Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Błąd P0125 i P0300
Autor Wiadomość
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 03-05-2012, 15:10   [EA5A/W 2.5] Błąd P0125 i P0300

Witam,
W sobotę byłem u chłopaków z Czapli kupić Galanta, który mi się podobał. Na miejscu wszystko było ok. Z kolegą sprawdziliśmy co mogliśmy. Silnik pracował równo miarowo, jazda próbna też ok - zawieszenie i ogólna praca ok.

Problemy zaczęły się już podczas powrotu do domu. Dość szybko zapalił się CE (ręce mi się od razu spociły na kierownicy). Wróciliśmy do sprzedających i podpięliśmy komputer - okazało się że to błąd P0125. Internet, telefon do znajomego forumowicza i podjąłem decyzję że wracam z tym do domu - prawdopodobnie wada czujnika temeratury silnika, lub coś z sondą lambda.

Po przyjeździe błędy wykasowałem i auto stoi cały czas na podwórku (rejestracja dopiero w trakcie). Jako że się dzisiaj nudziłem pomyślałem że sprawdzę odczyty Evoscanem na wolnych obrotach. Podpiąłem kabelek i po ok 5 minutach zapalił się CE ponownie - myślałem że to ten sam błąd co wcześniej. Okazało się że tym razem to P0300 - ki czort znowu?

Bardzo proszę Was o pomoc, lub nakierowanie mnie co powinienem robić z tym autem. Czy te błędy mogą sugerować jakieś "grube" problemy? Ja w każdym razie mam złe przeczucia...
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
Ostatnio zmieniony przez Owczar 03-05-2012, 22:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2012, 15:21   

P0125 to błąd związany z komunikacją systemową, P0300 związany jest z możliwością uszkodzenia aparatu zapłonowego a konkretniej tranzystora mocy, jeżeli silnik był myty to te błędy mogą mieć ze soba związek w postaci wilgoci na złaczacxh elektrycznych, tutaj kiedyś przez CZAPLE był poruszany podobny wątek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55117
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-05-2012, 15:29   

Silnik nie był myty. Czyli raczej po rejestracji auta pierwsze kilometry trzeba zrobić do warsztatu. Czy te błędy nie będą "przeszkadzać" podczas jazdy? Czy jazda z nimi te kilka kilometrów nie spowoduje jakichś kolejnych niemiłych niespodzianek?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2012, 15:44   

Trudno powiedziec może się stać wszystko a może się nic nie dziać
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-05-2012, 22:56   

P300 to wypadające zapłony - może czas na świece/kable ew. palec i kopułka
palec lubi się kruszyć w tym silniku
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2012, 20:40   

Na razie błąd się nie pojawia, ale na razie póki auto nie ma jeszcze blach odpalam i sprawdzam działanie tylko na jałowym. Jak zacznę jeździć to pewnie znowu będzie choinka na desce. Cały podejrzewam że coś jest nie tak z sondami (chłopaki od których brałem mówili że coś tam zmieniali).

Chciałbym sprawdzić te sondy Evoscanem. Jako że w oryginalnych ustawieniach są zdefiniowane tylko 2 sondy to na podstawie opisu requestów MUT ze strony http://evoecu.logic.net/wiki/MUT_Requests zdefiniowałem kolejne 2 sondy. Wyniki są przynajmniej dziwne - w zasadzie tylko jedna sonda działa w pełnym zakresie. Czy ktoś sprawdzał EvoScanem wszystkie 4 sondy? Jaka powinna być charakterystyka każdej z nich?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2012, 21:43   

ig_or, było już o tym na forum. Polecam diagnostykę za pomocą programu obsługującego OBDII.

Prawidłowe przebiegi sond przed i za katem:
https://picasaweb.google.com/103656238004109344683/SondyWykresy#5658913105780130258

Nawet gdy odepniesz wszystkie sondy to nie ma tego błędu. Są tylko błędy sond, więc bym ich nie podejrzewał.
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2012, 22:31   

Dzięki za te charakterystyki.

Jeżeli chodzi o ten błąd P0125 który mi się zapalał to w Workshop manualu wyczytałem w rozdziale 13A-20 że ten błąd jest opisany jako "Feedback system", a jako możliwa przyczyna wystąpienia na pierwszym miejscu wskazane jest "Malfunction of oxygen sensor (front)" - stąd wiązałem ten błąd właśnie z sondą. Czy to faktycznie błędny trop?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2012, 22:47   

No właśnie dziwne, że wywalił błąd całego układu, a nie wskazał konkretnej sondy, co z powodzeniem robi.

Ja bym się przejechał i zobaczył co się będzie działo. Może błąd się nie pojawi, a problemem było zamoczenie elektroniki. Jeśli pojawi się ten sam błąd, to zrób reset, odepnij obie sondy przed katem i kolejna rundka. Jeśli pojawi się znowu to sondy możesz wykluczyć. Polecam zakup elma i nagranie wykresów sond, będzie widać czy pracują prawidłowo.
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-05-2012, 23:50   

Heh. Dzisiaj wracałem od mechanika po ogarnięciu wycieków i wymianie oleju. No i jak wracałem to jak się silnik rozgrzał zapalił się tym razem P0173 Fuel Trim Malfunction (Bank 2). Czy te wszystkie błędy nie są jakoś ze sobą powiązane? Czyżby jednak sondy? Tylko które i jak to sprawdzić?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 00:00   

W ciemno nie ma co strzelać, bo jak pada sonda to ecu ją diagnozuje jako problem sondy. Masz kabelek obdII?
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-05-2012, 00:03   

Mam. KKL'a i evoscana. Jutro zrobię odczyty podczas jazdy i wrzucę do oceny.
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 00:05   

Lepsze byłyby logi obdII. Evoscan nie widzi drugiej sondy w ogóle.
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-05-2012, 00:44   

No chyba EvoScan widzi wszystkie sondy tylko trzeba mu pokazać gdzie ma czytać. aren195612 skierował mnie na stronę http://evoecu.logic.net/wiki/MUT_Requests. Zdefiniowałem kolejne 2 requesty 3D i 3E i teraz chyba łapie wszystko. Jutro zrobie odczyty i wrzucę gdzieś screeny z przebiegami sond i rozszerzony config do EvoScana na 4 sondy.
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 00:50   

Ok. To wrzuć jutro jakiś log.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.