Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift |
Autor |
Wiadomość |
matisbb
Forumowicz
Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2012, 01:17 Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift
|
|
|
Witam, przeczytałem wszystkie tematy na forum o stukających sworzniach w naszych Carismach i ich wymianie ale dalej mam chaos w głowie a tematy są z przed 2 lat więc chciałbym wiedzieć jak wygląda temat w Carismach po liftowych w chwili obecnej czy lepiej wymienić sam sworzeń i na jaki allegro aukcje sworzni
czy ew zakupić jakiś nowy lub używany wahacz i tu drugie pytanie, czy da się taki wahacz wymienić w warunkach domowych bez kanału? z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29-10-2012, 11:06
|
|
|
Z tego co wiem to w poliftowych wersjach nie da rady wymienic samego sworznia.Jesli gdyby nawet mozna bylo to trzeba go dobrze wprasowac zeby nie uszkodzic wachacza.raczej w domu tego nie zrobisz. |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 29-10-2012, 11:11
|
|
|
Nie mam co prawda doświadczenia w wymianie wahacza w Cari, ale robiłem to samo w innym aucie i myślę, że moja wiedza może się przydać.
Wahacz powinno się dać wymienić bez kanału. Powinno wystarczyć podniesienie auta na lewarku (pamiętaj o paru dodatkowych podporach, aby auto solidnie stało i w razie czego, nie zasunęło się).
Istnieje możliwość wymiany samego sworznia, ale obawiam się, że może to być dość kłopotliwe bez odpowiedniej prasy. Poza tym istnieją obawy, że nie będzie trzymał się reszt tak, jak oryginał.
Przy wymianie sworznia warto byłoby obejrzeć tuleje, które prawdopodobnie także nadają się do wymiany..
Moim skromnym zdaniem: jeśli uważasz, że dasz radę wymienić sam sworzeń, to możesz trochę kasiory zaoszczędzić. Jeśli masz jakieś obawy, to bezpieczniej jest zakupić nowy wahacz. |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 29-10-2012, 14:13
|
|
|
zgadzam sie z przedmówcą, zeby wysiągnąć sworzeń bez praski trzeba dobrze podgrzać wachac w miejscu mocowania sworznia, wtedy młot i powinien wyskoczyć, ale nie jest to proste. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2012, 14:21
|
|
|
Można wybić te sworznie bez podgrzewania ale trzeba zrobić to umiejętnie aby podczas wybijania sworzeń wychodził równo i nie kaleczył gniazda w wahaczu. Nowe sworznie wciskałem dużym imadłem. |
|
|
|
 |
matisbb
Forumowicz
Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2012, 14:59
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc, więc tak zdecydowałem się na rozwiązanie tymczasowe i kupiłem używany wahacz ponieważ skusiła mnie cena i stan a kupiłem go za 35zł! z angilka 2002r przebieg 60tys mil.
http://allegro.pl/mitsubi...2694266989.html
Gdy stary będę miał już wolny a ten by się nie spisywał to wezmę go i dopasuję pod sworzeń w sklepie.
Dzięki wszystkim jeszcze raz! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-10-2012, 17:46
|
|
|
Sworznie do Carismy różnią się średnicą... niektóre z nich trzeba delikatnie pospawać do wahacza (bo są za małe) tej metody nie polecam. U siebie założyłem sworzeń 555 i siedzi idealnie. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
matisbb
Forumowicz
Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2012, 22:53
|
|
|
Dokładnie, jak poczytałem o problemach forumowiczów z tymi sworzniami to póki co podeprę się tym wahaczem za 35zł który nie powinien być w najgorszym stanie jak na angielskie drogi i 60tys mil przebiegu i odpadają koszty wprasowywania, jedynie zbieżność by się przydała.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-10-2012, 11:22
|
|
|
przy wymianie wahacza z przodu zbierzność??? |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 30-10-2012, 11:35
|
|
|
Xiah napisał/a: | przy wymianie wahacza z przodu zbierzność??? |
Mnie też wydaje się to niepotrzebne, ale wolałem się nie wychylać |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-10-2012, 15:52
|
|
|
zbierzność ustawiamy dopiero w momencie jak wymieniamy koncówki drążka cala reszta nie ma sie nic do zbierzności kół przednich. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-10-2012, 17:26
|
|
|
Po wymianie sworznia powinno się sprawdzić dla pewności zbierzność (w zależności w jaki sposób jest mocowany sworzeń do wahacza...). Ja wolałem sprawdzić by spać spokojnie... Kiedyś w SKodzie Felicji musiałem poprawić sworzeń (zbierzność poszła do lasu), ale tam jest sworzeń mocowany do wahacza na 3 śruby (z otworów ktoś zrobił fasolki ) |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
matisbb
Forumowicz
Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-10-2012, 19:28
|
|
|
No ok ale poczytałem trochę o tych wahaczach w naszych Carismach i ponoć między oryginalnym a nowym zamiennikiem potrafi być centymetr różnicy na szerokość i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia? Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-10-2012, 20:25
|
|
|
matisbb napisał/a: | i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia? | Ma i to ogromny. matisbb napisał/a: | Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać | Oczywiście, że trzeba. |
|
|
|
 |
|