Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Pytanie o strzał w filtr powietrza(?)
Autor Wiadomość
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 25-07-2012, 09:14   [Cari 1.6] Pytanie o strzał w filtr powietrza(?)

Witam,

Jakie są przyczyny strzałów w filtr powietrza(?) na jadąc na gazie?
Zauważyłem, że najczęściej strzela jak jest wilgotno i troszkę przycisnę, aczkolwiek w suchy dzień podczas spokojnej jazdy też potrafi strzelić. Jakie mogą być tego przyczyny?

Także jak silnik jest rozgrzany i stoję np. na skrzyżowaniu to strasznie spadają mi obroty, aż samochód zaczyna drżeć. Świece były wymieniane jakieś 7-8 miesięcy temu, problem dużego falowania obrotów minął, chociaż chyba przydałoby się jeszcze wyczyścić przepustnicę. Czy może to być problem z parownikiem?
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-07-2012, 12:52   

jeżeli wzrosło ci spalanie i jednocześnie spała moc to cewki albo przewody wysokiego napięcia dożywają swoich dni, i prawdopodobnie jeździsz na 3 cylindrach, komputer wariuje bo sonda lambda wykrywa za bogatą mieszankę w katalizatorze, odcina ci wtryski a to powoduje spadek obrotów więc komputer daje więcej paliwa co powoduje więcej węglowodorów w katalizatorze i tak w koło Macieju

wykręć świece i obejrzyj czy jakaś nie jest przypadkiem okopcona

PS LPG spala się w wysokich temperaturach, układ zapłonowy musi być nienaganny jeśli zamierzasz korzystać z LPG, świece, przewody i cewki zapłonowe trzeba regularnie wymienić na te o podwyższonej odporności na wysoką temperaturę i stale kontrolować czy jeszcze są sprawne bo bardzo szybko się wypalają szczególnie w upalne lato
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-07-2012, 15:17   

pentional napisał/a:

Jakie są przyczyny strzałów w filtr powietrza(?) na jadąc na gazie?
Zauważyłem, że najczęściej strzela jak jest wilgotno i troszkę przycisnę, aczkolwiek w suchy dzień podczas spokojnej jazdy też potrafi strzelić. Jakie mogą być tego przyczyny?


generalnie i po krótce "coś" z układem WN, jakieś przebicie
pierwsze co to oglądnij kable, czy izolacja nie jest gdzieś uszkodzona
drugie to wymiana świec, a potem wymiana fajek/kabli
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 26-07-2012, 08:44   

Wczoraj pojeździłem tylko na benzynie i faktycznie obroty strasznie spadały. Myślałem, że to wina instalacji LPG. Poza tym zdaje mi się, że podczas upałów najczęściej tak jest.
Dziś sprawdze przewody i świece.
Btw: jakie przewody, fajkocewki polecacie?
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-07-2012, 13:02   

przewody semtecha typ F do 250 stopni C, albo janmora te droższe niebieskie grube cało-silikonowe o podwyższonej odporności na temperaturę, te zwykłe typ A B lub C do 105 stopni C się nie sprawdzają z gazem

co do cewek to:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74461

a świece to wiadomo irydowe odporne na wysoką temperaturę
 
 
rafii88 
Mitsumaniak

Auto: Galant GLSi 2.0 16v + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 76
Skąd: Malczyce
Wysłany: 23-01-2013, 21:36   

Witam, mam taki problem tzn. mój kumpel. Posiada auto Honda Accord z 93r 2.0 b+LPG i zdarzyła się taka historia: Jechał sobie spokojnie samochodem i nagle strzeliło mu w filtr ale tak że rozerwało całą obudowę, to ok wytłumaczyłem mu że musi zajrzeć do układu WN. Najgorsze jest to: na początku on myślał że strzeliło mu przez to że rozłączył się kabelek plusowy od akumulatora, ale sedno w tym że jak założyłem mu nowy kabelek to po przekręceniu stacyjki na zapłon kabelek się topi, czyli jest gdzieś zwarcie.
Jak ktoś miałby jakieś pomysły co może być przyczyną to proszę o odpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.