[E54A 2.0 V6] Brak iskry na 2 cylindrach.... Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
kubajp7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 v6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 08-01-2013, 10:22 [E54A 2.0 V6] Brak iskry na 2 cylindrach.... Pomocy
|
|
|
Witam
Mam problem jestem posiadaczem mitsubischi galant z 1996r wersja V z motorem o mocy ok. 150KM V6 24v. Po przeprowadzeniu remontu silnika tzn zostały z planowane głowice, wymieniliśmy uszczelniacze zaworów a także rozrząd, pompę wody, uszczelki pod głowicami, płyny, oleje, filtry wszystko złożyliśmy i samochód odpalił od pierwszego razu przejechałem ok 1000 km wszystko było świetnie i pewnego razu wracając z podróży zapaliła się kontrolka (check egein) i przestały działać 2 cylindry musiałem udać się na diagnostykę jeden fachowiec z twierdził że nie działa 2 i 5 cylinder ale później samochód znów działał co prawda niedługo pojechałem do następnego ten z twierdził że to moduł zapłonowy na 100% znajomy rozebrał mi ten moduł i go sprawdził okazało się że wszystko jest dobrze po złożeniu odpalił wszystko było dobrze i po ok 60 km znów jest to samo:( Proszę pomóżcie mi bo nie wiem już co robić więcej fachowców nie ma sprzętu do tego auta i nie wiem co robić??? Uprzedzam że świece kable wysokiego napięcia cewki są w porządku... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-01-2013, 10:34
|
|
|
kubajp7 napisał/a: | znajomy rozebrał mi ten moduł i go sprawdził okazało się że wszystko jest dobrze |
Ciekawe - z tego co wiem jest nierozbieralny - może sprawdzł Ci czujnik położenia wałka, a moduł (jak ktoś wcześniej zdiagnozował) jest dalej niesprawny (częsta usterka tych sinlików) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kubajp7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 v6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 08-01-2013, 10:51
|
|
|
Modul niby jest nierozbieralny ale mozna to zrobic calosc jest zalana w takim zelu ale modul byl sprawdzany i niby jest dobry i dlaczego raz usterka jest a czasem na chwile znika cewki tez sa podobno dobre nie wiem juz co robi tyle kasy wladowalem juz w niego a on nie jezdzi. przewody WN i swiece sa w porzadku |
|
|
|
 |
djjarosz
Mitsumaniak dorek
Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 12 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2013, 14:34
|
|
|
Moduł do wymiany. Nic innego nie wymyślisz. Koszt zamiennika około 350 zł. |
|
|
|
 |
kubajp7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 v6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 08-01-2013, 15:03
|
|
|
To dlaczego skoro modul jest padniety to czasami usterka znika???? Czy imobilajzer moze miec z tym cos wspolnego???
[ Dodano: 09-01-2013, 10:41 ]
nikt juz nie pomoze |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2013, 11:04
|
|
|
kubajp7 napisał/a: | To dlaczego skoro modul jest padniety to czasami usterka znika???? Czy imobilajzer moze miec z tym cos wspolnego???
[ Dodano: 09-01-2013, 10:41 ]
nikt juz nie pomoze |
Imobi nie ma tym nic wspólnego. Nie umiał by wyłączyć zapłonu na dwóch świecach
Sprawdź czy iskra nie przebija się gdzieś na masę (w ciemnośći i z mgiełką wodną) |
|
|
|
 |
kubajp7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 v6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 10-01-2013, 13:30
|
|
|
ok dzieki sprawdze czy nie ma przebicia |
|
|
|
 |
OREU
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT E54A 6A12 F4A23 (A/T)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 16-01-2014, 12:34 Re: Brak iskry na 2 cylindrach.... Pomocy
|
|
|
kubajp7 napisał/a: | twierdził że to moduł zapłonowy na 100% znajomy rozebrał mi ten moduł i go sprawdził okazało się że wszystko jest dobrze po złożeniu odpalił |
Również miałem problem z modułem. Auto nagle przy 190 przestało palić na dwa gary.
Okazało się, że w module są trzy pary tranzystorów które przy kiepskich świecach, przewodach, lpg, ogólnie przy problemach z układem wysokiego napięcia grzeją się i upalają. Moduł jest nierozbieralny, fakt oraz elektronika zalana żelem, ale da się to naprawić. Ja jeden moduł kupiłem po regeneracji a drugi zregenerowałem sam, kupując tranzystory znacznie solidniejsze niż ori wystawiając je poza obudowę aby miały lepsze chłodzenie. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 16-01-2014, 23:49
|
|
|
Ja też obstawiam moduł, miałem tak samo nie palił na dwa garnki, po zamianie cewek miejscami, dalej to samo. Wymieniłem moduł i jak ręką odjął.
kubajp7 napisał/a: | To dlaczego skoro modul jest padniety to czasami usterka znika???? | A może kable od modułu masz gdzieś połamane, albo wtyczka nie ma styku.
A tak z innej beczki jak rozebraliście ten moduł, bo też chciałem, ale nie chcę nic połamać. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
OREU
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT E54A 6A12 F4A23 (A/T)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 17-01-2014, 06:18
|
|
|
Na hardkora. Lutownica i delikatnie pokrywe objechalem dookoła. Powstala szczelina i wieko można było zdjąć. Nie jest to idealny sposob, ale nie miałem wtedy innych, ciekawszych narzedzi jak np mała tarczka szlifierska na wiertarke. Później uzupełniłem czarnym klejem na goraco. Niestety klej nie wytrzymuje wysokich temperatur. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-01-2014, 09:24
|
|
|
A ten modul w e88 jest ten sam? Bo jesli tak to mam taki...
BodoV6 to w galantach e5 byl immobiliser? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
OREU
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT E54A 6A12 F4A23 (A/T)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 19-01-2014, 11:24
|
|
|
Ja osobiście w V6 nie mam fabrycznego immo.
Co do modułu, to pewny nie jestem, ale myślę, ze powinien pasować.
Katalog internetowy części prawdę Ci powie.
Trzeba porównać moduł z e88 i z e54. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-01-2014, 15:58
|
|
|
Wiem, sam bym poownal bo mam e54, ale nie ma mnie w polsce...
Jakby ktos potwierdzil ze to to samo to bysmy sie dogadali... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
OREU
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT E54A 6A12 F4A23 (A/T)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Trzebnica
|
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 20-01-2014, 09:15
|
|
|
Mnie bedzie ciezko tutaj sprawdzic, ale jak znajde chwile to zerkne. oPoprosze dziewczyne jak wroci z pract niech spisze numer z tego co ja mam i sobie zobaczysz, czy to samo |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|