Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gniazdo zapalniczki ze stałym napieciem.
Autor Wiadomość
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2012, 13:30   Gniazdo zapalniczki ze stałym napieciem.

Witam, takie szybkie pytanie, czy ktoś wie (może nie koniecznie z Eclipse) jak zrobić aby w gnieździe zapalniczki było stałe napięcie?
Jak na razie jest tak że dopiero po przekręceniu kluczyka pojawia się tam napięcie a zależy mi na tym aby nawet po zamknięciu auta było tam napięcie.

Z góry dzięi za pomoc.
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-09-2012, 17:38   

jasne, że się da. Masz przynajmniej dwa kable w zapalniczce. jeden to jest zasilanie drugi masa. Masa zostaje, a interesujesz się tylko zasilaniem. Możesz podłączyć kabel przy radiu który jest do zasilania i wstawić tylko kostkę elektryczną i rozdzielić zasilanie na radio i zapalniczkę. Wtedy będziesz miał bez przerwy napięcie tam. Ucinasz kabel przy zapalniczce i lutujesz z nowym, który od radia ciągniesz. W paru miejscach w aucie masz taki kabel przeciągnięty jeszcze, że jest zasilanie non stop czy to zegarek będzie czy inn urządzenie, które potrzebuje podtrzymania prądu. W najgorszym razie ciągniesz prosto od akumulatora...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2012, 18:31   

Tylko jeśli zasilanie zapalniczki podłączy od stałego z radia, to zrobi się ciekawie jak ktoś będzie chciał użyć zapalniczki:)
Najlepiej podłączyć się bezpośrednio z akumulatora lub z jakiegoś grubego przewodu wychodzącego ze skrzynki bezpiecznikowej w kabinie. Taki obwód oczywiście trzeba wykonać przewodem o odpowiednim przekroju i należy go zabezpieczyć odpowiednim bezpiecznikiem.
 
 
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2012, 20:48   

kicek86, radio u meni działa tak jak zapalniczka.
plecho1, tylko skąd ja mam wiedzieć jakim przewodem i jakim bezpiecznikiem :)
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2012, 22:04   

Przewodem o takiej samej grubości, jakim jest oryginalnie podłączona a jeśli chodzi o bezpiecznik, to może 25A - 30A, ale niech się jeszcze ktoś inny wypowie.
A jeśli chodzi o radio, to ono ma dwa zasilenia, jedno działa ciągle a drugie załącza się wraz ze stacyjką i kicek86 miał właśnie na myśli to, które działa ciągle.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-09-2012, 01:26   

azhi napisał/a:
tylko skąd ja mam wiedzieć jakim przewodem i jakim bezpiecznikiem
To zależy jaki odbiornik będzie zasilany z tego gniazda.
plecho1 napisał/a:
a jeśli chodzi o bezpiecznik, to może 25A - 30A
Do typowych urządzeń (radio, CB, navi, tel.) wydaje mi się, że to będzie za dużo.
A najlepiej zapytaj kogoś kto się zna na prądzie niech Ci przeliczy moc odbiornika na pobór prądu i będziesz wiedział jaki dać bezpiecznik i przewód.
Szkoda, żeby coś się miało sfajczyć :roll:

Tak na szybko znalezione w necie:
Cytat:
Bezpiecznik powinien być zainstalowany dla każdego odbiornika, a jego prąd obliczysz z trójkąta mocy. I=P/U

gdzie:
I - prąd nominalny
P - moc odbiornika
U - napięcie zasilania

A więc np. jeśli max pobór mocy wynosi 120W przy 12V to prąd nominalny jest 10A.
Bezpiecznik daj o jeden stopień większy czyli 15A i będzie OK.

oraz
Cytat:
to nie do końca tak. na przewód 1,5 mm średnicy dajesz bezpiecznik 10A, na przewód 2,5 mm dajesz 16 A. bezpiecznik przede wszystkim ma chronić instalację przed przeciążeniem. jakiej maks. mocy możesz podłaczyć odbiornik obliczysz z wzoru jw.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2012, 07:30   

JCH, z tym doborem bezpiecznika do mocy masz rację, ale zauważ, że autor tematu chce przerobić oryginalną gniazdo zapalniczki które jest przygotowane do trochę większego prądu niż tylko wystarczający na zasilenie np. odtwarzacza MP3. Jeśli ktoś zechce nagrzać zapalniczkę lub podłączyć przetwornicę, to przy za małym bezpieczniku przepali się on. Najlepiej więc jest zrobić to przewodem takim jak oryginalny z zabezpieczeniem bezpiecznikiem takim jak jest to zrobione oryginalnie.
 
