Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
  Wysłany: 26-10-2011, 11:15   Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Witam.

Od okolo dwoch tygodni mam problemy aby odpalic eLe gdy jest zimny silnik. Temperatury wachaja od +5 do +10 wiec nie ma mowy o mrozach ;) .

Gdyby ktos sie pytal, to od razu napisze, ze oczywiscie czekam az kontrolka od nagrzewania swiec zgasnie przed rozruchem ;) .

Dzieje sie tak najczesciej gdy postoi powyzej 4 godzin (wczoraj po okolo 4h odpalil prawie bez problemu) zakrecil z 3 sek i tylko zakopcil jak zwykle.

Normalnie musze go krecic nawet z 10 razy, czasami slychac jakby juz cos lapal jakis gar i rzuca troche silnikiem, wtedy dodaje delikatnie gazu i czasami zalapuje.

Gdy jest cieply pali od kopa, nawet gdy postoi ze 2-3 godziny i temp. cieczy jest juz niska daje sobie rade ale po dluzszych postojach mam problem.

Dodatkowo po odpalaniu (dlugim) pojawiaja sie wielkie kleby siwego dymu z rury wydechowej, zauwazylem takze, ze gdy jezdze i dodaje ostro gazu to takze strasznie kopci na siwo a nie na czarno jak to zwykle w dieslach bywa, czego wczesniej nie zauwazalem.

Sprawdzalem swiece ale na pierwszy rzut oka nic nie widac (byly tylko osmolone wiec wyczyscilem i zalozylem spowrotem)

Sprawdzilem takze filtr paliwa, czy nie ma wody (podpompowalem pompka i z dolu leciala tylko ropa), pozniej go odpowietrzylem poniewaz zassal gdzies sporo powietrza (jakies 3-5 machniec pompka i lecialo juz paliwo).

Nie mam juz pomyslow gdzie moge jeszcze szukac przyczyny, czy musze jechac i podlaczyc eLe pod komputer po okolo 8 godzinach postoju aby cos wykazalo (jezeli wykaze bo na cieplym jest wszystko ok).

Prosze o jakies rady jezeli cos podejrzewacie, lub wiecie co moze byc przyczyna bo juz rozkladam rece :/.

Z powazaniem Adam.
_________________
4x4
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 26-10-2011, 16:01   

Albo zawór zwrotny na pompie puszcza albo się zapowietrza. Nic innego być nie może.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-10-2011, 00:52   

Wielkie dzieki @Heilsberg, jak tylko znajde wolna chwile czasu to sie tym zajme ;)
_________________
4x4
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 27-10-2011, 11:14   

Na początek załóż zawór zwrotny na przewodzie zasilającym między filtrem a pompą (i zmień przewód przy okazji na przezroczysty, będzie widać powietrze). Jak pomoże to masz odpowiedź. Jak nie pomoże to trzeba by sprawdzić szczelność przewodów paliwowych ale z tym może być problem bo nie zawsze widać a ropa kapać nie musi. Ale wszystkie podejrzane opaski zmień. Najprostszym rozwiązaniem jest wywalić przewody oryginalne i założyć nowe (z miedzi od instalacji gazowych).
Ostatecznie to może być przeskoczony rozrząd o ząbek ale nie sądzę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 29-10-2011, 15:48   

Dodaj do paliwa uszlachetniacz podnoszący liczbę cetanowa ON (z reguły 1 ml na 1 litr oleju). Liczba cetanowa oznacza zdolność paliwa do samozapłonu. Powinno pomóc.
_________________
jajacek
 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2011, 11:06   

Sprawdź świece ale nie czy są brudne i ładnie wyglądają tylko czy grzeją! Możliwe, że padły 2 skoro wozem "trzepie" a możliwe ,że wszystkie. Przy tych temperaturach (+5) już Ci nie odpali z samego kręcenia, chyba że jak piszesz, motor jest ciepły. Oczywiście kontrolka świeci, bo automat podaje napięcie ale spalona świeca się nie podgrzeje.
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 04-11-2011, 21:44   

Januszl200 napisał/a:
Sprawdź świece ale nie czy są brudne i ładnie wyglądają tylko czy grzeją! Możliwe, że padły 2 skoro wozem "trzepie" a możliwe ,że wszystkie. Przy tych temperaturach (+5) już Ci nie odpali z samego kręcenia, chyba że jak piszesz, motor jest ciepły. Oczywiście kontrolka świeci, bo automat podaje napięcie ale spalona świeca się nie podgrzeje.



Miales @Januszl200 racje ;)

Swiece wymienione i pali jak nowka :)
_________________
4x4
 
 
 
tito111 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2.5tdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: Łowicz
Wysłany: 02-10-2012, 13:12   

Po pierwsze jestem tu nowym forumowiczem i chciałbym się ze wszystkimi przywitać.

Nie wiem jak założyć własny temat ,a ten w całości odpowiada mojemu problemowi więc jeśli pozwolicie to chciałbym się pod niego podpiąć. Otóż w moim L200 jest identyczny problem jak u kolegi ciężko pali na zimnym silniku. Rzeczy które zrobiłem to:
-na początek sprawdziłem go na komputerze czy nie ma jakiś błędów i nic nie pokazało
-mechanicy na 90% stawiali na pompę ponieważ na początku dosyć dobrze palił na zimnym silniku, natomiast miał duże problemy na ciepłym
-wymieniłem pompę na nową nie żadną po regeneracji tylko nową, wtedy sytuacja się odwróciła i dobrze pali na ciepłym natomiast ma problemy na zimnym silniku
-sprawdziłem świece i wszystkie grzeją
-sprawdziłem napięcie na listwie do świec i jest
-założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa
-wymieniłem filtr paliwa
-sprawdziłem wtryski i są ok po ok 135atm
-sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i też ok 3szt pod 30atm 1 28atm
Prawdę mówiąc nie mam już pomysłów co można jeszcze zrobić żeby to zaczęło normalnie funkcjonować, i tutaj moja prośba do kolegów o pomoc w tej kwestii może ktoś miał podobne problemy z L200.
Z góry dziękuje za pomoc!!!
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 11-10-2012, 23:15   

Czesc @tito111, ja niestety nie moge Ci pomoc ale mam nadzieje, ze ktos bardziej znajacy sie na rzeczy cos odpisze. Czasami jednak ciezko jest cos konkretnie powiedziec tak "na oko" ale sa tu chyba nawet osoby, ktore maja warsztaty choc najlepiej byloby do nich podjechac mimo, ze czasem droga daleka... ;)
_________________
4x4
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2012, 20:13   

tito111, podaj VIN i jakie masz świece żarowe w aucie. Czy początek tłoczenia jest dobrze ustawiony?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.