Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z carismą 1,8 GDI
Autor Wiadomość
kojot_zabijak 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: plock
Wysłany: 30-08-2012, 11:53   Problem z carismą 1,8 GDI

Witam, mam problem z carismą , prawdopodobnie zbrakło mi paliwa, dolałem 10l i auto zapala, na wolnych chodzi równo i ładnie, lecz wchodzi tylko do 3-3,5tyś obr i po puszczeniu gazu gaśnie. Odczytałem błędy błyskami i wychodzi błąd 31 i 42. 31 to czujnik spalania stukowego, ale co to 42? nigdzie nie mogę znalezc. Proszę o pomoc.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-08-2012, 13:08   

42-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR ,ale to chyba od diesla...
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-08-2012, 13:30   

42 - to może być pompa paliwa lub jej obwód
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kojot_zabijak 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: plock
Wysłany: 30-08-2012, 16:19   

Po resecie akumulatora odczytałem ponownie błędy, występuje błąd 41 - wtryskiwacze
przejechałem się autem, podczas jazdy idzie je wkręcić powyżej 3tys ale jeśli go wkręce ok 6tys i zmienie bieg jest wtedy buu po nacisnieciu gazu, dopiero po upuszczeniu gazu i zwolnieniu troche idze znowu.
Proszę o pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-08-2012, 19:27   

Sprawdzenie samych błędów niewiele da, trzeba auto podłączyć pod komputer. Zapytaj na regionalnym, czy ktoś nie ma kabelka i programu Evoscan. Jeśli masz trochę czasu, to sam kup kabel i zainteresuj się tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Kabel kosztuje około 40zł.
Jeśli jest coś nie tak z układem paliwowym, to poczytaj też ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 31-08-2012, 10:11   

na wolnych obrotach OK
ale gdy dodasz gazu zaczyna sie dlawic i swiruje?

jezeli tak to obstawiam przepływomierz komp otrzymuje błedne dane i zle ustala mieszanke tak bylo w u kolegi
 
 
wojtimil 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 26
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2012, 11:45   

Pompa paliwa może nie domagać. Nie bylo problemu z odpaleniem po tym jak zabrakło paliwa? Nie bylo wlane wcześniej do baku jakis lipne paliwo?
 
 
kojot_zabijak 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: plock
Wysłany: 03-09-2012, 00:54   

Wcześniej jak i później wlewana była bena 95 z shella.
Mam stuki w silniku, wymieniłem dwa samoregulatory, lecz dalej stuka,panewki były sprawdzane, problem z obrotami zrobił się po pok 30min pracy samochodu, było mało paliwa, nagle samochód nie chciał wejść na obroty, i zgasł. Pojechałem kupiłem 10l świeżej benzynki wlałem zapalił od strzała, lecz te odcięcie przy 3000 zostało mu już.
Samochodem nie da się poruszać, jak się ruszy trzeba powolutku gaz bo da się więcej wtedy szarpie przerywa już od ok 1500 obr, sprawdzę ciśnienie paliwa jakie daje pompka w zbiorniku.
Pozdrawiam
 
 
kimo 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 133
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 03-09-2012, 01:08   

No to grubo ciężki temat, może jakaś sadza dostała się ze zbiornika na pustym baku :(
_________________
"Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita"
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-09-2012, 11:56   

Jak zaszkodziła sadza to proponuje wezwać kominiarza :D
A tak na powaznie to zacznij od filtrów paliwa i najlepiej evoscana
_________________

 
 
 
kojot_zabijak 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: plock
Wysłany: 17-09-2012, 21:32   

Auto naprawione, zaczęło się od tego, że w autku pukało coś w silniku. Oglądając filmiki na necie mój stukał tak samo, pisało że to popychacze, rozebrałem wymieniłem 2 podejżane popychacze, lecz stuki nie ustąpiły, i wtedy się zrobił ten problem z obrotami.
Postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik, tym razem zdjąłem głowicę i wyjąłem tłoki, i tu znalazłem przyczynę, luz między sworzniem tłoka a tłokiem, kupiłem używane tłoki, wymieniłem jeden, poskładałem silnik stuk ustąpił i teraz silnik pracuję pięknie cichutko i co najważniejsze problem z wchodzeniem z obrotami ustąpił sam, nie mam pojęcia co to mogło być.
Dziękuję za podpowiedzi, wszyscy dostajecie pomógł
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.