Niedziała jeden cylinder |
Autor |
Wiadomość |
Karlito86
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.3 GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 02-08-2012, 14:02 Niedziała jeden cylinder
|
|
|
Witam,
Po wszystkich zachwytach nad moim lancerkiem czas trochę ponarzekać.
Ostatnio zaczął mi brać trochę więcej oleju niż zwykle, a we wtorek w czasie jazdy zauważyłem że prawdopodobnie nie działa jeden cylinder. Fakt, że jakiś czas musiałem jeździc z za niskim poziomem oleju i prawdopodobnie to jest powód problemów. Co mogło się zepsuć i czy ewentualna naprawa będzie mnie bardzo duzo kosztować? |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 03-08-2012, 12:56
|
|
|
Za mało informacji, zatem ilość propozycji rozwiązan ia problemu może być przeróżna. Jeżeli jezdziles z mala iloscia oleju a teraz żre go więcej to musiały się już z leksza przyrzeźbić pierśćienie na tłokach, ale nie koniecznie. Jeżeli nie pali na któryś gar (od razu byś się zorientował bo z któregoś cylindra dochodziłby taki "chopperowaty" odgłos pustego tłoka) i żre olej to równie dobrze mogą puszczać olej uszczelniacze zaworowym co w efekcie doprowadziło do zaolejenia świecy a tym samym braku iskry. Pierwsze co należało by zrobić to wyręcić świece i dokonać inspekcji - jeżeli któraś jest zasyfiona to porządnie ją wyczyścić i sprawdzicz czy rozwiązało to problem palenia na danym garze. Oczywiście jak najszybciej uzupełnić poziom oleju. Następnie dobrze by było wykonać pomiar kompresji na wszystkich cylindrach - jeżeli na którymś cylindrze będzie mniejszy należy wlać do środka trochę oleju i sprawdzić, czy kompresja uległa zmianie na plus- jak tak oznacza to zużycie pierścieni na tłoku. |
|
|
|
 |
Karlito86
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.3 GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 03-08-2012, 15:06
|
|
|
Więcej oleju zaczęło mi brać jeszcze przed usterką. Dzisiaj mam trochę czasu to tam zajrzę, może to faktycznie tylko coś z zapłonem. Na środę jestem z mechanikiem umówiony to się okaże co i jak. Boje się, że przez niedobór oleju coś się mogło zatrzeć i pół silnika będzie do wymiany. Ale szczerze mówiąc to się na tym nie znam i może moje lęki biorom się z niewiedzy. A przynajmniej mam taką nadzieje |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 04-08-2012, 21:17
|
|
|
Jeżeli nic w silniku nie zaczęło stukać,rzęźić zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku oraz nie zmienił się dźwięk pracy samego silnika to jeszcze pojeździ... I jak tam ? Dokonałeś inspekcji świec ? |
|
|
|
 |
Karlito86
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.3 GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 05-08-2012, 13:30
|
|
|
Tylko z zewnątrz, nie mam warunków ani odpowiednich narzędzi aby je wykręcić. Ale za radą sprawdziłem i zauważyłem, ze przy odpalonym silniku dmucha mi z wejścia na bagnet. Podpowiedzieli mi, że to może być wina uszczelniacza. Mam nadzieje, że tak będzie, bo wtedy same części mnie dużo nie wyniosą :] |
|
|
|
 |
viker
Nowy Forumowicz CentrumFolii
Auto: Lancer Wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 28-08-2012, 19:04
|
|
|
nie pchaj sie w remont tylko silnik kup cały, chyba ze samemu to robisz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:27
|
|
|
Karlito86 napisał/a: | przy odpalonym silniku dmucha mi z wejścia na bagnet. | Żadne uszczelniacze tylko przedmuchy przez pierścienie tłokowe. |
|
|
|
 |
|