Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
COLT 1.3 4g13 problem z ECU
Autor Wiadomość
KONARSKI 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 06-01-2013, 20:51   COLT 1.3 4g13 problem z ECU

Na wstępie chciałbym wszystkich serdecznie powitać bo jestem tutaj nowy. Posiadam colta CJO z 96r z gazem 3 generacji i mam taki problem ,że moja maszyna zaczęła bardzo dużo palić benzyny i problem z obrotami na biegu jałowym . Ponieważ mam dostęp do programu od instalacji gazowej mogłem obserwować pracę sondy na gazie jak i na benzynie i wygląda to tak jakby padł komputer albo jakiś jego obwód odpowiedzialny za odbiór sygnałału z sondy bo na gazie sonda prawidłowo oscyluje i attuator instalacji pracuje poprawnie czyli sonda napewno jest ok. Natomiast na benzynie czy to na biegu jałowym , czy w czasie jazdy zawsze jest mieszanka bogata 0.8v . Jak pamiętam jakieś pół roku temu programem od instalacji gazowej sprawdzałem pracę sondy na benzynie i ładnie sobie oscylowała w czasie jazdy, są też problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Nie jestem elektronikiem ale mechanika nie jest mi obca. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się ,że padł komputer ale proszę was koledzy o pomoc bo może ktoś z was miał takie problemy a nie mogę znaleźć podobnego tematu?
_________________
konar
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-01-2013, 20:59   

KONARSKI napisał/a:
na gazie sonda prawidłowo oscyluje
bo pewnie masz symulator sondy - a nie prawdziwy przebieg odczytywany z prawdziwej sondy
 
 
KONARSKI 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 06-01-2013, 21:13   

Prawdziwy odczyt kolego. Żeby ustawić czasy sondy na gazie trzeba było zobaczyć jak pracuje na benzynie i zawsze to pracowało poprawnie. Mam dostęp do analizatora spalin i cały czas mieszanka jest bardzo bogata. Mam taki sam komputer na podmianę ale nie wiem jak się mają sprawy z immo w tym aucie.

[ Dodano: 06-01-2013, 21:15 ]
Przy okazji chciałbym pogratulować stronki .Mona się dowiedzieć naprawdę fajnych rzeczy o mitsu. :D
_________________
konar
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2013, 16:17   

KONARSKI napisał/a:
Mam taki sam komputer na podmianę ale nie wiem jak się mają sprawy z immo w tym aucie
Musisz przełożyć komputer wtrysku (ECU), stacyjkę i wziąć kluczyk z jednego auta.
 
 
KONARSKI 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 07-01-2013, 17:36   

A czy jest moźliwość zdjęcia immo w tym ecu? Przy innych autach bez problemu idzie to zrobić ale nie mam pojęcia jak się ma to do colta?
_________________
konar
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2013, 21:47   

KONARSKI napisał/a:
A czy jest moźliwość zdjęcia immo w tym ecu?
Raczej tak, ale nie znam się na tym.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 08-01-2013, 12:54   

konar - Jesteś na 100% pewien że masz immo ?
Większość miała nawet najbardziej okrojone wersje z 96 r .
Ja mam z 2000r. i w pełnej wersji a mimo to nie mam , przynajmniej
pod obudową kolumny na stacyjce nie ma pętli indukcyjnej czyli plastikowej obudowy z
kabelkiem (porównywałem ze zdjęciami części z allegro).
 
 
KONARSKI 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Kalisz
Wysłany: 08-01-2013, 14:19   

Na stacyjce napeweno jest nawinięta cewka bo kiedyś rozbierałem żeby założyć żarówkę . Ale moze być stacyjka zmieniana a immo nie ma bo trochę lat już ma ta maszyna. Muszę to sprawdzić podmieniając komputer. Ale w dalszym ciągu interesuje mnie czy ktoś już miał taki przypadek i ściągał immo?

[ Dodano: 13-01-2013, 23:09 ]
Czy jest na tym forum ktoś kto ma trochę pojęcia na temat elektroniki i problemów z ECU w tych autach?
_________________
konar
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.