Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bęben hamulcowy
Autor Wiadomość
Zbyszko_b 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2010, 19:32   

Witam wszystkich ! - nowicjusz na forum !

Bęben Hamulcowy w Galancie EA3A (rok 2002 2,4 l) - czy ktoś może poradzić jak go zdemontować?
Po odkręceniu koła udało mi się go pooglądać z zewnątrz i na tym się skończyło :cry:
Stukałem i pukałem oczywiście z umiarem i nic nie schodzi. Może jest odkręcany jakoś od wewnętrznej strony strony ? Proszę o radę. :oops:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-03-2010, 19:39   

Zbyszko_b, a zacisk hamulcowy i jego mocowanie zdjąłeś? Bęben jest zintegrowany z tarczą....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2010, 19:39   

Zbyszko_b, jeżeli koło szpilek nie ma śrubki to bęben musi zejsc, jednakże proponowałbym poluzowanie linki recznego w tunelu środkowym, gdyż na bębnie mogła zrobić się warga, ktora haczy o szczęki (napewno masz bębny z tyłu :?: , bo silnik 2.4 GDI przeważnie miał tarczo-bębny)

Aha no i jesteś nie w tym dziale co potrzeba, zajrzyj tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
http://forum.mitsumaniaki...Aben+hamulcowyt
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-03-2010, 22:51   

Ściągnąć też możesz wkręcając śrubkę w otwór w bębnie jeśli takowa jest.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Zbyszko_b 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2010, 07:41   

"Bartek" -> nie mam zacisku hamulcowego, są tam na pewno szczęki hamulcowe ze dwa lata temu wymieniali mi je mechanicy w serwisie. Teraz chciałem sam podglądnąć ich stan ale nici z tego :cry:

"Robertdg" -> co ta są tarczobębny ?! w manualu jest określenie "Drum". Koło śrub mocujących koło nie mam śrubki ale ale dwa otwory nagwintowane a w nich widać końcówki śrubek jakby wkręconych od wewnętrznej strony bębna?
Niestety straszny ze mnie laik !!!!!!!!! - ale niedawno dorobiłem się garażu i chciałbym go wykorzystywać nie tylko jako parasol nad moim misiem ? Może w te dwa otwory trzeba wkręcić śruby o których piszesz?
Niestety będę mógł spróbować dopiero wieczorem - długo pracuję !

Dziękuję za sugestie - Pozdrawiam wszystkich !

__________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-03-2010, 07:46   

Masz może fotkę tych bębnów?

Te otwory przeznaczone są do "oklejenia" bębna od piasty. Wkręcasz w nie śruby M8 aż do znaczengo oporu, wtedy lekkie uderzenie młotkiem w krawędź bębna powinno zluzować osadzenie na pieście.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Zbyszko_b 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2010, 07:50   

"Maretzky85" -> sorry !!! o śrubkach to Ty wspomniałeś

_____________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-03-2010, 08:10   

Zbyszko_b, możesz zrobić fotkę :?:
Bo szczerze to się jeszcze nie spotkałem z bębnami w EA3_ ...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Zbyszko_b 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2010, 08:41   

"Bartek" -> chyba masz rację, spróbuję to zrobić wieczorkiem, zrobię też fotkę i załączę !!! tylko będę musiał przećwiczyć jak ja wstawić. :lol:

________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-03-2010, 10:39   

Zbyszko_b, weż sobie wpierw poluzuj linke hamulca recznego, możesz także wpierw delikatnie opukać bęben, tak jak opisał Bartek bo byc może(a raczej napewno) rdza go chyciła na piaście.

Tu masz jak regulować reczny, w tunelu środkowym (pojemnik na napoje przed podłokietnikiem)

A tutaj masz budowe układu hamulcowego bebna i tarczo-bebna, jak widac w bebnie sa dwa otworki, o których wspominal Maretzky85 i podpowiadał Bartek
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-03-2010, 12:18   

U mnie zeszły po wkręceniu w te otwory śrub. Ale pamiętaj, aby wkręcać je równomiernie.
 
 
Zbyszko_b 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2010, 07:46   

Cześć ! dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie - okazało się że są te dwa otworki w które należy wkręcić śrubę "8" - zrobiłem to równomiernie wkręcając śruby i odkleił się bęben od piasty.
Jeszcze raz wielkie dzięki - wczoraj wyczyściłem wszytko z jednej strony - dzisiaj czeka mnie druga. :lol: :lol: :lol:

Fotkę zrobiłem załączę ją obowiązkowo - tylko poczytam jak !

___________________
Zbyszko_b
Misiu 2,4L GDI
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 13-12-2012, 20:57   

Zanim wziąłem się za wymianę hamulców z tyłu spojrzałem na rysunek powyżej. Zaprzyjaźniłem się dobrze z młotkiem, tarcze i klocki zostały wymienione bez problemów. Gorzej z ręcznym, bo szczęki to dla mnie nowość, a jeszcze gdy piasta większość zasłania, ja mam duże dłonie to nie wiem jak się za to zabrać. Macie jakiś plan szczególny co do tej operacji?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2012, 07:44   

DanielBogusz napisał/a:
Macie jakiś plan szczególny co do tej operacji?
Odkręcić piastę. 10 minut roboty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.