Bradzo denerwujące dziwne dźwięki z środka kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2012, 11:25 Bradzo denerwujące dziwne dźwięki z środka kierownicy
|
|
|
Witam wszystkich jestem tu nowy więc na początku się przywitam a więc CZOŁEM WSZYSTKIM MITSUMANIAKOM .
Jestem szcześliwym posiadaczem Carismy 1.6 i 16v 99 rocznik comfort no i mam kilka problemów
1. Hamulec - samochód mi hamuje dopiero pod koniec wciśniętego pedała, siła hamowania jest dobra potwierdzili to na stacji diagnostycznej, płyn hamulcowy również nie ucieka więc co może być przyczyną, jeżdżenie z takim czymś jest dość mało komfortowe.
2. podczas jazdy po nierównościach szczególnie po kocich łbach słysze stukanie w kierownicy tak jakby w środku kierownicy. Odpadają końcowki drążków bo był na trzepakach i wszystko wporządku, dźwięk wydobywa się jakby ze środka kierownicy, przy wyłączonym silniku ruszałem energicznie kierownicą w prawo i lewo i słychać takie małe stuki a podczas jazdy na tych kocich łbach dźwięk jest bardzo wyraźny. Odpada maglownica bo sprawdzałem czy jest jakiś luz i nawet na najmniejszym ruchu kierą koła się skrecają. Przy tych energicznych ruchach kierownicą na wyłączonym wspomaganiu złapałem za kolumne kierowniczą i tak wyraźnie czuje drgania i jakiś luz, załączam zdjęcie
http://imageshack.us/a/img88/1259/cypr701.jpg
na tych łączeniach czuć jakieś małe luzy i drgania. Czy jest możliwość jakoś to usunąć nie wpływa to na jazdę ale jest bardzo denerwujące.
3. w miejscu nawiewu od strony kierowcy i tam gdzie jest włacznik świateł przeciwmgielnych podczas jazdy na nierównościach słychać bardzo wkurzający dźwięk tak jakby jakiś lekki plastki obijał się o coś, na pewno nie jest to skrzypienie niespasowanych dobrze elemntów deski, tylko tak jakby coś w środku siedziało w nawiewie, jak tam się dostać? jak myślicie co to może być?
4. drgania kierownicy powyżej 130 km/h ?
Przy okazji już wypytam o wszystkie moję wątpliwości
czy można ufać naszemu komputerowi pokładowemu odnośnie ilość możliwych przejechanych km na paliwie które jest w baku? miałe raz taką sytuację że dotankowałem samochód a ilość km się w ogole nie powiększyła, tylko jak tankowałem to nie wyłączyłem komputera czyli nie przekręciłem kluczyka do końca, myślałem ze jak później to zrobie to komputer sobie to przeliczy i doda dodatkową ilość paliwa
czy to normalne że wskazówka paliwa prawię w ogóle się nie podnosi przy tankowaniu za 50 zł gdy świeci się rezerwa. No i ile można przejechać naszą Carisma na rezerwie?
Proszę o pomoc i z góry dzięki. |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 03-10-2012, 14:13
|
|
|
hej, wydaje mi sie, ze:
ad 2. maglownica= regeneracja albo wymiana
ad 4. krzywe tarcze, krzywe felgi (felga), nierowno przytarte opony.. przyczyn moze miec sporo.. lacznie z ta, ze nawierzchnia moze byc do bani i czujesz to:)
Zreszta u siebie mam podobnie (choc nie za kazdym razem), przestalem na to zwracac uwage. Kumpel z Focusie to samo (np na A4). Tarcze mam nowe, kola proste, opony ok.
Komputerowi ufac nie za bardzo mozna.
Ze wskazowka tez mam podobnie.. i tez drapalem sie w glowe o co chodzi..
odpowiedzi sa dwie; zalezy jak dlugo jezdzisz na rezerwie- jesli wyjezdzisz do sucha, po wlaniu 10litrow podniesie sie mniej niz gdy zalejesz zaraz po zapaleniu sie kontrolki.
Dwa.. walniety dystrybutor? Placisz za wiecej niz nalejesz?:)
Co wiecej u mnie, po wlaniu za te "50zl" rezerwa czasem zaswieci sie po... 30km:|
Ja na rezerwie (silnik 1.8) przejezdzam jakies 50-60km, przetestowane.. od zapalenia sie do postoju z braku paliwa;)
Inna sprawa jest to, ze sprzedawane paliwo bardzo czesto jest do dupy..
Wydaje Ci sie, ze w aucie cos nawala.. a to wina paliwa.
Silnik mojej Carismy jest bardzo czuly na punkcie jakosci, od razu czuc pod pedalem, ze benzyna jest rozwodniona.. Tankuje na roznych stacjach.
