Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja - zielony płyn
Autor Wiadomość
dariolee 
Forumowicz

Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-08-2012, 15:11   Klimatyzacja - zielony płyn

Witam,
Mimo, że lato się skończyło zabrałem się za naprawę klimatyzacji :)
Z wstępnych ustaleń okazuje się, że mam dziurawą nagrzewnicę.
Od komory silnika wchodzą do niej dwa przewody. Jeden cieńszy a drugi grubszy.
Odkręciłem oba i z grubszego zaczęła lecieć jakaś jaskrawo-zielona maź, wyglądało jak jakaś substancja radioaktywna :) Co to za maź ? :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2012, 17:36   

Olej do smarowania spręzarki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dariolee 
Forumowicz

Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-08-2012, 21:31   

A tym cienkim co idzie ?
Można jakimiś domowymi sposobami sprawdzić szczelność nagrzewnicy i parownika po demontażu ?? Oprócz nalania wody i obserwowania czy cieknie :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2012, 21:40   

Oboma przewodami idzie czynnik chłodniczy (róznica średnic wynika z ciśnienia tam panującego), parownik klimatyzacji nalezy sprawdzać tylko i wyłacznie pod cisnieniem roboczym, nie wolno wprowadzać obcych cieczy które mogą spowodować uszkodzenia w układzie klimatyzacji. Samą nagrewnicę mozna sprawdzić poprzez nalanie wody a najlepiej sprawdzać poprzez zanurzenie w wannie i podanie ciśnienia roboczego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 29-08-2012, 19:06   

ten zielony płyn to specjalny barwnik który świeci pod światłem UV, ma on na celu wykrywanie nieszczelności w układzie. Jak jest ten płyn dodany do układu to wtedy łatwiej wykryć nieszczelność. Jeśli chodzi o wlewanie wody to odradzam coś takiego. Każda wilgoć w układzie stwarza problemy, no chyba, że jakimś cudem uda ci się wszystko dokładnie osuszyć. Ja po sprawdzaniu szczelności zwykłym kompresorem miałem problem żeby klima ruszyła. Normalny serwisant stwierdził, że wilgoć ze sprężonego powietrza musiała się gdzieś osadzić i po włączeniu klima chodziła jakieś 5 min. a potem już nie. Koleś osuszył układ azotem. Twierdził, że azot absorbuje wodę i jak go się wypuszcza do atmosfery to wilgoć wychodzi razem z nim. Po tym zabiegu klima ruszyła.
Jeśli miałbym jakoś sprawdzić szczelność to stawiałbym na to co już napisane czyli podanie ciśnienia (z kompresora :-( ) i zanurzenia całości w wodzie.
 
 
zubrin 
Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2012, 19:22   

Jak robiłem klimę to wypytałem fachowca o wszystko i powiedział że szczelność sprawdzają pod ciśnieniem 25 atmosfer i jak napisał kolega wyżej azotem żeby nie było wilgoci w układzie, więc kompresorem tyle nie napompujesz
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2012, 19:38   

zubrin, 25, to już górna granica...
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
zubrin 
Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2012, 20:41   

wiem że to max ale moja sprężarka pracuje na takich wartościach 18 do 25 atm. sam się zdziwiłem
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2012, 08:04   

To jest zdrowiutka. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
zubrin 
Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2012, 16:17   

tylko że sprężarka głośno chodzi tak klekocze i nie wiem czy to normalne czy nie :?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2012, 19:02   

Może łożysko pada. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
zubrin 
Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2012, 23:46   

no właśnie nie bo to byłby szum a to jest klekotanie może ona jest tłoczkowa??? tak to brzmi, ale nie rozbierałem nigdy i nie wiem jaka jest konstrukcja tej pompy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.