[Cari 1.6] brak iskry proszę o pilną pomoc |
Autor |
Wiadomość |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-08-2012, 00:09 [Cari 1.6] brak iskry proszę o pilną pomoc
|
|
|
Witam, przed chwilą wróciłem z miasta (carisma na lawecie). Wjechałem na rondo i nagle samochód zgasł. Nie wiem co się stało, chciałem odpalić, kręci kręci a tu nic nawet nie chce zaskoczyć. Gdy dojechałem do domu sprawdziłem iskrę na świecach. I nie ma wogóle, jaka może być przyczyna? Że nie ma wogóle iskry? Proszę o szybką pomoc, miałem jutro plany jechać nad jeziorko z rodziną, a tu samochodu brak, co może być nie tak? Mitsubishi Carisma 1.6 1996r. Proszę o pilną pomoc. |
|
|
|
 |
rolando
Forumowicz
Auto: Carisma 96r. 1,8 benzyna+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-08-2012, 09:34
|
|
|
kolego przyczyn może być wiele - świece, przewody, cewka zapłonowa... |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-08-2012, 11:22
|
|
|
rolando napisał/a: | świece, przewody, cewka zapłonowa... |
świece i przewody były wymieniane z miesiąc temu
radeksz82 napisał/a: | Sprawdź wpierw czujnik położenia wału |
gdzie to jest?
przy tym jest za duzo roboty, skad taki kabel wziasc |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-08-2012, 18:44
|
|
|
Nie jestem zbytnio mechanikiem ale powiem że u mnie jak był kłopot z czujnikiem położenia wałka rozrządu(jeżeli o takowy wam chodziło) to autko tak czy siak paliło ale po 10-15 sekundach gasło bez względu na to ile dałem mu gazu. A błędy jest bardzo łatwo sprawdzić jeżeli masz te autko co myślę 1.6 90km, wystarczy wziąć spinacz biurkowy i połączyć piny bodajże 1 oraz 4 potem włączasz stacyjkę i mrugają Ci błędy. Kwestia około 5min takie sprawdzenie błędów, najciężej jest wleźć tam do kostki bo jest tuż pod kierownicą i nie ma jak się położyć żeby zobaczyć który pin to który. A z resztą co ja Ci będę mówił skoro wszystko jest w linku dodanym przez kolegę wichurę |
|
|
|
 |
Bimber
Nowy Forumowicz
Auto: cari. 1.8 gdi. 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 19 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 03-08-2012, 18:58
|
|
|
Panowie. przerabiałem to już w kilku autach i zawsze był to aparat zapłonowy, cewka lub kabel cewka-kopółka. nie mam pojęcia jak to jest w cari ale chyba zbytnio się to nie różni choć może się mylę. zawsze miałem golfa albo passata. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-08-2012, 21:00
|
|
|
TrzecI, Żeby sprawdzić błęby wcale nie jest Ci potrzebny kabel link do tematu
A jeżeli już chcesz kabel to wystarczy poszukać : aukcje |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-08-2012, 23:43
|
|
|
tom55555ek napisał/a: | kłopot z czujnikiem położenia wałka rozrządu |
gdzie znajduje się ten czujnik? I co mam z nim zrobić?
co do kopułki to ją dzisiaj rozbierałem, był tam tak zwany palec i to wszystko wyciągłem i nic tam ciekawego nie było, więc przeczyściłem trochę i skręciłem.
co do tych błędów to się jutro z tym pobawię, ale jak doczytałem, wszystkie kody mozna usunąć poprzez odłaczenie akumulatora na 30 sekund. dobrze zrozumiałem?
A który z tych błędów oznaczał by jakąs awarie związane z iskrą na świecach? |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-08-2012, 10:26
|
|
|
wyskoczył mi kod 54, czyli immobilajzer, co może być z nim nie tak? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-08-2012, 17:31
|
|
|
inny kluczyk bo pestka padła albo pętla imobilizera wokół stacyjki ma przerwy |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-08-2012, 20:55
|
|
|
niestety brak drugiego kluczyka...
nie mam pojęcia co tu zrobić, a jakbym wyrobił nowy kluczyk u jakiegoś szlifierza, to dałoby rade? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-08-2012, 10:52
|
|
|
TrzecI, Kluczyk + pestka Immo |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 05-08-2012, 11:17
|
|
|
można samą pestkę i przykleić do pętli immo |
|
|
|
 |
|