cos cyka - jakby pasek albo co? nie jestem w stanie zlokalizowac, a mnie irytuje:] olac temat, czy macie jakis pomysl?

silnik pracuje rowno i normalnie, tylko cos cyka :doubt:
_________________
2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 
 
cati13289 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: olsztyn
Wysłany: 22-03-2012, 17:29   

witam a może to rolka jakaś, napinacz wieloklinowego, rolka zwrotna, rolka od kilmy ... prebieg wskazuje właśnie na to, ale to tylko sugestie. na własnym przykładzie wiem że napinacz może hałasować, a konkretnie łożysko które w nim siedzi. zlokalizuj dźwięk :idea: pa pozdrawiam
 
 
 
borys120 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: war
Wysłany: 07-04-2012, 20:35   

Nie wiem o jakiedokładnie cykanie chodzi ale, u mnie cykanie pojawiło się jak wymieniłem mobila 15w40 na castrola 15w40 podobno takie cykanie nie jest groźne.

[ Dodano: 07-04-2012, 20:36 ]
Wkradł się błąd mowa była o 5w40 na 5w40 a nie 15w40
 
 
Color 
Forumowicz


Auto: Lancer Kombi 1.6 Inv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-04-2012, 20:57   

U mnie podobnie. Po odpaleniu zimnego silnika przez minutę cisza, a póżniej przez kilka minut cykanie (później przestaje). Nowo poznany (i zachwalany mechanik) powiedział, że to mogą być popychacze.
Muszę sprawdzić teraz po wymianie oleju.
 
 
bcn 
Forumowicz
Save the SOHC


Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2012, 08:47   

odkopie troche temat, bo wreszcie usunalem cykanie. Przyczyna byly paski alternatora i klimatyzacji - rozciagnely sie i na zimnym silniku popiskiwaly. Jak sie w komorze robilo cieplej, miekly i bylo cicho.

takze, wbrew pozorom, to nie bylo lozysko ani napinacz.
_________________
2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 
 
adnot 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 51
Skąd: Lędziny
Wysłany: 05-07-2012, 13:05   

bcn ma rację , ja również miałem takie ciche popiskiwanie , dochodzące z prawej strony ( na zimnym silniku ). Wykrycie zajeło mechanikowi 10 sek. Rach ciach i cicho :)

U mnie może sedno sprawy leżało w tym , że niedawno zmieniałem wszystkie paski itd.
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-07-2012, 15:24   

adnot napisał/a:
bcn ma rację , ja również miałem takie ciche popiskiwanie , dochodzące z prawej strony ( na zimnym silniku ). Wykrycie zajeło mechanikowi 10 sek. Rach ciach i cicho :)

U mnie może sedno sprawy leżało w tym , że niedawno zmieniałem wszystkie paski itd.

Co zrobił Twój mechanik ? Przestało "cykać" ?


U mnie również na zimnym silniku słychać cykanie i również stało się to po wymianie pasków.
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 11-07-2012, 20:10   

Witam
Ja z kolei słyszę to cykanie z okolic przepustnicy. Na rozgrzanym silniku gdy spadną obroty.
Zdążyłem już wyczytać, że np w Nissanie P10 to normalne....i w jakiejś Vectrze....
Ale ja nie mam Nissana P10 ani Vectry, więc może ktoś z Was wie czy rzeczywiście przepustnica może tak sobie delikatnie cykać?

Cykanie jest równomierne i dochodzi z przepustnicy lub jej okolic, po dodaniu gazu przyspiesza po czym już nie słychać. Po odpuszczeniu gazu słychać znowu jak się obroty wyrównają.

Z góry dzięki.
 
 
bcn 
Forumowicz
Save the SOHC


Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-07-2012, 08:26   

moze trzeba przepustnice przeczyscic.
Ale nie wiem, czy to akurat ona moze tak cykac
_________________
2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-07-2012, 09:12   

Jak z okolic przepustnicy to może "cykać" silnik krokowy
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 12-07-2012, 18:29   

Tak na czucie palcami... stuka (cyka) taki czujnik wchodzący w kolektor.... Podobno ma prawo trochę cykać.

Ten zaznaczony kółkiem:



Według serwisówki jest to :EVAPORATIVE EMISSION PURGE SOLENOID VALVE

Czyli zawór EVAP....

Słychać delikatnie więc chyba odpuszczę póki co.

No chyba, że ktoś z Szanownych potrafi to usunąć, to sie piszę :)

:)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-07-2012, 07:30   

Whitie - jesteś w gorszej sytułacji bo masz amerykańca i na forum jest mało osób z tym silnikiem. Użytkownik Karwoś chyba ma takiego w automacie. Reszta to 1,6 i 2.0 ale 4G63 (takie były w EU).
 
 
bcn 
Forumowicz
Save the SOHC


Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2012, 08:19   

czekaj, ale jesli cyka czujnik elektroniczny, to moze ma cykac? nie wiem, jaka jest budowa tego zaworu. Zawsze mozesz zawor zmienic i posluchac, czy jest jakas zmiana
_________________
2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 13-07-2012, 08:39   

WHITE
mialem EVAP'a w passacie, to moze cykac a najczesciej zwiazane jest z taka pucha w ktorej jest wegiel aktywowany sluzacy do pochlaniania/neutralizowania oparow paliwa podczas rozruchy. EVAP wrzuca gaz z ukladu paliwowego do kolektora ssacego. jesli zaczyna zawor cykac to zazwyczaj o-ring ktory tam jest juz powiedzmy "zesztywnial" :P
. wprowadzono to po to zeby jeszcze bardziej obnizyc emisje szkodliwych substancji w momencie odpalenia silnika. ja sobie zakup nowej puchy odpuscilem bo koszt byl co najmniej odrzucajacy a w sumie w niczym to nie przeszkadza- mozna to nawet odlaczyc.

tu masz linka - zasada dzialania EVAPow jest taka sama wiec mam nadzieje ze Ci pomoze - szkopul ze po angielsku ale latwo zrozumiec. jak znajde cos jeszcze to dam znac

http://www.matthewsvolvos...php?f=1&t=31691

[ Dodano: 13-07-2012, 08:49 ]
jakby co moge Ci przetlumaczyc jakos na weekend

[ Dodano: 13-07-2012, 09:06 ]
przy okazji sprawdz czy auto wiecej nie pali i czy zapach benzyny z przodu auta jest bardziej odczowalny. czasem tak jest ze jak EVAP siada to ecu zczytuje z sensora o2 bledne dane i kaze pompie podac wiecej paliwa. w rezultacie spalanie w gore. w pasku niewiele nicale 0,5l/100km - ale zawsze! teoretycznie kanister wegla aktywowanego powiniwn wystarcfzyc na ok 250-300k km, ale rozni to bywa. moj sie skonczyl juz przy 185.

(ps. o co c'mon nie widze fotki, ktora wstawiles i to juz nie pierwszy raz mi sie tak dzieje na forum, ale spoko jakos to rozwiarze)
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
bcn 
Forumowicz
Save the SOHC


Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2012, 11:41   

Heavy1155, dzieki za info.
Czyli evap to kolejny cudowianek pseudo proekologiczny.

Wypicie go powoduje pewnie jakis blad?
_________________
2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.