Pomoc w wyborze Misia |
Autor |
Wiadomość |
marcin880
Nowy Forumowicz
Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:01 Pomoc w wyborze Misia
|
|
|
Siemacie
Jak w temacie chciałbym kupić auto terenowe i wybór padł na miśka II ma on mi służyć przede wszystkim jako niezawodne i nienabite elektronika auto które w razie "w" mógłbym sam naprawić no i jako pomocnik na budowie ktorą mam zamiar rozpocząć w tym roku na odludziu czyli cieżki dojazd.
Przy wyborze uwzględniam cene i odległość od mojego miejsca zamieszkania:
To moje wybory:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31774385.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31118783.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html
mam również jeszcze jedno pytanie który silnik jest lepszy 2.5 czy 2,8 TDI
Z góry dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:06
|
|
|
Skoro misiek ma pracować na budowie, to pewnie będziesz nim woził ciężary, więc chyba 2,8 będzie lepszy...
Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
marcin880
Nowy Forumowicz
Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:42
|
|
|
a co sądzisz o tych przedstawionych??
Znasz jakieś patenty na sprawdzenie ramy??
Cegły to raczej ciężarówka;P a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8??
dzięki za szybką odpowiedź |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:44
|
|
|
marcin880 napisał/a: | http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html | już jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Zdecydowanie 2,8 tylko.... czy do holowania przyczepki towarowej czy towar w środku ?? ->> jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T. Silniki 2,8 są w longach czyli 5-cio drzwiowych a one ważą (z dowodu rejestracyjnego)2720 kg czyli do 3500 brakuje 780kg W dowodzie 750kg
Cytat: | Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz | rama zazwyczaj jest standardowo naruszona w okolicach tylnej osi po lewej stronie.
[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]
marcin880 napisał/a: | a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8?? | porównywalne |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
marcin880
Nowy Forumowicz
Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:49
|
|
|
Widzisz jak to dobrze porozumieć sie z mądrymi ludźmi troche to przegapiłem dzięki Jawaldek |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:58
|
|
|
marcin880 napisał/a: | troche to przegapiłem | panowie w białych czapeczkach aż tak bardzo nie sprawdzają terenowego samochodu ale, no właśnie "ale"
Rama ramą. Dochodzą jeszcze sprawne napędy no i jak odpala. Przy zakupie uprzedź właściciela że chcesz odpalić sam i aby silnik był zimny i nie ma tłumaczenia że z garażu tylko wyjechał.
Karoserią tak bardzo bym się nie przejmował->> jest tyle anglików na części że blachy są stosunkowo tanie a i do wyboru kolorystycznego |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:11
|
|
|
jawaldek napisał/a: | marcin880 napisał/a: | http://otomoto.pl/mitsubi...-C31747694.html | już jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Zdecydowanie 2,8 tylko.... czy do holowania przyczepki towarowej czy towar w środku ?? ->> jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T. Silniki 2,8 są w longach czyli 5-cio drzwiowych a one ważą (z dowodu rejestracyjnego)2720 kg czyli do 3500 brakuje 780kg W dowodzie 750kg
Cytat: | Ale szukanie to zacznij przede wszystkim od takiego ze zdrową ramą, żeby Ci się nie złożył na pół, jak mu cegieł napakujesz | rama zazwyczaj jest standardowo naruszona w okolicach tylnej osi po lewej stronie.
[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]
marcin880 napisał/a: | a jak ze spalaniem dużo więcej pali ten 2,8?? | porównywalne |
Mówisz chyba o kategorii "B"
Prawo jazdy kategorii B uprawnia do prowadzenia pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3.5 tony. W momencie połączenia auta z przyczepką, jej dopuszczalny ciężar całkowity nie może być większy niż 750 kg. W sumie, gdy auto waży maksymalnie 3.5 t a dodatkowa przyczepa 750 kg, zestaw ten daje razem maksymalną masę równą 4250 kg.
Z dniem 19 stycznia bieżącego roku wprowadzono uprawnienie B96, które daje większe możliwości w kwestii ciągnięcia przyczep. Dzięki niemu możemy kierować zespołem pojazdów o masie nie większej niż 4250 kg, jednakże auto podpięte do przyczepki musi mieć masę co najmniej o 1/3 większą niż wynosi masa przyczepy. Aby zdobyć uprawnienie B96 wystarczy zdać egzamin, podobny do tego jaki obowiązuje na kategorię B+E, bez konieczności odbywania kursu.
Prawo jazdy kategorii B+E daje nam jeszcze większe możliwości transportowe - dzięki niemu kierowca może prowadzić pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3500 kg i jednocześnie ciągnąć przyczepę o masie nie większej niż 3.5 tony. Każdy musi zastanowić się nad własnymi potrzebami i pod ich kątem dobrać odpowiednią kategorię prawa jazdy lub po prostu zdobyć uprawnienie B96. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
marcin880
Nowy Forumowicz
Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:15
|
|
|
z prawkiem nie ma problemu mam II-kę także jakoś ogarnę:P
jak z wymianami eksploatacyjnymi?? rozrząd jest na pasku?? co ile sie wymienia stnadartowo co 80000 i jakie są koszta pakietu startowego do auta terenowego?? tzn oleje filtry rozrząd?? |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:17
|
|
|
[quote="jawaldek"][quote="marcin880"]jesli się nie mylę i nie zostały zmienione przepisy to na prawko kat "c" można ciągnąć o masie całkowitej 3,5 T.
