Klimatyzacja - zielony płyn |
Autor |
Wiadomość |
dariolee
Forumowicz
Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 26-08-2012, 15:11 Klimatyzacja - zielony płyn
|
|
|
Witam,
Mimo, że lato się skończyło zabrałem się za naprawę klimatyzacji
Z wstępnych ustaleń okazuje się, że mam dziurawą nagrzewnicę.
Od komory silnika wchodzą do niej dwa przewody. Jeden cieńszy a drugi grubszy.
Odkręciłem oba i z grubszego zaczęła lecieć jakaś jaskrawo-zielona maź, wyglądało jak jakaś substancja radioaktywna Co to za maź ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2012, 17:36
|
|
|
Olej do smarowania spręzarki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dariolee
Forumowicz
Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 26-08-2012, 21:31
|
|
|
A tym cienkim co idzie ?
Można jakimiś domowymi sposobami sprawdzić szczelność nagrzewnicy i parownika po demontażu ?? Oprócz nalania wody i obserwowania czy cieknie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2012, 21:40
|
|
|
Oboma przewodami idzie czynnik chłodniczy (róznica średnic wynika z ciśnienia tam panującego), parownik klimatyzacji nalezy sprawdzać tylko i wyłacznie pod cisnieniem roboczym, nie wolno wprowadzać obcych cieczy które mogą spowodować uszkodzenia w układzie klimatyzacji. Samą nagrewnicę mozna sprawdzić poprzez nalanie wody a najlepiej sprawdzać poprzez zanurzenie w wannie i podanie ciśnienia roboczego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 29-08-2012, 19:06
|
|
|
ten zielony płyn to specjalny barwnik który świeci pod światłem UV, ma on na celu wykrywanie nieszczelności w układzie. Jak jest ten płyn dodany do układu to wtedy łatwiej wykryć nieszczelność. Jeśli chodzi o wlewanie wody to odradzam coś takiego. Każda wilgoć w układzie stwarza problemy, no chyba, że jakimś cudem uda ci się wszystko dokładnie osuszyć. Ja po sprawdzaniu szczelności zwykłym kompresorem miałem problem żeby klima ruszyła. Normalny serwisant stwierdził, że wilgoć ze sprężonego powietrza musiała się gdzieś osadzić i po włączeniu klima chodziła jakieś 5 min. a potem już nie. Koleś osuszył układ azotem. Twierdził, że azot absorbuje wodę i jak go się wypuszcza do atmosfery to wilgoć wychodzi razem z nim. Po tym zabiegu klima ruszyła.
Jeśli miałbym jakoś sprawdzić szczelność to stawiałbym na to co już napisane czyli podanie ciśnienia (z kompresora ) i zanurzenia całości w wodzie. |
|
|
|
 |
zubrin
Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-08-2012, 19:22
|
|
|
Jak robiłem klimę to wypytałem fachowca o wszystko i powiedział że szczelność sprawdzają pod ciśnieniem 25 atmosfer i jak napisał kolega wyżej azotem żeby nie było wilgoci w układzie, więc kompresorem tyle nie napompujesz |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2012, 19:38
|
|
|
zubrin, 25, to już górna granica... |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
zubrin
Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-08-2012, 20:41
|
|
|
wiem że to max ale moja sprężarka pracuje na takich wartościach 18 do 25 atm. sam się zdziwiłem |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2012, 08:04
|
|
|
To jest zdrowiutka. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
zubrin
Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-08-2012, 16:17
|
|
|
tylko że sprężarka głośno chodzi tak klekocze i nie wiem czy to normalne czy nie |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2012, 19:02
|
|
|
Może łożysko pada. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
zubrin
Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-08-2012, 23:46
|
|
|
no właśnie nie bo to byłby szum a to jest klekotanie może ona jest tłoczkowa??? tak to brzmi, ale nie rozbierałem nigdy i nie wiem jaka jest konstrukcja tej pompy |
|
|
|
 |
|