Ostatnio trase z zakopanego + katowice- do wroclawia przejechalem za jakies 130zl Wydaje mi sie, ze jest to dobry wynik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2012, 14:43
|
|
|
Właśnie mam nadzieję że nie jest to maglownica sprawdzałem czy są jakieś ewentualne luzy i nawet przy najmniejszym ruchu kierrownicą koła się od razu skręcają więc nie ma mowy o luzach. Zamieściłem zdjęcie kolumny kierowniczej tam gdzie odczuwam jakis luz gdy ja dotkne i ruszam energicznie kierowa prawo lewo może to o tą część chodzi? co o tym myśliscie
Odnośnie spalania to ostatnio moja cari zanotowała 6.6 l na 100 km wydaje mi się ze dobry wynik tak samo jak i twój heer75
A czy sytuacja z niedoliczonymi kilometrami na komputerze podczas dotankowania auta bez wylaczonego komputera jest normalna sytuacja?
I czy ktoś zna możę przyczynę hamulców punkt 1
[ Dodano: 04-10-2012, 01:54 ]
Czy ktoś mi pomoże zdjagnozować te problemy?
Dziś dotankowałem auto przy wyłączonym komputerze i nie naliczył mi dodatkowych kilometrow mozliwych do przejechania czy to jest normalne? czy za kazdym razem trzeba kasować te wartosci przed tankowaniem by komputer to obliczył?
Dziś zauważyłem że nie mogę otworzyć drzwi od wewnatrz od strony pasazera z tylu. Od zew sie otwieraja a od wew niestety nie czy wiecie co moze byc przyczyna? |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:10
|
|
|
Otwórz drzwi i sprawdź czy nie masz wciśniętego pstryczka zabezpieczającej przed otworzeniem drzwi od wewnątrz (np żeby sobie dziecko nie wyskoczyło w czasie jazdy).
Co do stuków to jeżeli wszystko wygląda na sprawne i nie czuć żadnych luzów to obstawiam gumy stabilizatora - czasami ciężko wyczuć luz, a będą waliły jak wóz drabiniasty na małych nierównościach. Koszt niewielki tylko najlepiej kupić oryginały bo dużo nie kosztują, a są lepszej jakości niż zamienniki 5zł tańsze
Wskazówka zachowuje się dziwnie w tych samochodach, jak np zalejesz do pełna to przez pierwsze 200km nie spadnie nawet o milimetr, a jak paliwka za dużo nie ma w baku to za 50zł rewelacji nie zobaczysz Ostatnio jeżdżąc tylko do pracy komputer pokazywał mi średnie spalanie 6.1, a przy zatankowaniu do pełna okazało się, że Carisma spaliła 5.8
Drgania prawdopodobnie spowodowane oponą, brakiem wyważenia (lub odpadł ci ciężarek) krzywą felgą itp |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:30
|
|
|
Jeśli zatankujesz za około 50 zł, to komputer takiej ilości najczęściej nie uwzględni i dystans do przejechania na wyświetlaczu się nie zmieni. Przy tankowaniu za około 100 zł powinno już być OK.
A jeśli chodzi o stuki w zawieszeniu, to sprawdź jeszcze sworznie zwrotnic, ale przy uniesionym kole, bo jeśli auto stoi na kołach, to raczej luzu tam nie wyczujesz.
Jeśli chodzi o problem z hamulcem, jeśli z tyłu masz bębny, to możliwe, że trzeba wyregulować odległość szczęk od bębnów. Nie jestem jednak do końca pewny czy hamulce bębnowe w Carismie mają samoregulatory czy regulatory które trzeba regulować ręcznie.
Jeśli reguluje się ręcznie, to może to być przyczyna takiego działania układu hamulcowego. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 04-10-2012, 13:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:33
|
|
|
bart1924 Dzieki bardzo za zainteresowanie tematem
A w tej kwesti ze komputer mi nie dolicza mozliwych przejechanych km na ilosci paliwa w baku po donatkowaniu to normalne? dolicza tylko wtedy gdy zresetuje licznik do zera |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:35
|
|
|
Jeśli chodzi o hamulce to sprawdź czy Ci nie puchną przewody (te gumowe przy kołach) lub czy nie jest zapowietrzony (z ABSem odpowietrzamy na włączonym silniku).
Jeśli chodzi o tylne drzwi to jeśli to nie ten przełącznik, o którym piszebart1924, to sprawdź to: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62519
Alien161 napisał/a: | A w tej kwesti ze komputer mi nie dolicza mozliwych przejechanych km na ilosci paliwa w baku po donatkowaniu to normalne? dolicza tylko wtedy gdy zresetuje licznik do zera | Jak zatankujesz za mało (chyba mniej niż 10 litrów) to może Ci nie doliczyć. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:36
|
|
|
plecho1 hehe wyprzedziles mnie dzieki za odpowiedz
Dragania czuc tylko w srodku kierownicy na pewno nie na kolach tak jakby wychodzily ze srodka kiery i tlucze sie strasznie na tych kocich lbach, a i dodam ze kierownica nie lata w zaden sposob na boki. A wiecie jak sie dostac do nawiewu bo cholera cos tam musi mi siedziec bo sie obija jakis maly plasticzek taki dzwiek jakby cos tam latalo jest to dosc denerwujace hehe |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2012, 13:46
|
|
|
posiadam instrukcje od mojego modelu w jezyku niemiecki :/ ale niestety o nawiewie nic tam nie znalazlem sciagne ta angielska moze cos tam wyszperam |
|
|
|
 |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:01
|
|
|
Miałem do niedawna Space Stara (z ABS) i podobny (głęboki) problem z pedałem hamulca. Space Star to bliźniacza konstrukcja, dlatego się wypowiem.
