Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w wyborze Misia
Autor Wiadomość
marcin880 
Nowy Forumowicz

Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 11-01-2014, 18:01   Pomoc w wyborze Misia

Siemacie
Jak w temacie chciałbym kupić auto terenowe i wybór padł na miśka II ma on mi służyć przede wszystkim jako niezawodne i nienabite elektronika auto które w razie "w" mógłbym sam naprawić no i jako pomocnik na budowie ktorą mam zamiar rozpocząć w tym roku na odludziu czyli cieżki dojazd.
Przy wyborze uwzględniam cene i odległość od mojego miejsca zamieszkania:
To moje wybory:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31774385.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31118783.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html
mam również jeszcze jedno pytanie który silnik jest lepszy 2.5 czy 2,8 TDI
Z góry dzieki za pomoc :D
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2014, 18:06   

Skoro misiek ma pracować na budowie, to pewnie będziesz nim woził ciężary, więc chyba 2,8 będzie lepszy...
Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz :mrgreen:

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
marcin880 
Nowy Forumowicz

Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2014, 18:42   

a co sądzisz o tych przedstawionych??
Znasz jakieś patenty na sprawdzenie ramy??
Cegły to raczej ciężarówka;P a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8??
dzięki za szybką odpowiedź 8)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-01-2014, 18:44   

marcin880 napisał/a:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html
już jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Zdecydowanie 2,8 tylko.... czy do holowania przyczepki towarowej czy towar w środku ?? ->> jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T. Silniki 2,8 są w longach czyli 5-cio drzwiowych a one ważą (z dowodu rejestracyjnego)2720 kg czyli do 3500 brakuje 780kg W dowodzie 750kg
Cytat:
Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz :mrgreen:
rama zazwyczaj jest standardowo naruszona w okolicach tylnej osi po lewej stronie.

[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]
marcin880 napisał/a:
a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8??
porównywalne
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
marcin880 
Nowy Forumowicz

Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2014, 18:49   

Widzisz jak to dobrze porozumieć sie z mądrymi ludźmi :oops: troche to przegapiłem dzięki Jawaldek :wink:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-01-2014, 18:58   

marcin880 napisał/a:
troche to przegapiłem
panowie w białych czapeczkach aż tak bardzo nie sprawdzają terenowego samochodu ale, no właśnie "ale"
Rama ramą. Dochodzą jeszcze sprawne napędy no i jak odpala. Przy zakupie uprzedź właściciela że chcesz odpalić sam i aby silnik był zimny i nie ma tłumaczenia że z garażu tylko wyjechał.
Karoserią tak bardzo bym się nie przejmował->> jest tyle anglików na części że blachy są stosunkowo tanie a i do wyboru kolorystycznego :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2014, 19:11   

jawaldek napisał/a:
marcin880 napisał/a:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html
już jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Zdecydowanie 2,8 tylko.... czy do holowania przyczepki towarowej czy towar w środku ?? ->> jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T. Silniki 2,8 są w longach czyli 5-cio drzwiowych a one ważą (z dowodu rejestracyjnego)2720 kg czyli do 3500 brakuje 780kg W dowodzie 750kg
Cytat:
Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz :mrgreen:
rama zazwyczaj jest standardowo naruszona w okolicach tylnej osi po lewej stronie.

[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]
marcin880 napisał/a:
a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8??
porównywalne


Mówisz chyba o kategorii "B"
Prawo jazdy kategorii B uprawnia do prowadzenia pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3.5 tony. W momencie połączenia auta z przyczepką, jej dopuszczalny ciężar całkowity nie może być większy niż 750 kg. W sumie, gdy auto waży maksymalnie 3.5 t a dodatkowa przyczepa 750 kg, zestaw ten daje razem maksymalną masę równą 4250 kg.

Z dniem 19 stycznia bieżącego roku wprowadzono uprawnienie B96, które daje większe możliwości w kwestii ciągnięcia przyczep. Dzięki niemu możemy kierować zespołem pojazdów o masie nie większej niż 4250 kg, jednakże auto podpięte do przyczepki musi mieć masę co najmniej o 1/3 większą niż wynosi masa przyczepy. Aby zdobyć uprawnienie B96 wystarczy zdać egzamin, podobny do tego jaki obowiązuje na kategorię B+E, bez konieczności odbywania kursu.

Prawo jazdy kategorii B+E daje nam jeszcze większe możliwości transportowe - dzięki niemu kierowca może prowadzić pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3500 kg i jednocześnie ciągnąć przyczepę o masie nie większej niż 3.5 tony. Każdy musi zastanowić się nad własnymi potrzebami i pod ich kątem dobrać odpowiednią kategorię prawa jazdy lub po prostu zdobyć uprawnienie B96.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
marcin880 
Nowy Forumowicz

Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2014, 19:15   

z prawkiem nie ma problemu mam II-kę także jakoś ogarnę:P
jak z wymianami eksploatacyjnymi?? rozrząd jest na pasku?? co ile sie wymienia stnadartowo co 80000 i jakie są koszta pakietu startowego do auta terenowego?? tzn oleje filtry rozrząd??
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 11-01-2014, 19:17   

[quote="jawaldek"][quote="marcin880"]jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T.

