RESISTOR,ENG CONTROL -MR258228 |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 27-11-2012, 19:36 RESISTOR,ENG CONTROL -MR258228
|
|
|
Po zakupie galanta VR-4 sprzedający dał mi ten element MR258228.Prawdopodobnie jest to rezystor odpowiadający za pompę paliwa lub za wtryski ale tak do końca to nie wiem.
Czy któryś z Kolegów wymieniał już ten element? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27-11-2012, 19:43
|
|
|
za pompę... nie słyszałem o uszkodzeniach |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 27-11-2012, 19:47
|
|
|
kochajj napisał/a: | za pompę... nie słyszałem o uszkodzeniach |
Znalazłem w manualu,że standardowa rezystancja wynosi 0.6-0.9 oma.Jutro pomierze miernikiem nowy i zamontowany w aucie.Pewnie jak wydał ok 60 funtów to chciał to wymienić ale pytanie dlaczego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-11-2012, 22:43
|
|
|
Często jest stosowane tzw. hard-wire pompy paliwa polegajace na pominieciu rezystora. Wtedy idzie mostkowanie pinów na którymś z przekaźników od pompy. Musze odgrzebać schemat. To taka prosta metoda na zapewnienie stałego +12V na pompie.
Być moze ktoś wcześniej bawił się w ten sposób.
Zdarza się też często w przedliftach, że ceramika rezystora pękała i wtedy różnie bywało z regulacją napiecia na pompie. Może oryginalny rezystor ma ślady zmęczenia i poprzedni właściciel chciał go wymienić na nowy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 28-11-2012, 07:43
|
|
|
[quote="swinks_UK"]Często jest stosowane tzw. hard-wire pompy paliwa polegajace na pominieciu rezystora. Wtedy idzie mostkowanie pinów na którymś z przekaźników od pompy. Musze odgrzebać schemat. To taka prosta metoda na zapewnienie stałego +12V na pompie.
Być moze ktoś wcześniej bawił się w ten sposób.
Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony. |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-11-2012, 11:55
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: |
Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony. |
Dlaczego dostałeś rezystor od sprzedawcy, tego nikt nie rozkmini poza nim samy. Mi się zdarzyło dać do sprzedawanego Galanta GDI komplet rozrządu i inne fanty gratis, bo cena za jaką poszedł była bardzo ok jak dla mnie.
Podobnie teraz gdybym sprzedawał vr4 to zostałbym z masą niepotrzebnych fantów.
Wg. mnie ten darmowy rezystor to podobny przypadek. Może poprzedni włąściciel chciał coś robić, ale w końcu został z dodatkowym gratem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 28-11-2012, 12:27
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: |
Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony. |
Dlaczego dostałeś rezystor od sprzedawcy, tego nikt nie rozkmini poza nim samy. Mi się zdarzyło dać do sprzedawanego Galanta GDI komplet rozrządu i inne fanty gratis, bo cena za jaką poszedł była bardzo ok jak dla mnie.
Podobnie teraz gdybym sprzedawał vr4 to zostałbym z masą niepotrzebnych fantów.
Wg. mnie ten darmowy rezystor to podobny przypadek. Może poprzedni włąściciel chciał coś robić, ale w końcu został z dodatkowym gratem. |
U nas dzisiaj angielska pogoda.Nie odkręciłem jeszcze tego elementu ze względu na deszcz(auto stoi na dworze). Po mierzyłem za to opór w nowym i o ile dobrze to zrobiłem bo nie wiem który kabelek to+a który-(czarna izolacja na przewodach) to wyszło różnie.Opór skacze od np 7 z hakiem a właściwie ucieka do 0 nie zależnie od tego które kable łącze.
Zrobiłem też zdjęcie tego rezystorka:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-11-2012, 13:05
|
|
|
Pomiary - jeśli mierzyłeś ten na grodzi, to musisz go odkręcić od grodzi najpierw przed pomiarem
Stan rezystora - to mozna ocenić na podstawie wyglądu ceramiki, a ta jest od spodu (musisz odkręcić rezystor z grodzi), to co widać to radiator rezystorka z odlewu aluminium. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 29-11-2012, 17:35
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Pomiary - jeśli mierzyłeś ten na grodzi, to musisz go odkręcić od grodzi najpierw przed pomiarem
Stan rezystora - to mozna ocenić na podstawie wyglądu ceramiki, a ta jest od spodu (musisz odkręcić rezystor z grodzi), to co widać to radiator rezystorka z odlewu aluminium. |
Rezystorek wymieniony na nowy.Oto foto starego:
Różnica między starym a nowym to inne numery katalogowe.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|