[EA2A 2.0] Problem z układem zapłonowym? |
Autor |
Wiadomość |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 08-07-2013, 21:51 [EA2A 2.0] Problem z układem zapłonowym?
|
|
|
Witam, opisywałem swój problem niedawno w temacie LPG, niestety problem zaczął pojawiać się również na benzynie, już piszę o co chodzi.
Jakiś czas temu (może ponad miesiąc) samochód zaczął mi strasznie szarpać na wolnych obrotach, tzn przy przyspieszaniu tak do 2,2 tys obr/min. Podejrzewałem świece, tak więc zostały wymienione na NGK. Po odebraniu auta od mechanika problem ustąpił, ale jedynie na ok tydzień. Po tygodniu szarpnięcia zaczeły się powtarzać na takich samych obrotach przy przyspieszaniu, tylko że na samym LPG (sekwencja). Gdy autko stoi na biegu jałowym słychać i czuć typowe takie jakby "pierdnięcia" z rury wydechowej, oraz dosłownie chwilowy spadem obrotów, delikatny, tak jak by któryś z cylindrów nie pracował. Otóż samochód ponownie trafił na warsztat gdzie zostały wymienione przewody wysokiego napięcia na NGK (niebieskie). Niestety problem nie ustąpił, a wydaje mi się że nasilił się, bo zaczeło objawiać się to również na benzynie, nie tak bardzo jak na gazie, ale już coś się dzieje I teraz moje pytanie brzmi, w czym może tkwić problem, czyżby cewki? Czy może co innego? Proszę o pomoc gdyż nie chce wymieniać pół auta zanim dojdzie się do przyczyny, chcę w jakiś sposób nakierować mechanika (gazownika)
Pozdrawiam, Łukasz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2013, 08:27
|
|
|
Sprawdzić cewki oraz fajki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 13-07-2013, 22:04
|
|
|
a jakie cewki polecacie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-07-2013, 22:49
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | a jakie cewki polecacie? | Używki z pewnego źródła. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 13-07-2013, 23:02
|
|
|
coś polecisz? bądź kogoś? |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:32
|
|
|
a więc po raz kolejny odświeżam temat. Samochód tak jak wspominałem drastycznie zaczął szarpać, bardzo nierówna praca silnika na jałowych obrotach, oraz okropne szarpanie przy przyspieszaniu do 2,5-3 tys obrotów (na gazie) na benzynie dużo lepiej chodzi ale również na jałowym biegu pracuje nierówno, tzn nie cały czas tylko z takimi przerwami co pare sek spadają obroty i są ciche pierdnięcia z rury. W weekend zrobiłem trase ok 550km, auto nie sparawiało problemów ogólnie gdy jechało powyżej 2.5 tys obr. Ale dziś zauważyłem że coś w silniku zaczeło cykać, dosłownie cyk cyk cyk cyk i wraz z zwiększaniem obrotów cyka szybciej. Czy jest to spowodowane objawami opisanymi wyżej i co to może być? Czego moge się spodziewać? |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-07-2013, 23:49
|
|
|
Cytat: | Ale dziś zauważyłem że coś w silniku zaczeło cykać, dosłownie cyk cyk cyk cyk i wraz z zwiększaniem obrotów cyka szybciej. Czy jest to spowodowane objawami opisanymi wyżej i co to może być? Czego moge się spodziewać? |
To będzie zupełnie co innego, a dokładnie to będzie to:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26496 |
|
|
|
 |
|