Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło / skrzynia biegów - delikatne tarcie
Autor Wiadomość
domel_radom 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2012, 11:39   Sprzęgło / skrzynia biegów - delikatne tarcie

Witajcie.

Mam taki mały problem. Moja Cari stojąc np: na światłach na biegu jałowym i zaciągniętym ręcznym hamulcu wydaje dźwięki delikatnego tarcia spod maski.
Problem mija, gdy wcisnę sprzęgło do 2/3 możliwości. Wtedy samochód jest cichy, niesłyszalny wręcz ;)

I teraz pytanie za 100pkt.: co to może być skoro obroty silnika są identyczne przecież na 'luzie' i z wciśniętym sprzęgłem?

Pozdr.
Domel

P.S.: wczoraj wymieniałem przeguby i końcówkę drążka kierowniczego. Łącznie z robocizną 430zł chyba dobra cena. Mechanik miał jednak zgryz ze znalezieniem odpowiednich przegubów, te które pierwotnie zamówił nie pasowały ale w tej samej cenie znalazł odpowiednie :)
 
 
 
p_lewinski
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2012, 11:48   

Dźwięk może pochodzić od wyeksploatowanego łożyska oporowego sprzęgła.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-10-2012, 23:05   

oj raczej łożysko na wałku atakującym w skrzyni. Jeśli miałoby to być łożysko oporowe, to dźwięk byłby w momencie wciśnięcia sprzęgła, jeśli dźwięk występuje na puszczonym sprzęgle, to znaczy, że wałek w skrzyni obraca się i wydaje dźwięk. W momencie wciśnięcia sprzęgła, zaczyna działać łożysko oporowe (jego w tym konkretnym przypadku nie słychać) i rozłącza wałek atakujący - zatrzymując go, dzięki czemu można przełączyć bieg. W momencie ponownego puszczenia sprzęgła przestaje działać łożysko oporowe a zaczyna kręcić się wałek atakujący i w tym konkretnym przypadku łożysko na tym wałku zaczyna wydawać dźwięki.
Tutaj napisze od razu odpowiedz na możliwe pytanie: TAK!! wałek atakujący w skrzyni biegów obraca się pomimo tego, że auto pracuje na biegu jałowym, można go zatrzymać jedynie przez wciśnięcie sprzęgła. To właśnie dlatego jak jest duży mróz to należy wcisnąć sprzęgło podczas odpalania auta, chodzi o to, że gęsty olej w skrzyni biegów utrudnia rozruch silnikowi - właśnie przez obracający się ten wałek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.