Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbina w Cari 1.9 DiD
Autor Wiadomość
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 06-08-2012, 17:40   Turbina w Cari 1.9 DiD

Witam. Może mi ktoś powiedzieć jakie objawy wywołuje zapchana lub uszkodzona turbina w Carisma 1.9 DiD?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-08-2012, 21:25   

luzy wirnika wzdłużne, wypluwanie oleju do dolotu powietrza

a w wersji hard rozkręcenie silnika do obrotów bardzo duzych obrotów
http://www.youtube.com/watch?v=13yMLkL1eAk
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 06-08-2012, 21:39   

A czy w mniej hardkorowej wersji zapchana turbina może powodować braki mocy podczas jazdy (samochud jakby coś hamowało a nagle wystrzela jak z procy przy jednoczesnym przerywanym warkocie z komory silnika)?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-08-2012, 21:51   

zacinający sie egr . Odepnij wtyczkę i pojeźdź trochę.
Moze być przepływka. Lub zacinające się kierowniczki w turbinie
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 06-08-2012, 22:06   

Sory za może głupie pytanie ale wogóle się na tym nie znam. Wtyczka jest gdzieś przy EGR-ze i czy jej odpięcie niczego nie uszkodzi? I drugie pytanko co to jest ta przepływka i gdzie tego szukać w samochodzie? Bo ta trzecia opcja (kierowniczki w turbinie) to chyba raczej opcja na warsztat (brzmi poważnie).
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-08-2012, 08:13   

poważnie brzmi przepływka bo jak dobrze kojarzę cena okolo 300 euro. Co do egr wypnij wtyczkę i tyle nic nie uszkodzisz ja w swojej lagunie jezdze tak o 6 miesięcy bo mi puszczała czarne bąki.
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 07-08-2012, 09:50   

Zapomniałem dodać, że po podpięciu do kompa przez program CDIF/2 wywala mi 3 błędy:
- P1801 - obwód czujnika temperatury chłodziwa
- P1826 - obwód przekaźnika świec żarowych
- P1814 - obwód sterowania zaworu EGR
Zawór EGR był czyszczony i nie pomogło, czujnik temperatury jest podobno sprawny (mechanik nie wiedział czy jest jeden czujnik czy dwa bo ten co znalazł był jakiś podwójny).

[ Dodano: 07-08-2012, 17:38 ]
Odpięcie wtyczki EGR-a nie pomogło. Dalej są te same objawy.

[ Dodano: 08-08-2012, 12:49 ]
Kolejny mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził zacinający się EGR (do połowy się otwiera) ale dokładnie go obejrzy po niedzieli.

[ Dodano: 08-08-2012, 13:48 ]
Coś chyba popsułem :cry: Odpiołem 2 wtyczki w celu przeczyszczenia. Jedna od przepływki a druga :?: bodajrze sterownik EGR-a (zamontowany na podszybiu z jednej strony wychodzą 2 cienkie, gumowe wężyki do egr-a i takiego grzybka a z drugiej strony jeden przewód gumowy do rury z przepływomierzem). Przy odpaleniu samochodu zapaliła się (i do tej pory nie zgasła) kontrolka silnika. Jak to zlikwidować i czy mogę z tym jeździć?
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 09-08-2012, 13:05   

To drugie kolego to zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw. wastegate.

Odepnij aku na parę minut posprawdzaj czy te wtyczki są dobrze wpięte podłącz aku i zapal - jak zgaśnie dobrze - jak nie znaczy że coś popsułeś. Jeśli błąd jest spowodowany którąś z tych wtyczek to albo ci turbo nie będzie dobrze działało albo się uszkodzi przez za wysokie ciśnienie ale tragedii bardzo nie ma.

Czujniki temeperatury są dwa - jeden do silnika drugi na tablicę. Tyle że nie pamiętam gdzie są - w serwisówce jest opisane.

Co do kodów błędów - sprawdź w serwisówce - często kody na kompach uniwersalnych różnią się od rzeczywistych i możesz naprawiać nie to co powinieneś.

A tylko że w serwisówce są kody w formacie " cyfra-cyfra" a nie P"cyfra-cyfra-cyfra-cyfra" i nie wiem jak się mają jedne do drugich.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 09-08-2012, 16:47   

No i chyba coś się spsuło bo nie gaśnie, ale z drugiej strony co mogło się popsuć przez wypięcie i wpięcie wtyczki? Może wystarczy wykasować błąd na kompie?
Zapytam jeszcze o wtyczkę, która jest na takim najgrubszym przewodzie gumowym wychodzącym od jednej z chłodnic a wchodzącym do turbiny, do czego to jest?

[ Dodano: 09-08-2012, 18:04 ]
Chodziło mi o te wtyczki co na fotce.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 10-08-2012, 09:35   

Dolna to jest czujnik ciśnienia doładowania.
Prawa to wtyczka do przepływomierza.
Górna to wtyczka zaworu wastegate czyli upustowego nadmiaru ciśnienia i ogólnie sterownika ciśnienia doładowania.

Co do
morgan28b napisał/a:
Może wystarczy wykasować błąd na kompie?
- odpięciem aku na parę minut sobie wykasowałeś.

Proponowałbym podjechanie gdzieś gdzie mają komp z dedykowanym programem do Mitsu bo jak napisałem na uniwersalnym często błędy mają inne opisy i grzebiesz nie tam gdzie powinieneś.
Były już tematy tutaj gdzie ludzie grzebali w czujniku temperatury cieczy a okazywało się że chodzi o sondę lambdę tyle że to było w MSS benzyniaku - różnice w opisach błędów jednak były znaczne.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 10-08-2012, 10:41   

W poniedziałek jestem umówiony u mechanika to może się dokładnie dowiem o co kaman. Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 10-08-2012, 10:51   

morgan28b napisał/a:
Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć.
to jest bardzo dobra taktyka chyba że naprawdę wiesz co się stało. Można więcej szkód zrobić.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 11-08-2012, 00:45   

u mnie jak carisma nie miała mocy i przy dodawaniu gwałtownym gazu zapalała sie check to winny był zawór westagate i po kupieniu używki za 70 zł auto znowu chodzi aż miło.radze podjechac do kogoś i zamienic te zawory.
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-08-2012, 08:53   

U mnie nie zapala się przy dodawaniu gazu, tylko przy odpalaniu i już nie gaśnie.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-08-2012, 23:47   

jak się pali i nie gaśnie to znaczy że nie przechodzi procedury testowej posprawdzaj wtyczki jeszcze raz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.