Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Turbiną - Prośba o pomoc :(
Autor Wiadomość
Szpecu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer (hatchback)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 9
Skąd: jesteś
  Wysłany: 25-07-2016, 20:17   Problem z Turbiną - Prośba o pomoc :(

Witam, rok temu kupiłem MITSUBISHI Lancer 2.0 DID Hatchback Sportback 140KM.
Już po około 2 miesiącach zaczęły się problemy z turbo... Z rana za każdym razem odcina turbine. Samochód nie jest piłowany, spokojne rozpędzanie do 2tyś obrotów i zmiana biegu. Jeśli jednak zdarzy się że jakimś cudem nie odłączy turbo a potrzebuje więcej gazu tak dopiero od 2.6tyś obrotów czuć jakby turbo zaczynało łapać ale lekko zdławione. Na ciepłym zdarzało się bardzo rzadko..Niestety do czasu. Wybrałem się do znajomych trasa około 200km i na takim odcinku potrafiło wyłączyć około 30-40 razy. Musiałem zgasić silnik i po odpaleniu znów przez jakiś czas chodziło. Odwiedziłem mechanika który oddał turbo do sprawdzenia wszystko było ok. Mówił że może od DPF bo jest zatkany i też może być więc i to sprawdziłem.. tutaj też wszystko w porządku. Więc kazał zostawić samochód on sprawdzi z elektrykiem i da mi znać. Po tyg zadzwonił że walnięta jest gruszka a dokładniej czujnik wariuje i podaje złe wartości przez co samochód włącza tryb awaryjny. Stwierdził że trzeba kupić inną bo jest to część nie wymienna. Zamówił więc turbinę używaną która została sprawdzona i przełożona. Objawy nie przeszły choć trochę złagodziły. Oczywiście z rana standardowo odłączało. Wczoraj jadąc do rodziny znów zaczął wariować na całego... turbo wywala co minute a nawet jeśli jest to tak słabe że prawie różnicy nie ma... już nie wiem co może być przyczyną mechanik też pomysłu nie ma, a już włożyłem w naprawy łącznie 2tyś złotych i dalej bez rezultatu.

Dodam jeszcze że wczoraj po raz 2 wyskoczył błąd check engine.
Za pierwszym razem było to właśnie po tej trasie 200km i wtedy mechanik po odczytaniu błędów stawiał na DPF albo gruszkę. Podobno odpowiada ten błąd za obie rzeczy.

Mechanik wraca dopiero w pn z urlopu więc może bym mu podsuną jakąś myśl jak ktoś wie :P

Jeśli miał ktoś podobnie proszę o pomoc lub jakieś rady na co zwrócić jeszcze uwagę.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 29-07-2016, 15:27   

Jakie dokładnie błędy wywala ?

Co do objawów posprawdzałbym również wszelkie zawory i elektrozawory (N95, N239, N18).

Szpecu napisał/a:
DPF

W przypadku DPF`a Mitsu powinien wyrzucić błąd o zapchanym filtrze. Poza tym w przypadku DPF`a raczej by się włączył tryb serwisowy.

Fajnie jakbyś miał dostęp co VCDS`a, którym możesz sprawdzić działanie zaworów jak również odczytać wykresy z logów dla sygnału z regulatora sterujący zaworem N75 oraz ciśnienie doładowania rejestrowane przez MAP sensor.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2016, 20:15   

Sprawdź ręczną pompą podciśnienia czy są szczelne wszystkie siłowniki pneumatyczne a w szczególności siłownik bypassu chłodnicy EGR. Kiedy jest na nim nieszczelność, ucieka podciśnienie z układu i sterownik może zgłaszać błędy ciśnienia doładowania lub jak masz silnik BWC to wyrzuca błąd czujnika położenia VGT
_________________

 
 
Szpecu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer (hatchback)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 9
Skąd: jesteś
Wysłany: 01-08-2016, 11:39   

Dzięki za pomoc dzisiaj odwiozłem samochód i przekazałem wszystkie informacje. Mam nadzieje że w końcu będzie zrobione. Jak odczyta błąd to szybko napiszę jaki wyskoczył.

edit: Dzwoniłem dzisiaj do niego i na jutro ma być gotowe. Mówił że strzelił przewód gumowy przy gruszce. Błąd wyskoczył od ciśnienia. Czy możliwe że było mikro uszkodzenie i dlatego tak często odłączało turbo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.