Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PININ DYSTANSE jakie?
Autor Wiadomość
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 13-09-2012, 16:14   PININ DYSTANSE jakie?

Witam.

Mam taki problem. Gdyż jestem w trakcie zmian w swoim pininie , zakladam nowe amoryzatory i sprezyny ironmana lift 4-5cm.

chce w zwiazku z tym zalożyć opony 215/70/16 lub 225/75/16 mowa o BFG ALL TERRAIN.
i mam taki problem gdyż nie wiem jakie zastosowac dystanse (chce by opona byla obok kielicha amortyzatora a nie pod nim.) 32mm czy 50mm czy wieksze? miezylem miara ale nadal nie wiem jakie jakie jak opony 225/75/16 to by musialy chyba bym 50mm. orientuje sie ktos w tym jakie beda odpowiednie?

z góry dzieki za pomoc

pzdr.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-09-2012, 07:44   

Na pajerio.com masz opisane różne rodzaje liftów i większych kół. Pamiętaj jednak (zakładam, że wiesz), że Pinin ma IFSa więc zbyt duży lift wymaga wymiany wahaczy i drążków z czym w PL będzie megaproblem. Już tu pisalismy mozna nawet w Polsce na zamówienie kupić przednie amorki KYB o podwyższonym punkcie mocowania kielicha, co daje lift około 25mm - wystarczy do większych kół, a skok zawieszenia pozostaje fabryczny. Dystans 50mm będzie wymagał ingerencji w błotniki, tym bardziej jeżeli zakładasz jazdę z wykrzyżami (choć przy IFS trudno o tym mówić)
_________________

 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-09-2012, 09:25   

mstrucz napisał/a:
Na pajerio.com masz opisane różne rodzaje liftów i większych kół. Pamiętaj jednak (zakładam, że wiesz), że Pinin ma IFSa więc zbyt duży lift wymaga wymiany wahaczy i drążków z czym w PL będzie megaproblem. J)


elementy zawieszenia, które dają lift do +50mm przede wszystkim sprężyny, są sprężynami o takiej samej ilości zwojów i wysokości w stanie wolnym co fabryczne. Różnica w budowie polega na zastosowaniu drutu o większej średnicy. Dzięki temu nie załadowane, nie obciążone auto nie siada i mamy lift.
Wymiana tych elementów nie powoduje konieczności zmiany jakichkolwiek wahaczy. Australia to nie dziki kraj jak nam się wydaje ale państwo w którym również obowiązują przepisy, są stacje diagnostyczne i auta liftami zawieszenia powyżej 50mm nie są dopuszczane do ruchu. W związku z powyższym wzmocnione zawieszenia do +50mmm nie wymagają ingerencji w wahacze, drążki itp

mstrucz napisał/a:
. Już tu pisalismy mozna nawet w Polsce na zamówienie kupić przednie amorki KYB o podwyższonym punkcie mocowania kielicha, co daje lift około 25mm - wystarczy do większych kół, a skok zawieszenia pozostaje fabryczny.


Skok zawieszenia przy lifcie +50mm również pozostaje fabryczny

:wink:
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-09-2012, 15:41   

Fabryczny fabrycznym ale zwiększa się ruch koła w górę a zmniejsza w dół.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-09-2012, 23:48   

wszystko racja tylko, że Ironman sprzedaje do Pinina dłuzsze sprężyny nie grubsze, mające 1 - 2 zwoje więcej. Przynajmniej ja takie widzialem. Wtedy skok się zwiększa.
Fakt, że do 50mm (o tylu pisał kolega) nic zmieniać nie potrzeba, jednak przy wyższym lifcie, koła mogą się zacząć zwijać do środka.
Ja tam ogólnie uważam, że podniesienie kielicha daje lepszy efekt i wtedy auto może o tak ładnie wyglądać:
_________________

 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 17-09-2012, 10:42   

witam


sprezyny już mam dzisiaj moze beda zamontowane to wrzuce fotki. :)

a co do dystansów to tak jak kolega wyzej pisal 50mm beda zbyt duze tymbardziej ze nie wiem jak poszerzyc nadkola a poszerzen do tego auta nie ma;/

wiec najprawdopodobnije dojda dystanse 32mm i opona bfg all terrain 215/70/16 chciałbym 75 profil ale juz nie wejdzie i dystans by musial byc wiekszy.
 
 
Pinin
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2012, 10:04   

pawel11 wysłałem Ci PW jak coś. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.