Rozwiązanie mojego problemu nie było wcale takie proste.
Zaczęło się od odpowietrzania hamulca - nie pomogło.
Przelanie na nowy płyn hamulcowy - nie pomogło.
Wymiana klocków i tarcz z przodu - nie pomogło.
Regulacja bębnów z tyłu - nie pomogło.
Zapadła diagnoza: pompa hamulcowa kaput.
Pompa hamulcowa została zregenerowana zestawem naprawczym (który nie jest tak łatwo dostępny) i....? Nie pomogło.
Kupiłem używaną "nową" pompę hamulcową i... też nie pomogło.
Samochód przestawiany był z warsztatu do warsztatu. W końcu zdiagnozowano, że to POMPA ABS!!! Stwierdzono, że jeden z kanalików w jej wnętrzu jest zapchany i efektem jest to, że pedał wchodzi bardzo głęboko, a na dodatek jedno z kół wyraźnie słabej hamuje (nie było to odczuwalne i podczas przeglądu też tego nie zauważono). W warsztacie próbowali przeczyścić te kanaliki ale się nie udało (kanaliki są bardzo małej średnicy).
Zapadła diagnoza nr 2: trzeba wymienić pompę ABS.
Zamienników nie ma. Trzeba kupić oryginalną. Cena: 9500 zł (tak 9,5 tyś. zł). Uznałem, że kupię używaną ale i tutaj było ryzyko:
1. pompa mogła być w równie opłakanym stanie
2. pompa, która stoi od dłuższego czasu na złomie w nieużywanym samochodzie lub na półce także przestaje działać
Miałem prawdziwe szczęście, że na jednym ze złomów akurat przyprowadzili Space Stara i zabierali się do rozkładania. Natychmiast pojechałem po pompę, która była jeszcze zamontowana w samochodzie i po aucie było widać, że niedawno był jeżdżony.
Nową pompę ABS zawiozłem do warsztatu, gdzie stało moje auto. Wymiana trwała 3 godziny. Rezultat: znakomity! POMOGŁO! Od razu inna jazda autem! |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 05-10-2012, 00:04
|
|
|
Alien161 napisał/a: | 3. w miejscu nawiewu od strony kierowcy i tam gdzie jest włacznik świateł przeciwmgielnych podczas jazdy na nierównościach słychać bardzo wkurzający dźwięk tak jakby jakiś lekki plastki obijał się o coś, na pewno nie jest to skrzypienie niespasowanych dobrze elemntów deski, tylko tak jakby coś w środku siedziało w nawiewie, jak tam się dostać? jak myślicie co to może być? |
Powiem Ci, że miałem taki sam objaw, a co najśmieszniejsze winne okazało się lewe łożysko amortyzatora dodam, że u mnie występowało jeszcze czasami chrobotanie tak jakby ocierała się guma o gumę. Wiedziałem o tym łożysku, ale w życiu nie powiedziałbym, że odgłos latającego plastyku, który wydobywał się z okolic kratki pochodzi właśnie od łożyska
Dobrze, że najpierw wymieniłem łożysko bo już miałem się zabierać za rozbieranie deski, a dźwięk latającego plastyku doprowadzał mnie bo szewskiej pasji... |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2012, 14:40
|
|
|
hubert.madroch 9,5 tys skad taka cena to samochod nie jest tyle wart. Wystraszyłeś mnie tą diagnozą mam nadzieję że u mnie skończy się to inaczej. Sprawdzałem na allegro po ile chodza te pompy i koszt to do 200 zl wiec skad tez 9,5 tys? to jakas chora kwota.
Jeśli chodzi o ten plastik latajacy tu u mnie podczas postoju jak uderze piescia w okolicy nawiewu to tez slychac jak sie obija podskakuje cos tam siedzi chyba, rraczej to nie lozysko tylko sie zastanawiam jak sie tam dostac[/quote] |
|
|
|
 |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2012, 15:21
|
|
|
Zgadza się, że to chora kwota. Bardzo chora. A na allegro jest taka pompa ABS nowa?
Panowie z ASO bardzo zdziwili się, że pytam o tę pompę. Stwierdzili, że to praktycznie się nie psuje.
A z używanymi może być różnie - tak jak pisałem w poprzednim poście.
Mam nadzieję, że Ciebie nie dotyczy ten problem, bo rzeczywiście, może być wiele przyczyn głębokiego hamulca. Zacznij od najprostszych = najtańszych. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-10-2012, 16:50
|
|
|
Jeśli chodzi o ten hamulec, to sprawdź najpierw to co napisałem wcześniej. |
|
|
|
 |
|