 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] SILNIK - wyciek z układu chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
wingman
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GLX 2000
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-12-2012, 11:32 [MSS 1.3] SILNIK - wyciek z układu chłodzenia
|
|
|
Cześć.
Zdarzyło się przedwczoraj. Mitsu w trakcie postoju z włączonym silnikiem przestał grzać kabinę, za to temperatura płynu chłodniczego zaczęła rosnąć. Po ruszeniu temperatura szybko dotarła do końca wskaźnika, ale zanim zdążyłem się zatrzymać wskazówka gwałtownie spadła do połowy skali i zaczęło działać ogrzewanie. Po chwili temperatura znów zaczęła rosnąć, a ogrzewanie przestało działać. Wskazówka nie dotarła tym razem do końca skali, ale ogrzewanie nie działało już do końca kilkuminutowej jazdy.
Wczoraj znalazłem kałużę ~300-500 ml płynu chłodniczego na podłodze garażu, zbiornik wyrównawczy był niemal pusty. Nie wiem jaki był poziom płynu ostatnio - zaniedbałem sprawdzanie. Uzupełniłem płyn w zbiorniku i zabrałem mitsu na krótką przejażdżkę diagnostyczną. Ogrzewanie nie działało, temperatura silnika zaczęła podnosić się ponad połowę skali, przy rozgrzanym silniku zaobserwowałem wyciek płynu chłodniczego z obudowy termostatu, od dołu - nie wiem skąd dokładnie cieknie.
1. Czy te objawy zwiastują termostat do wymiany, coś poważniejszego, czy też są raczej niejednoznaczne?
2. Ktoś może polecić warsztat we Wrocławiu, najlepiej na Maślicach lub Praczach Odrzańskich?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
bgregor
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-12-2012, 17:18
|
|
|
Samo uszkodzenie termostatu może być przyczyną zbyt wysokiej temperatury silnika ( zamknięty termostat) lub zbyt niskiej (otwarty termostat). Wyciek z pod obudowy termostatu musi być spowodowany nieszczelnością układu chłodzenia. Uzupełnij płyn chłodzący i w miare możliwości sprawdź gdzie jest wyciek obserwując silnik pracujący na wolnych obrotach. |
|
|
|
 |
wingman
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GLX 2000
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2012, 11:35
|
|
|
Nie udało mi się wypatrzyć skąd dokładnie cieknie - spływa po obudowie termostatu. Wygląda na to, że nieszczelny jest albo termostat, albo dolny przewód gumowy. Odstawiłem miśka do warsztatu.
[ Dodano: 12-12-2012, 15:04 ]
Zrobione. Nowy termostat 90 PLN + 2 uszczelniacze 20 PLN, całkowity koszt 200 PLN. Pozdrowienia. |
|
|
|
 |
|
|