Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w ukladzie chlodzenia 1.9TD
Autor Wiadomość
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2007, 22:07   Olej w ukladzie chlodzenia 1.9TD

Mam problem w ukladzie chlodzenia mam olej. Myslalem ze to uszczelka pod glowica, tym bardziej ze mi plyn ubywal. Kupilem wiec uszczelke(erling za 97zl)i pojechalem do mechanika. Co sie okazalo stara uszczelka okazala sie ok a po wymianie olej dalej jest. Skad to dzadostwo moze leciec? Jakies pomysly?
 
 
romus 1980
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2007, 22:34   

Przykro mi to mowic moze peknieta glowica badz blok czy mechanik sprawdzal glowice na szczelnosc? czy byla planowana? podaj wiecej szczegulow! Pozdrawiam
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2007, 23:36   

Glowica cala. Nie byla planowana bo stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby. Auto chodzilo normalnie mialo moc, dobrze odpalalo, trzymalo temperature na srodku skali, ogrzewanie dzialalo dobrze. Tylko ten olej w zbiorniczku. Auto mialo stac u mechanika max dwa dni a juz tydzien mija :x
 
 
romus 1980
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 01:22   

Przy moim silniku bylo identycznie splanowalem glowice sprawdzilem na szczelnosc i po klopocie a powiedz w jaki sposob mechanik sprawdzil gladz glowicy(na szybie) lepiej sprawdzi to szlifierz i odrazu trzeba sprawdzic szczelnosc to takie moje skromne 3 grosze pozdrawiam
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 07:22   

Glowica cala. Nie byla planowana bo stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby.

Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta.Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da.
Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!!
Pozdrawiam.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 08:02   

koledzy mają rację- głowica bezwzględnie do planowania i sprawdzenia na szczelność. Należy wziąźć pod uwagę fakt, iż nawet porządne przepłukanie układu nie usunie Ci syfu zalegającego w układzie chłodzenia, więc olej w zbiorniczku po robocie nie jest decydujący, natomiast martwi mnie ten znikający płyn- na to zwróć uwagę. Panowie pamiętajcie że Turbina jest chłodzona płynem chłodniczym- tam tez lubi oliwa dostać sie do ukł. chłodniczego. Narazie
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-03-2007, 08:06   

ukrafal napisał/a:
Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta.


Ej, no nie przesadzaj - w niektórych silnikach nie wolno planować głowicy bo fabryka tego w ogóle nie przewidziała a planowanie przy każdym zdjęciu to nie jest dobry pomysł.

ukrafal napisał/a:
Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da. Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!!


Nie przesadzaj...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 11:13   

carisma1 napisał/a:
natomiast martwi mnie ten znikający płyn- na to zwróć uwagę

Plyn znikal przed wymiana uszczelki. Po wymianie autem praktycznie nie jezdzilem. Ten mechanik co to robi ma duze doswiadczenie i jest jednym z lepszych w radomsku. Mam do goscia pelne zaufanie.
carisma1 napisał/a:
Panowie pamiętajcie że Turbina jest chłodzona płynem chłodniczym- tam tez lubi oliwa dostać sie do ukł. chłodniczego

Bede musial mu to zasugerowac. Mam nadzieje ze to nic powaznego i juz niedlugo cari znowu bedzie smigala :)
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2007, 19:33   

saphire napisał/a:
ukrafal napisał/a:
Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta.


Ej, no nie przesadzaj - w niektórych silnikach nie wolno planować głowicy bo fabryka tego w ogóle nie przewidziała a planowanie przy każdym zdjęciu to nie jest dobry pomysł.

ukrafal napisał/a:
Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da. Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!!


Nie przesadzaj...

.........W tym motorze F8Q przy każdym zdjęciu czapki planowanie konieczne- nie ma co pochylać się nad trywiałami.
 
 
romus 1980
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2007, 01:51   

Jednym slowem w tym silniku szlif i sprawdzenie na szczelnosc glowicy jest koniecznoscia jesli jest olej w plynie pozdrawiam
 
 
cmiel
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2007, 10:19   

Miałem identyczny przypadek, ale komplet uszczelek wymieniałem w ASO. Pomimo, że wypłukali mi porządnie układ chłodzenia (tak przynajmniej twierdzą) to jednak po mocnym nagrzaniu silnika resztki oleju jeszcze mi wypływają do zbiornika wyrównawczego.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 21:20   

Panowie wie moze ktos czym i czy sie roznia od siebie silniki 1.9TD i 1.9D. Czy sam silnik D jest taki sam, czy TD ma moze mocniejsze jakies elementy.
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 02:36   

ok masz racje przyznaje sorki ale w cari trzyba planowac glowice po zdjeciu.
Pozdrwiam.
 
 
irekher
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2007, 18:11   

dylson, Mam podobną usterkę na domiar tego uszkodziła mi się obudowa termostatu .Czy możesz napisać czy masz już auto sprawne i co było przyczyną dostawania się oleju do płynu .Pozdrawiam
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2007, 19:45   

Nie mam pojecia co jest usterka. Wiem ze bede zmienial silnik. Nie oplaca sie tego robic. Sama glowica kosztuje ok 1000zl. Sam silnik niewiele wiecej. Teraz trzeba doliczyc koszt sprawdzenia tej starej, czy to napewno jej wina. Jesli sie okaze ze to nie glowica to dalej bede szukal, a auto stoi. Tylko nie wiem czy moge kupic zwyklego diesla, bo nie wiem czy sa jakies roznice miedzy TD a zwyklym D.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.