 
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2012, 08:54   

Może aj się źle wyraziłem (choc przypuszczałem że to stwierdzenie może być dwojako rozumiane).
Stałe napięcie, w sensie na stałe, po to abym mógł korzystać z gniazda zapalniczki bez potrzby wkładania kluczyka, abym mógł np zostawić podłączoną ładowarkę w aucie w gnieździe zapalniczki. Czyli takei napięcie jak w niej jest jest absolutnie wystarczające, problem w tym zeby to napięcie tam było cały czas a nie tylko po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręcenia.
Kwestia tego ze chciałbym w aucie zostawić kamerkę samochodową która zasila się z gniazda zapalniczki, tylko że jak wychodze z auta to kluczyka oczywiscie juz nie ma w stacyjnce a co za tym idzie nie ma też napięcia w gnieździe a chodzi o to zeby auto stojące w nocy na parkingu miało to napięcie a co za tym idzie zasilanie kamery.
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-09-2012, 09:21   

azhi, do radia masz podłączone dwa kable. Jeden jest ze stałym napięciem, gdzie prąd ciągle jest podawany do radia dla podtrzymania danych, a drugi od stacyjki. W momencie gdy stacyjkę przekręcisz możesz włączyć radio. Stacyjka tylko steruje impulsem czy można włączyć radio czy nie. Dalej ta opcja jest dobra, aby podłączyć się z zasilanie z radia. Tam idzie wystarczająco gruby kabel do radia, bo większa moc jest. Możesz spokojnie się wpiąć w radio.
 
 
 
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2012, 09:25   

kicek86, sprawdze może dziś jak to wygląda, bo gniazdo zapalnicki mam w podłokietniku bo to "pod radiem" niestety nie działa. Więc musze zobaczyć czy ten kabel jakos da sie pociągnąc do radia bezproblemowo.
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-09-2012, 11:07   

plecho1 napisał/a:
zauważ, że autor tematu chce przerobić oryginalną gniazdo zapalniczki
Faktycznie, niedoczytałem :roll:
azhi napisał/a:
gniazdo zapalnicki mam w podłokietniku bo to "pod radiem" niestety nie działa.
To przy okazji dłubania napraw sobie to pod radiem. Drugie gniazdko się zawsze przyda :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2012, 11:24   

Tylko musiałbym kupić gniazdo bo z tego co wiem gniazdo jest zwalone, a jak patrzyłem to kurcze nei iem jak je wyjąc, bo dłubałem tam swego czasu i nie wyglądało jak to sie dało tak po prostu wyjąc, chyba że na wyjęcie gniazda zapalniczki jest jakaś sztuczka magiczka.
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2012, 16:00   

Pisałem o większym prądzie czyli natężeniu którego jednostką jest A - amper a nie o napięciu. Napięcie jest 12V ale prąd zależy od mocy podłączanego urządzenia, czym urządzenie ma większą noc to do zasilenia potrzebuje większego prądu a tym samym grubszych przewodów i większego zabezpieczenia.
Jak to gniazdo zasilisz z przewodu idącego do radia, to po włączeniu np. zapalniczki spali Ci się bezpiecznik od radia a jak włożysz większy bezpiecznik, to spali Ci się przewód zasilający radio.
 
 
azhi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2012, 18:05   

plecho1, uooo dzięki za ostrzeżenie,czyli co radzisz?
_________________
Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2012, 18:40   

Tak jak napisałem już wcześniej, pociągnąć do zapalniczki jeden gruby kabel, taki jak w oryginale (coś około 4mm2) albo od akumulatora i wtedy przy akumulatorze zamontować bezpiecznik. Albo kabel podpiąć pod gniazdo bezpiecznikowe w kabinie również przez odpowiedni bezpiecznik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.