[ Dodano: 11-01-2014, 18:45 ]
Kolego chyba miałeś na myśli prawko kategorii" B".
Dokładnie na kategorię B można prowadzić zespół pojazdów (auto + przyczepa) o DMC do 3,5T. Wyjątkiem jest sytuacja gdy auto ma DMC 3,5T i ciągnie przyczepę lekką czyli do 750kg wówczas DMC zespołu pojazdów na kategorię B może wynosić 4,25T.
Jeżeli masz B+E to DMC zespołu pojazdów może sięgnąć do 7T.
Jeżeli chodzi o silnik to według mnie tylko 2,8.
Widzę żę już mnie ktoś wyprzedził z kategoriami.
Silnik 2,5 jest na pasku, a 2.8 na łańcuchu.
Oczywiście każdy będzie chwalił ten silnik który posiada, jednak 2.8 jest naprawdę bezawaryjny i trwały. Oczywiście jak nie trafisz kompletnej padliny.
Oleje silnik skrzynia i mosty wymienisz sam i nie są ro jakieś wielkie pieniądze. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:35
|
|
|
Cytat: | uż jedna sprawa jest niejasna->> skoro homologacja na ciężarowe to skąd znalazły się w środku tylne siedzenia tzn tylna kanapa i siedzenia rozkładane ?? Albo nie wie co pisze albo jakaś maniana. Z |
Homologacja na ciężarowy nie ma nic wspólnego z ilością miejsc. Ilość miejsc to ciężarowość wg. przepisów podatkowych. VAT-1. Pojazd może mieć homologację na ciężarowe, mieć 7 miejsc i nie posiadać VAT-1. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-01-2014, 20:23
|
|
|
TangoKK napisał/a: | Mówisz chyba o kategorii "B" | mea kulpa czortunio napisał/a: |
Homologacja na ciężarowy nie ma nic wspólnego z ilością miejsc | jednak ma. Mój Misiek był zarejestrowany jako ciężarowy. I faktycznie był użytkowany w Holandii jako wół roboczy przez jakiegoś rolnika. Po zamontowaniu obowiązkowo pasów bezpieczeństwa i montażu tylnej kanapy musiałem uzyskać homologację na w/w. Nie było to kłopotliwe W przepisy podatkowe VAT nie wchodzę Kratki w samochodach "osobowych" śmieszą mnie szczególnie gdy wypasiona bryka jedzie z całą rodzinką na wczasy |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 11-01-2014, 20:27
|
|
|
Homologacja na ciężarowe faktycznie nie wyklucza że auto może mieć więcej miejsc niż 2.
Mam miśka zarejestrowanego jako samochód ciężarowy do 3,5T na 5 osób.
W Niemczech też był zarejestrowany jako ciężarowy tylko tam mógł być ciężarowy i na 7 osób. U nas przy rejestracji przeliczają masę całkowitą przez jakiś wzór i wyszło że może być osobowy na 7 osób lub ciężarowy na 5 osób. Wybrałem drugą opcję aby nie płacić akcyzy.
To że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe nie daje podstawy do odpisu VAT.
Aby odpisać VAT trzeba zrobić dodatkowo homologację na VAT, niestety misiek się na VAT nie łapie. Musiał by być dwu osobowy. Aby auto załapało się na VAT część pasażerska musi być krótsza od części ładunkowej przy autach w których część ładunkowa nie stanowi osobnej konstrukcji tak jak np w pic-apach. |
|
|
|
 |
btomek
Mitsumaniak

Auto: MONTERO SPORT AWD 3.0V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 53 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-01-2014, 12:46
|
|
|
Od 1 stycznia br. weszły nowe przepisy dotyczące odliczania VAT od aut o masie do 3,5 tony i w połowie roku znowy mają się zmienić |
|
|
|
 |
marcin880
Nowy Forumowicz
Auto: 406 2.1TD 97 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 14 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-01-2014, 13:20
|
|
|
haha przepisy dot vat już znam a co powiecie o autkach które przedstawiłem w 1 poście?? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-01-2014, 18:43
|
|
|
Cytat: | W Niemczech też był zarejestrowany jako ciężarowy tylko tam mógł być ciężarowy i na 7 osób. U nas przy rejestracji przeliczają masę całkowitą przez jakiś wzór i wyszło że może być osobowy na 7 osób lub ciężarowy na 5 osób. Wybrałem drugą opcję aby nie płacić akcyzy.
To że auto jest zarejestrowane jako ciężarowe nie daje podstawy do odpisu VAT.
Aby odpisać VAT trzeba zrobić dodatkowo homologację na VAT, niestety misiek się na VAT nie łapie. Musiał by być dwu osobowy. Aby auto załapało się na VAT część pasażerska musi być krótsza od części ładunkowej przy autach w których część ładunkowa nie stanowi osobnej konstrukcji tak jak np w pic-apach. |
Tak naprawdę, by nie płacić akcyzy, w misku sama homologacja to za mało. Potrzebna są te 2 miejsca. Niezapłacenie akcyzy przy 5 osobowym, pomimo homologacji to potencjalne źródło problemów
Ważne jak został sprowadzony. Później można zrobić co się chce (z 2, 5 miejsc) i nie powoduje to skutków w akcyzie. |
|
|
|
 |
|