[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]

Kolego chyba miałeś na myśli prawko kategorii" B".
Dokładnie na kategorię B można prowadzić zespół pojazdów (auto + przyczepa) o DMC do 3,5T. Wyjątkiem jest sytuacja gdy auto ma DMC 3,5T i ciągnie przyczepę lekką czyli do 750kg wówczas DMC zespołu pojazdów na kategorię B może wynosić 4,25T.
Jeżeli masz B+E to DMC zespołu pojazdów może sięgnąć do 7T.
Jeżeli chodzi o silnik to według mnie tylko 2,8.
Widzę żę już mnie ktoś wyprzedził z kategoriami.
Silnik 2,5 jest na pasku, a 2.8 na łańcuchu.
Oczywiście każdy będzie chwalił ten silnik który posiada, jednak 2.8 jest naprawdę bezawaryjny i trwały. Oczywiście jak nie trafisz kompletnej padliny.
Oleje silnik skrzynia i mosty wymienisz sam i nie są ro jakieś wielkie pieniądze.
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-01-2014, 19:35   

Cytat:
uż jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Z


Homologacja na ciężarowy nie ma nic wspólnego z ilością miejsc. Ilość miejsc to ciężarowość wg. przepisów podatkowych. VAT-1. Pojazd może mieć homologację na ciężarowe, mieć 7 miejsc i nie posiadać VAT-1.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-01-2014, 20:23   

TangoKK napisał/a:
Mówisz chyba o kategorii "B"
mea kulpa :oops:
czortunio napisał/a:

Homologacja na ciężarowy nie ma nic wspólnego z ilością miejsc
jednak ma. Mój Misiek był zarejestrowany jako ciężarowy. I faktycznie był użytkowany w Holandii jako wół roboczy przez jakiegoś rolnika. Po zamontowaniu obowiązkowo pasów bezpieczeństwa i montażu tylnej kanapy musiałem uzyskać homologację na w/w. Nie było to kłopotliwe :) W przepisy podatkowe VAT nie wchodzę :| Kratki w samochodach "osobowych" śmieszą mnie szczególnie gdy wypasiona bryka jedzie z całą rodzinką na wczasy :shaking2:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 11-01-2014, 20:27   

Homologacja na ciężarowe faktycznie nie wyklucza że auto może mieć więcej miejsc niż 2.
Mam miśka zarejestrowanego jako samochód ciężarowy do 3,5T na 5 osób.
W Niemczech też był zarejestrowany jako ciężarowy tylko tam mógł być ciężarowy i na 7 osób. U nas przy rejestracji przeliczają masę całkowitą przez jakiś wzór i wyszło że może być osobowy na 7 osób lub ciężarowy na 5 osób. Wybrałem drugą opcję aby nie płacić akcyzy.
To że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe nie daje podstawy do odpisu VAT.
Aby odpisać VAT trzeba zrobić dodatkowo homologację na VAT, niestety misiek się na VAT nie łapie. Musiał by być dwu osobowy. Aby auto załapało się na VAT część pasażerska musi być krótsza od części ładunkowej przy autach w których część ładunkowa nie stanowi osobnej konstrukcji tak jak np w pic-apach.
 
 
btomek 
Mitsumaniak


Auto: MONTERO SPORT AWD 3.0V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-01-2014, 12:46   

Od 1 stycznia br. weszły nowe przepisy dotyczące odliczania VAT od aut o masie do 3,5 tony i w połowie roku znowy mają się zmienić ;)
 
 
marcin880 
Nowy Forumowicz

Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-01-2014, 13:20   

haha przepisy dot vat już znam :D a co powiecie o autkach które przedstawiłem w 1 poście?? :P
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2014, 18:43   

Cytat:
W Niemczech też był zarejestrowany jako ciężarowy tylko tam mógł być ciężarowy i na 7 osób. U nas przy rejestracji przeliczają masę całkowitą przez jakiś wzór i wyszło że może być osobowy na 7 osób lub ciężarowy na 5 osób. Wybrałem drugą opcję aby nie płacić akcyzy.
To że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe nie daje podstawy do odpisu VAT.
Aby odpisać VAT trzeba zrobić dodatkowo homologację na VAT, niestety misiek się na VAT nie łapie. Musiał by być dwu osobowy. Aby auto załapało się na VAT część pasażerska musi być krótsza od części ładunkowej przy autach w których część ładunkowa nie stanowi osobnej konstrukcji tak jak np w pic-apach.


Tak naprawdę, by nie płacić akcyzy, w misku sama homologacja to za mało. Potrzebna są te 2 miejsca. Niezapłacenie akcyzy przy 5 osobowym, pomimo homologacji to potencjalne źródło problemów :)
Ważne jak został sprowadzony. Później można zrobić co się chce (z 2, 5 miejsc) i nie powoduje to skutków w akcyzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.