Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
RESISTOR,ENG CONTROL -MR258228
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 27-11-2012, 19:36   RESISTOR,ENG CONTROL -MR258228

Po zakupie galanta VR-4 sprzedający dał mi ten element MR258228.Prawdopodobnie jest to rezystor odpowiadający za pompę paliwa lub za wtryski ale tak do końca to nie wiem.
Czy któryś z Kolegów wymieniał już ten element?
_________________

 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 27-11-2012, 19:43   

za pompę... nie słyszałem o uszkodzeniach
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 27-11-2012, 19:47   

kochajj napisał/a:
za pompę... nie słyszałem o uszkodzeniach

Znalazłem w manualu,że standardowa rezystancja wynosi 0.6-0.9 oma.Jutro pomierze miernikiem nowy i zamontowany w aucie.Pewnie jak wydał ok 60 funtów to chciał to wymienić ale pytanie dlaczego?
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 27-11-2012, 22:43   

Często jest stosowane tzw. hard-wire pompy paliwa polegajace na pominieciu rezystora. Wtedy idzie mostkowanie pinów na którymś z przekaźników od pompy. Musze odgrzebać schemat. To taka prosta metoda na zapewnienie stałego +12V na pompie.
Być moze ktoś wcześniej bawił się w ten sposób.

Zdarza się też często w przedliftach, że ceramika rezystora pękała i wtedy różnie bywało z regulacją napiecia na pompie. Może oryginalny rezystor ma ślady zmęczenia i poprzedni właściciel chciał go wymienić na nowy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 28-11-2012, 07:43   

[quote="swinks_UK"]Często jest stosowane tzw. hard-wire pompy paliwa polegajace na pominieciu rezystora. Wtedy idzie mostkowanie pinów na którymś z przekaźników od pompy. Musze odgrzebać schemat. To taka prosta metoda na zapewnienie stałego +12V na pompie.
Być moze ktoś wcześniej bawił się w ten sposób.

Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony.
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-11-2012, 11:55   

piotrkor1 napisał/a:

Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony.

Dlaczego dostałeś rezystor od sprzedawcy, tego nikt nie rozkmini poza nim samy. Mi się zdarzyło dać do sprzedawanego Galanta GDI komplet rozrządu i inne fanty gratis, bo cena za jaką poszedł była bardzo ok jak dla mnie.
Podobnie teraz gdybym sprzedawał vr4 to zostałbym z masą niepotrzebnych fantów.

Wg. mnie ten darmowy rezystor to podobny przypadek. Może poprzedni włąściciel chciał coś robić, ale w końcu został z dodatkowym gratem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 28-11-2012, 12:27   

swinks_UK napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:

Wtedy sprzedawca nie dawałby mi oryginalnego rezystora.Dzisiaj porobię zdjęcia i pomierzę opór tego elementu to ocenisz czy zmęczony.

Dlaczego dostałeś rezystor od sprzedawcy, tego nikt nie rozkmini poza nim samy. Mi się zdarzyło dać do sprzedawanego Galanta GDI komplet rozrządu i inne fanty gratis, bo cena za jaką poszedł była bardzo ok jak dla mnie.
Podobnie teraz gdybym sprzedawał vr4 to zostałbym z masą niepotrzebnych fantów.

Wg. mnie ten darmowy rezystor to podobny przypadek. Może poprzedni włąściciel chciał coś robić, ale w końcu został z dodatkowym gratem.

U nas dzisiaj angielska pogoda.Nie odkręciłem jeszcze tego elementu ze względu na deszcz(auto stoi na dworze). Po mierzyłem za to opór w nowym i o ile dobrze to zrobiłem bo nie wiem który kabelek to+a który-(czarna izolacja na przewodach) to wyszło różnie.Opór skacze od np 7 z hakiem a właściwie ucieka do 0 nie zależnie od tego które kable łącze.
Zrobiłem też zdjęcie tego rezystorka:
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-11-2012, 13:05   

Pomiary - jeśli mierzyłeś ten na grodzi, to musisz go odkręcić od grodzi najpierw przed pomiarem :wink:
Stan rezystora - to mozna ocenić na podstawie wyglądu ceramiki, a ta jest od spodu (musisz odkręcić rezystor z grodzi), to co widać to radiator rezystorka z odlewu aluminium.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 29-11-2012, 17:35   

swinks_UK napisał/a:
Pomiary - jeśli mierzyłeś ten na grodzi, to musisz go odkręcić od grodzi najpierw przed pomiarem :wink:
Stan rezystora - to mozna ocenić na podstawie wyglądu ceramiki, a ta jest od spodu (musisz odkręcić rezystor z grodzi), to co widać to radiator rezystorka z odlewu aluminium.

Rezystorek wymieniony na nowy.Oto foto starego:

Różnica między starym a nowym to inne numery katalogowe.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.