Bęben hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszko_b
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:32
|
|
|
Witam wszystkich ! - nowicjusz na forum !
Bęben Hamulcowy w Galancie EA3A (rok 2002 2,4 l) - czy ktoś może poradzić jak go zdemontować?
Po odkręceniu koła udało mi się go pooglądać z zewnątrz i na tym się skończyło
Stukałem i pukałem oczywiście z umiarem i nic nie schodzi. Może jest odkręcany jakoś od wewnętrznej strony strony ? Proszę o radę. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:39
|
|
|
Zbyszko_b, a zacisk hamulcowy i jego mocowanie zdjąłeś? Bęben jest zintegrowany z tarczą.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:39
|
|
|
Zbyszko_b, jeżeli koło szpilek nie ma śrubki to bęben musi zejsc, jednakże proponowałbym poluzowanie linki recznego w tunelu środkowym, gdyż na bębnie mogła zrobić się warga, ktora haczy o szczęki (napewno masz bębny z tyłu , bo silnik 2.4 GDI przeważnie miał tarczo-bębny)
Aha no i jesteś nie w tym dziale co potrzeba, zajrzyj tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-03-2010, 22:51
|
|
|
Ściągnąć też możesz wkręcając śrubkę w otwór w bębnie jeśli takowa jest. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Zbyszko_b
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:41
|
|
|
"Bartek" -> nie mam zacisku hamulcowego, są tam na pewno szczęki hamulcowe ze dwa lata temu wymieniali mi je mechanicy w serwisie. Teraz chciałem sam podglądnąć ich stan ale nici z tego
"Robertdg" -> co ta są tarczobębny ?! w manualu jest określenie "Drum". Koło śrub mocujących koło nie mam śrubki ale ale dwa otwory nagwintowane a w nich widać końcówki śrubek jakby wkręconych od wewnętrznej strony bębna?
Niestety straszny ze mnie laik !!!!!!!!! - ale niedawno dorobiłem się garażu i chciałbym go wykorzystywać nie tylko jako parasol nad moim misiem ? Może w te dwa otwory trzeba wkręcić śruby o których piszesz?
Niestety będę mógł spróbować dopiero wieczorem - długo pracuję !
Dziękuję za sugestie - Pozdrawiam wszystkich !
__________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:46
|
|
|
Masz może fotkę tych bębnów?
Te otwory przeznaczone są do "oklejenia" bębna od piasty. Wkręcasz w nie śruby M8 aż do znaczengo oporu, wtedy lekkie uderzenie młotkiem w krawędź bębna powinno zluzować osadzenie na pieście. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Zbyszko_b
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:50
|
|
|
"Maretzky85" -> sorry !!! o śrubkach to Ty wspomniałeś
_____________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-03-2010, 08:10
|
|
|
Zbyszko_b, możesz zrobić fotkę
Bo szczerze to się jeszcze nie spotkałem z bębnami w EA3_ ... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Zbyszko_b
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2010, 08:41
|
|
|
"Bartek" -> chyba masz rację, spróbuję to zrobić wieczorkiem, zrobię też fotkę i załączę !!! tylko będę musiał przećwiczyć jak ja wstawić.
________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-03-2010, 10:39
|
|
|
Zbyszko_b, weż sobie wpierw poluzuj linke hamulca recznego, możesz także wpierw delikatnie opukać bęben, tak jak opisał Bartek bo byc może(a raczej napewno) rdza go chyciła na piaście.
Tu masz jak regulować reczny, w tunelu środkowym (pojemnik na napoje przed podłokietnikiem)
A tutaj masz budowe układu hamulcowego bebna i tarczo-bebna, jak widac w bebnie sa dwa otworki, o których wspominal Maretzky85 i podpowiadał Bartek
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-03-2010, 12:18
|
|
|
U mnie zeszły po wkręceniu w te otwory śrub. Ale pamiętaj, aby wkręcać je równomiernie. |
|
|
|
 |
Zbyszko_b
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-03-2010, 07:46
|
|
|
Cześć ! dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie - okazało się że są te dwa otworki w które należy wkręcić śrubę "8" - zrobiłem to równomiernie wkręcając śruby i odkleił się bęben od piasty.
Jeszcze raz wielkie dzięki - wczoraj wyczyściłem wszytko z jednej strony - dzisiaj czeka mnie druga.
Fotkę zrobiłem załączę ją obowiązkowo - tylko poczytam jak !
___________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 13-12-2012, 20:57
|
|
|
Zanim wziąłem się za wymianę hamulców z tyłu spojrzałem na rysunek powyżej. Zaprzyjaźniłem się dobrze z młotkiem, tarcze i klocki zostały wymienione bez problemów. Gorzej z ręcznym, bo szczęki to dla mnie nowość, a jeszcze gdy piasta większość zasłania, ja mam duże dłonie to nie wiem jak się za to zabrać. Macie jakiś plan szczególny co do tej operacji? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-12-2012, 07:44
|
|
|
DanielBogusz napisał/a: | Macie jakiś plan szczególny co do tej operacji? | Odkręcić piastę. 10 minut roboty. |
|
|
|
 |
|