Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Zablokowane tylne koło
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 10-03-2009, 11:04   [EAxx] Zablokowane tylne koło

Nie mogę ruszyć - zablokowane tylne prawe koło.
Po zdjęciu koła mogę tarczę obrócić o 2cm - słychać głośne tyrknięcię - coś jakby sprężyna.
Obstawiam ręczny - ale co mogło się w nim zglebać przez 2 tyg nieużywania / nie miałem najmniejszych problemów z nim wcześniej.

Co sprawdzić ? Skomplikowane jest zdemontowanie tarczy i dostanie się do szczęk ?

Przy okazji sam bym sobie wymienił zwrotnicę - wiele roboty przy tym ? nigdy nie grzebałem w zawieszeniu i z deka mam pietra że polegnę przy tym...
_________________
Rekin bulwarowy
Ostatnio zmieniony przez robertdg 09-01-2010, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2009, 11:39   

xor napisał/a:
Obstawiam ręczny - ale co mogło się w nim zglebać przez 2 tyg nieużywania
auto stalo na zaciagnietym recznym ?? jesli tak to tloczek lub linka przyrdzewiala/zasniedziala i nie puszcza - wymaga przesmarowania np WD40
ewentualnie moglo sie rozsypac lozysko (jesli ruszyles i nagle cos chrupnelo i kolo sie zatrzyamlo lub zaczelo stawiac opor )
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-03-2009, 12:17   

kolejna opcja: rozsypała się szczęka ham. tzn puściły nity i zsunięta okładzina zablokowała koło
jedyne wyjście rozebrać i macać, dostanie się do tego nie jest jakoś bardzo skomplikowane, 2 śruby, chyba na klucz 12 (nie wiem ósemka śruba chyba) równomiernie delikatnie wkręcasz w tarczobęben, opukujesz po obwodzie młotkiem, uwaga na gwinty szpilek (ja nakręcam zawsze nakrętki, bo prawie zawsze uszkadzałem gwint), nie zaszkodzi prysnąć WD40 w miejsce łączenia się piasty z tarczobębnem
powinno zejść bez problemów, oby to było tylko zapieczenie --> czyli najtańsza wersja uszkodzenia
powodzenia w rozbieraniu :drinkers: :drinkers: :drinkers:
Jarek
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 10-03-2009, 12:40   

gal stał ponad 2 tygodnie na ręcznym, więc obstawiam linkę, zobaczymy dzisiaj.

A wiele roboty i skomplikowanej jest z demontażem zwrotnicy tylnej ? Trochę się obawiam demontowania wszystkich wahaczy, czy później po zmontowaniu nie zgubię koła po drodze :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2009, 12:53   

jesli masz wszystkie odpowiednie klucze i troche pojecia to nie powinno byc az tak zle . jednak jak sam zauwazyles to co chcesz rozkrecic ma wplyw na bezpieczenstwo a na tym nie ma co oszczedzac i moze lepej oddac to do zrobienia w odpowiednie rece (swoja droga w jakim celu zamierzasz to rozebrac ? )
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 10-03-2009, 13:36   

Autko stało, bo mam ułamane w zwrotnicy jedno mocowanie wahacza (tylny dolny), dzisiaj miało iść (raczej toczyć się) do mechanika, ale ruszyć go nie da rady...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-03-2009, 22:51   

Też miałem jakiś tydzień temu zablokowane( tylko że przednie). Pomogło to co w tym temacie napisał Owczar---> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33446
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 11-03-2009, 09:03   

to nie to, koło mogę obrócić o 1-2cm, potem gwałtowny opór z dziwnym dźwiękiem (jakby sprężyny ściskanej)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-03-2009, 09:57   

Coś się tam chyba rozsypało. Ciężko powiedzieć co to może być, ale z tego co mówisz musiało się coś odpiąć-urwać w mechaniźmie ręcznego.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 17-03-2009, 14:49   

koło odblokowałem, choć nie do końca wiem jak... ;)
próbowałem odkręcić jarzmo, aby zdjąć tarczę i dostać się do ręcznego, ale w domowych warunkach za chiny nie dałem rady - tak zapieczone śruby. Potrzebna dłuższa dźwignia, a tu już kanał niezbędny.
No w każdym bądź razie jakoś tak się stało, że opukałem bęben młotkiem, i przy montowaniu z powrotem klocków i zacisku zauważyłem, że się już obraca... Wcześniej przy zdjętych klockach i zacisku ani drgnął.
...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2009, 20:04   

xor napisał/a:
koło odblokowałem, choć nie do końca wiem jak... ;)
próbowałem odkręcić jarzmo, aby zdjąć tarczę i dostać się do ręcznego, ale w domowych warunkach za chiny nie dałem rady - tak zapieczone śruby. Potrzebna dłuższa dźwignia, a tu już kanał niezbędny.
No w każdym bądź razie jakoś tak się stało, że opukałem bęben młotkiem, i przy montowaniu z powrotem klocków i zacisku zauważyłem, że się już obraca... Wcześniej przy zdjętych klockach i zacisku ani drgnął.
...


dobrze dobrze, gratuluję, jednak mnie nie dałoby spokoju takie tajemnicze blokowanie, nie daj bozia taka blokada podczas jazdy z większą prędkością, piruety aż miło, pogrzeb jeszcze przy tym, ot taka moja sugestia,
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 17-03-2009, 23:45   

:)
autko właśnie jest u mechanika, będzie wymieniał zwrotnicę i piastę, wiec wszystko będzie rozkładał. Nie jestem samobójcą... :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
sroger 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V 136KM 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2010, 01:24   blokuje tylne koło

witam.
jestem tu nowy więc za wszystkie błedy z mojej strony przepraszam.

mam taki problem:
blokuje się tylne koło(jedno) , jak była tempertaura na plusie to trzeba było trzymać nogę na hamulcu nawet jak droga była idelanie równa to i tak Misiek się delikatnie toczył czyli żaden z zacisków go nie blokował na postoju, ale gdy przyszła taka pogoda jak przyszła czyli tempetaura na minusie i śnieg to zaczęło mi blokowac koło , nawet podczas jazdy , czuje jakbym ciągnął tył , po wjechaniu na myjke cisnieniową i spryskaniu tylnego koła ciepła wodą ten problem ustępuje ale tylko na chwile , bo pozniej po przejechaniu paru kilometrów w tempertaurze minusowej znow te kolo zaczyna sie blokować ....

co robić? co się dzieje?pojechać do serwisu?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2010, 01:30   

Odkręcić koło, wyciągnąć klocki, odczyścić jarzma i prowadnice klocków, nasmarować smarem miedziowy. Następnie zdemontować zacisk, wyciągnąć tłoczek, odczyścić, nasmarować specjalnym smarem do tłoczków (zapomniałem nazwy), sprawdzić stan elementów gumowych (czy nie ma pęknięć, przetarć, dziurek). Poskładać i rok spokoju.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2010, 10:37   

sroger, sprawdz w jakim stanie masz linke recznego od tego koła, oraz czy rozpieraczki w tarczobebnie sie nie blokuja.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.