 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ4A 1.6] Przydławi się następnie zapala się check engine |
Autor |
Wiadomość |
cougar
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: Bartoszyce / Bezledy
|
Wysłany: 18-09-2012, 12:01 [CJ4A 1.6] Przydławi się następnie zapala się check engine
|
|
|
Co pewien czas (nawet w odstępach miesięcznych) mam problem taki, że podczas jazdy silnik poszarpuje / dławił się, obroty w tym momencie nie spadają. Zmieniłem świece, przewody, filtry, przeczyściłem sitko w baku, zawór ciśnieniowy oraz na tyle ile było to możliwe bez demontażu przepustnice.
Teraz od tygodnia podczas jazdy pojawia się szarpnięcie i zapala się check engine, po kilku kilometrach znów szarpnięcie i kontrolka gaśnie. Przez większość czasu silnik pracuje bez zarzutu, spalanie w normie, a auto przyśpiesza sprawnie.
Błąd jaki wyczytałem to 23 (jakiś czujnik TDC 1) oraz jednostajnie, bez przerw migający ABS.
Jedyne informacje jakie znalazłem, to coś o module zapłonu który niby zawiera powyższy czujnik. Nawet nie wiem gdzie to się znajduje bo przewody z cewek chowają się później w dużej wiązce kabli.
Jeśli potraficie pomóżcie bo zaczyna się to robić irytujące, a boję się też że w konsekwencji dojdzie do większej awarii.
COLT CJ4A CJ0 1,6 16V GLX - 1996r. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 18-09-2012, 12:25
|
|
|
Błąd numer 23 to czujnik położenia wałka rozrządu/obrotu wału korbowego. Efektem tego jest nieodpowiednie ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu a tym samym brak mocy i zwiększone spalanie. Tak jak piszesz znajduje się w module zapłonowym.
Co do absu - jeżeli błąd miałby numer 24 a nie 23 (sprawdź czy na pewno masz błąd 23) to wtedy mielibysmy do czynienia z czujnikiem prędkości jazdy i do tego idealnie pasowałaby migająca kontrolka ABS'u. W takiej sytuacji ECU ABS'u nie otrzymywałoby danych dotyczących prędkości jazdy poszczególnych kół w efekcie czego wiadomo... abs by po prostu nie zadziałał w razie poślizgu. |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 20-09-2012, 18:13
|
|
|
błąd 23 -czujnik płożenia wałka rozrządu, jest on wkręcony w głowicę ,trzyma go jedna śrubka chyba na klucz 8 lub 10.w serwis manual jest to ładnie rozrysowane , razem z numerami błędów.kolega wichura1 wstawił ostatnio instrukcję reanimacji tego czujnikahttp://forum.mits...pic.php?t=73583 |
|
|
|
 |
|
|