Turbina w Cari 1.9 DiD |
Autor |
Wiadomość |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 06-08-2012, 17:40 Turbina w Cari 1.9 DiD
|
|
|
Witam. Może mi ktoś powiedzieć jakie objawy wywołuje zapchana lub uszkodzona turbina w Carisma 1.9 DiD? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 06-08-2012, 21:39
|
|
|
A czy w mniej hardkorowej wersji zapchana turbina może powodować braki mocy podczas jazdy (samochud jakby coś hamowało a nagle wystrzela jak z procy przy jednoczesnym przerywanym warkocie z komory silnika)? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-08-2012, 21:51
|
|
|
zacinający sie egr . Odepnij wtyczkę i pojeźdź trochę.
Moze być przepływka. Lub zacinające się kierowniczki w turbinie |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 06-08-2012, 22:06
|
|
|
Sory za może głupie pytanie ale wogóle się na tym nie znam. Wtyczka jest gdzieś przy EGR-ze i czy jej odpięcie niczego nie uszkodzi? I drugie pytanko co to jest ta przepływka i gdzie tego szukać w samochodzie? Bo ta trzecia opcja (kierowniczki w turbinie) to chyba raczej opcja na warsztat (brzmi poważnie). |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-08-2012, 08:13
|
|
|
poważnie brzmi przepływka bo jak dobrze kojarzę cena okolo 300 euro. Co do egr wypnij wtyczkę i tyle nic nie uszkodzisz ja w swojej lagunie jezdze tak o 6 miesięcy bo mi puszczała czarne bąki. |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-08-2012, 09:50
|
|
|
Zapomniałem dodać, że po podpięciu do kompa przez program CDIF/2 wywala mi 3 błędy:
- P1801 - obwód czujnika temperatury chłodziwa
- P1826 - obwód przekaźnika świec żarowych
- P1814 - obwód sterowania zaworu EGR
Zawór EGR był czyszczony i nie pomogło, czujnik temperatury jest podobno sprawny (mechanik nie wiedział czy jest jeden czujnik czy dwa bo ten co znalazł był jakiś podwójny).
[ Dodano: 07-08-2012, 17:38 ]
Odpięcie wtyczki EGR-a nie pomogło. Dalej są te same objawy.
[ Dodano: 08-08-2012, 12:49 ]
Kolejny mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził zacinający się EGR (do połowy się otwiera) ale dokładnie go obejrzy po niedzieli.
[ Dodano: 08-08-2012, 13:48 ]
Coś chyba popsułem Odpiołem 2 wtyczki w celu przeczyszczenia. Jedna od przepływki a druga bodajrze sterownik EGR-a (zamontowany na podszybiu z jednej strony wychodzą 2 cienkie, gumowe wężyki do egr-a i takiego grzybka a z drugiej strony jeden przewód gumowy do rury z przepływomierzem). Przy odpaleniu samochodu zapaliła się (i do tej pory nie zgasła) kontrolka silnika. Jak to zlikwidować i czy mogę z tym jeździć? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 09-08-2012, 13:05
|
|
|
To drugie kolego to zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw. wastegate.
Odepnij aku na parę minut posprawdzaj czy te wtyczki są dobrze wpięte podłącz aku i zapal - jak zgaśnie dobrze - jak nie znaczy że coś popsułeś. Jeśli błąd jest spowodowany którąś z tych wtyczek to albo ci turbo nie będzie dobrze działało albo się uszkodzi przez za wysokie ciśnienie ale tragedii bardzo nie ma.
Czujniki temeperatury są dwa - jeden do silnika drugi na tablicę. Tyle że nie pamiętam gdzie są - w serwisówce jest opisane.
Co do kodów błędów - sprawdź w serwisówce - często kody na kompach uniwersalnych różnią się od rzeczywistych i możesz naprawiać nie to co powinieneś.
A tylko że w serwisówce są kody w formacie " cyfra-cyfra" a nie P"cyfra-cyfra-cyfra-cyfra" i nie wiem jak się mają jedne do drugich. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 09-08-2012, 16:47
|
|
|
No i chyba coś się spsuło bo nie gaśnie, ale z drugiej strony co mogło się popsuć przez wypięcie i wpięcie wtyczki? Może wystarczy wykasować błąd na kompie?
Zapytam jeszcze o wtyczkę, która jest na takim najgrubszym przewodzie gumowym wychodzącym od jednej z chłodnic a wchodzącym do turbiny, do czego to jest?
[ Dodano: 09-08-2012, 18:04 ]
Chodziło mi o te wtyczki co na fotce.
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 10-08-2012, 09:35
|
|
|
Dolna to jest czujnik ciśnienia doładowania.
Prawa to wtyczka do przepływomierza.
Górna to wtyczka zaworu wastegate czyli upustowego nadmiaru ciśnienia i ogólnie sterownika ciśnienia doładowania.
Co do morgan28b napisał/a: | Może wystarczy wykasować błąd na kompie? | - odpięciem aku na parę minut sobie wykasowałeś.
Proponowałbym podjechanie gdzieś gdzie mają komp z dedykowanym programem do Mitsu bo jak napisałem na uniwersalnym często błędy mają inne opisy i grzebiesz nie tam gdzie powinieneś.
Były już tematy tutaj gdzie ludzie grzebali w czujniku temperatury cieczy a okazywało się że chodzi o sondę lambdę tyle że to było w MSS benzyniaku - różnice w opisach błędów jednak były znaczne. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 10-08-2012, 10:41
|
|
|
W poniedziałek jestem umówiony u mechanika to może się dokładnie dowiem o co kaman. Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 10-08-2012, 10:51
|
|
|
morgan28b napisał/a: | Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć. | to jest bardzo dobra taktyka chyba że naprawdę wiesz co się stało. Można więcej szkód zrobić. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 11-08-2012, 00:45
|
|
|
u mnie jak carisma nie miała mocy i przy dodawaniu gwałtownym gazu zapalała sie check to winny był zawór westagate i po kupieniu używki za 70 zł auto znowu chodzi aż miło.radze podjechac do kogoś i zamienic te zawory. |
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-08-2012, 08:53
|
|
|
U mnie nie zapala się przy dodawaniu gazu, tylko przy odpalaniu i już nie gaśnie. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-08-2012, 23:47
|
|
|
jak się pali i nie gaśnie to znaczy że nie przechodzi procedury testowej posprawdzaj wtyczki jeszcze raz |
|
|
|
 |
|