Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Nie działa obrotomierz, brak mocy, czujnik po
Autor Wiadomość
Pucek_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-08-2012, 21:24   [EA6A/W 2.0TD] Nie działa obrotomierz, brak mocy, czujnik po

Jestem tu nowy i proszę o pomoc! Kilka dni temu podczas jazdy wskazówka obrotomierza spadła na 0, zaświeciła się kontrolka CE i silnik stracił moc - tak jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa...
Przeszukałem całe forum i nikt nie opisywał podobnego problemu
Ostatnio zmieniony przez robertdg 15-07-2014, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 16-08-2012, 21:55   

Prawdopodobnie czujnik położenia wału sygnał własnie z tego czujnika idzie do obrotomierza i do ecu , wymrugaj błędy tu masz wszystko http://forum.mitsumaniaki...dy+b%B3%EAd%F3w
Sprawdż kostkę 3 -pinową koło pompy klimatyzacji może nie łączy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2012, 00:18   

Dokładnie tak jak napisał milo. Przy okazji okaże się także, że strzelił pasek balansu, który to uszkodził czujnik położenia wału. Rozrząd wymieniany?
 
 
Pucek_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17-08-2012, 10:07   

wmrugało błąd 21, rozrząd zmieniany był przez poprzedniego właściciela ma przejechane ok 35000
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2012, 10:27   

Czyli diagnoza potwierdzona.

Pucek_85 napisał/a:
rozrząd zmieniany był przez poprzedniego właściciela ma przejechane ok 35000


Przedstawił Ci fakturę potwierdzającą wymianę?
 
 
Pucek_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17-08-2012, 12:43   

Tak, mam faktury
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2012, 13:36   

Jest tam wpisany pasek balansu?

[ Dodano: 17-08-2012, 13:37 ]
No i jaką masz pewność że nikt nie cofał licznika? Cofnięcie go w galancie zajmuje 10min i ustawiasz przebieg jaki dusza zapragnie :)
 
 
Pucek_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS TD 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17-08-2012, 13:49   

Pewności nie ma, jest wpisany tylko rozrząd komplet..

A jeszcze jedno pytanie, czy czujnik od 2,5 V6 będzie pasował??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2012, 13:53   

Elektronicznie tak, ale mechanicznie trzeba rzeźbić. Ja dopasowałem od 2.0V6 poprzedniej generacji, ale było sporo przerabiania mocowania.

Sprawdź czy jest uszkodzony fizycznie, zerknij na kostkę na obudowie rozrządu. Na koniec zdejmij dolną osłonę rozrządu.

Jeśli strzelił balans to rozważ wymianę całego rozrządu. Zerwany pasek w tym aucie to ogromne koszty, bo głowice potrafią pękać a kupno drugiej graniczy z cudem...
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-08-2012, 18:07   

Owczar cos wie o cofaniu licznika;D
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
tomarek1 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21-08-2012, 21:05   

Owczar napisał/a:
Przy okazji okaże się także, że strzelił pasek balansu, który to uszkodził czujnik położenia wału.


Właśnie to stało się u mnie i największym problemem jest teraz to że auto mam rozebrane pod blokiem i nie wiem co dalej,a jutro mam mieć pasek balansowy(czujnik położenia wału już mam,a rozrządu wymieniałem jakieś 10 tk temu).
Zastanawiam się jak do tego podejść,tz. jak wymienić ten pasek balansowy aby niczego nie "sknocić".Jak dostać się do paska balansowego? Co trzeba odkręcić i w jaki sposób?
Bardzo proszę o jakieś porady lub instrukcje bo siedzę od wczoraj przed kompem i nnie mogę znaleźć info (czytaj nie umiem? :? )
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek

Teraz zobaczyłem że temat dotyczy TD,proszę więc o pomoc i przeniesienie do tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74890
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 21-08-2012, 22:03   

Pasek i rolkę napinającą w każdym dobrym sklepie ja kupowałem gates , koła zębatego nie trzeba sciągać i nie trzeba śruby odkręcać na wale tak można wymienić pasek balansowy przekładając go za blachę obracając wałem w prawo i lewo potem czujnik położenia wału zamontować trzeba uważać na zawory :!: :!: :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
tomarek1 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22-08-2012, 19:51   

Panowie właśnie składam wszystko do "kupy" i zauważyłem że rolka napinająca nie ma tych dwóch otworów w pionie,jak jest napisane w manualu. Rolki tej nie ruszałem,tz. nie odkręcałem ,wymieniałem tylko pasek balansowy ściągając pasek rozrządu na dole.Teraz ścisnąłem napinacz w imadle i go przykręciłem. Co teraz,czy ten napinacztak może zostać skoro go nie ruszałem?
Pozdrawiam i proszę o pilną odpowiedź.
Tomek
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-08-2012, 20:46   

Zależy w jakim jest stanie tylko ustaw według znaków koła a napinacz paska balansowego zmieniałeś :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
tomarek1 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W 2.0 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22-08-2012, 20:54   

Nie nie zmieniałem. Tylko pasek balansowy i czujnik położenia wału.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.