Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Poradnik] Montaż halogenów przeciwmgielnych w pół godziny.
Autor Wiadomość
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 25-11-2012, 20:34   [Poradnik] Montaż halogenów przeciwmgielnych w pół godziny.

Witajcie!

Może to sprawa banalna ale w moim PII nie działała instalacja świateł przeciwmgielnych.
Próby analizy kabelków i połączeń pod kątem miejsca usterki skończyły się po 5 minutach z uwagi na trudny dostęp do kostek i brzydką pogodę na naprawę.
Postanowiłem założyć całkowicie nową instalację. Czas wykonania to 30 minut.
Po przekręceniu do istniejących uchwytów nowych lamp przeciągnąłem przewody (+) i (-) w pobliże akumulatora. Następnie wywierciłem otwór w ściance grodziowej silnika mniej więcej pod kolumną kierownicy i zaberpieczyłem ostre brzegi plastkowym wężykiem. Przez otwór ten przeciągnąłem przewód z okolicy akumulatora wzdłuż istniejącej wiązki do przełącznika halogenów na desce. Przewód zabezpieczyłem zamozaciskowymi opaskami; zamocowałem go do wiązki.



Przy akumulatorze podłączyłem go do pinu cewki przekaźnika. Drugi pin cewki zmasowałem do karoserii. Sterowanie gotowe.
Przewód masowy świateł podłączyłem w to samo miejsce co masę cewki przekaźnika.
(+) wziąłem z puszki bezpiecznikowej układu ABS umocowanej przy klemie akumulatora. Istniejący tam bezpiecznik 60A wystarczy doskonale na zabezpieczenie zwarciowe. Użycie halogenów nie przeciąża układu - zresztą u mnie ABS jest wyłączony na stałe (czyt. zepsuty czujnik przy kole). Na zdjęciu widać przekaźnik oraz puszkę z bezpiecznikami, z której wziąłem plusa. Kabelki na wierzchu to instalacja świateł dziennych w przygotowaniu opisana tu.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.