[Cari 1.6] Mechanizm tylnej wycieraczki. |
Autor |
Wiadomość |
superbizon
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1,6 16 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: krzyż wlkp.
|
Wysłany: 17-10-2012, 20:44 [Cari 1.6] Mechanizm tylnej wycieraczki.
|
|
|
Witam. W dniu dzisiejszym przestała mi działać tylna wycieraczka.
Bezpiecznik i przekaźnik jest ok.Do wtyczki łączącej mechanizm wycieraczki prąd dochodzi.
Natomiast przy połączeniu elektrycznym z silniczkiem wycieraczki jest chyba jakiś rezystor
jednokierunkowy o symbolu MR-751 przez którego prąd nie przechodzi.Moje pytanie jest następujące.
Czy to na pewno jest rezystor? Jakie zadanie ma ten rezystor? Czy żeby sprawdzić silnik wycieraczki mogę go po prostu
podłączy bezpośrednio do akumulatora? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-10-2012, 23:17
|
|
|
MR751 to prawdopodobnie dioda a nie rezystor . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
superbizon
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1,6 16 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 5 Skąd: krzyż wlkp.
|
Wysłany: 18-10-2012, 10:35
|
|
|
Tak masz racje to nie rezystor tylko dioda szybkiego odzyskiwania. A może ktoś wie jaki by pasował zamiennik do tej diody. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-10-2012, 11:35
|
|
|
A sprawdzałeś, czy wszystkie przewody dochodzące do silniczka są OK? Często przewody przełamują się przy przejściu z nadwozia do klapy. Przewodów chyba powinno być 2 jeśli masa brana jest z klapy lub 3 jeśli masa jest na przewodzie. Na jednym powinna być masa, na drugim powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce chyba na pierwszą lub drugą pozycję a na trzecim powinno pojawiać się napięcie w momencie włączenia wycieraczek na włączonym zapłonie. |
|
|
|
 |
|