[EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud |
Autor |
Wiadomość |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-12-2012, 21:50 [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud
|
|
|
Niestety mam problem z rekinem...
1 problem: Jak autko postoi sobie dłużej np. przez noc i silnik całkiem ostygnie to pojawia sie następujący problem. Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy z wydechu wylatuje olej(chyba, bo lekko go ubywa w silniku). dy przejadę już pewien odcinek i auto sie zagrzeje to działa już w porządku, poza małym falowaniem obrotów i lekkim przygasaniem przy gwałtownym dodaniem gazu(przy ruszaniu). Przyczyną mogą być świece, czy coś jeszcze?
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym.
Z góry dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez cichy1124 07-12-2012, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-12-2012, 21:54
|
|
|
cichy1124 napisał/a: | Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci. |
Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej .
[ Dodano: 04-12-2012, 21:55 ]
cichy1124 napisał/a: | 2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym. |
Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:12
|
|
|
deejay napisał/a: | Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej . |
To by się zgadzało, bo pali duzo na samym grzaniu silnika jak chodzi przez 3-5 minut, to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze.
deejay napisał/a: | Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem |
Obroty mam ok 800rpm, w jaki sposób sprawdzić prąd ładowania( w którym miejscu) |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:20
|
|
|
cichy1124 napisał/a: | to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze. |
Nie ten sam , ten tylko daje info o temp. do zegarów , jest drugi wkęcony w obudowę termostatu dokładnie taki .
http://sklep.intercars.co...50eee3242c38655 |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:28
|
|
|
hmm... coś mi link nie działa... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:55
|
|
|
cichy1124 napisał/a: | 2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej | To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił. |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-12-2012, 23:24
|
|
|
ok, to wymienię to i zobaczę jaka będzie poprawa |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 06-12-2012, 17:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | cichy1124 napisał/a: | 2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej | To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił. |
A myślałem że tylko ja mam taki problem, a tu OooOO !!
Gdy miałem walnięte cewki to miałem podobny problem z przygasaniem i falowaniem obrotów tylko, że to się działo na ciepłym i zimnym silniku, ale ja się nie znam i nie udzielam |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 07-12-2012, 19:57
|
|
|
I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...
Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.
Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy.... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:25
|
|
|
cichy1124 napisał/a: | I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...
Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.
Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy.... |
Padła do końca któraś cewka . Mozesz sam zdiagnozowac odłączając po kolei kostki zasilające cewki , tam gdzie nie bedzie pogorszenia pracy silnika świadczy o udzkodzonej cewce lub swiecy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-12-2012, 21:09
|
|
|
cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz. |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 08-12-2012, 00:33
|
|
|
Hugo napisał/a: | cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz. |
Mam LPG ale zadnych objawów nie było, teraz sam sie gaz wyłącza, może jakieś zabezpieczenie. Na benzynie to samo.
Odpaliłem teraz auto jak postało pare godzin na zewnątrz i kontrolka silnika nie świeci, i auto znowu wchodzi na obroty powyżej 2 tysięcy, już nie mam pojęcia co sie z tym autem dzieje.
ogarnę jeszcze jutro jak bedzie działać, ale mam nadzieję, że to nie cewka, bo znowu koszty... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 08-12-2012, 19:31
|
|
|
chyba znalazłem problem, kabel w miejscu wejścia do wtyczki jednej z cewek jest przerwany.
Teraz chyba będę musiał kupić końcówkę tego kabla z wtyczką, bo w tym miejscu tego nie zlutuje... |
|
|
|
 |
|