Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud
Autor Wiadomość
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 04-12-2012, 21:50   [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud

Niestety mam problem z rekinem...
1 problem: Jak autko postoi sobie dłużej np. przez noc i silnik całkiem ostygnie to pojawia sie następujący problem. Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy z wydechu wylatuje olej(chyba, bo lekko go ubywa w silniku). dy przejadę już pewien odcinek i auto sie zagrzeje to działa już w porządku, poza małym falowaniem obrotów i lekkim przygasaniem przy gwałtownym dodaniem gazu(przy ruszaniu). Przyczyną mogą być świece, czy coś jeszcze?
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym.
Z góry dzięki za pomoc :roll:
Ostatnio zmieniony przez cichy1124 07-12-2012, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2012, 21:54   

cichy1124 napisał/a:
Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci.


Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej .

[ Dodano: 04-12-2012, 21:55 ]
cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym.


Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem :wink:
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 04-12-2012, 22:12   

deejay napisał/a:
Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej .


To by się zgadzało, bo pali duzo na samym grzaniu silnika jak chodzi przez 3-5 minut, to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze.

deejay napisał/a:
Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem


Obroty mam ok 800rpm, w jaki sposób sprawdzić prąd ładowania( w którym miejscu)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2012, 22:20   

cichy1124 napisał/a:
to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze.


Nie ten sam , ten tylko daje info o temp. do zegarów , jest drugi wkęcony w obudowę termostatu dokładnie taki .

http://sklep.intercars.co...50eee3242c38655
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 04-12-2012, 22:28   

hmm... coś mi link nie działa...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2012, 22:40   

http://moto.allegro.pl/mi...2839370709.html
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2012, 22:55   

cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej
To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż :wink:
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił.
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 04-12-2012, 23:24   

ok, to wymienię to i zobaczę jaka będzie poprawa
 
 
tnalag 
Forumowicz

Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: NN
Wysłany: 06-12-2012, 17:35   

Hugo napisał/a:
cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej
To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż :wink:
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił.


A myślałem że tylko ja mam taki problem, a tu OooOO !!
Gdy miałem walnięte cewki to miałem podobny problem z przygasaniem i falowaniem obrotów tylko, że to się działo na ciepłym i zimnym silniku, ale ja się nie znam i nie udzielam :D
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 07-12-2012, 19:57   

I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...
Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.
Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy.... :evil:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-12-2012, 20:25   

Cytat:
cichy1124 napisał/a:
I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...

Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.

Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy....


Padła do końca któraś cewka . Mozesz sam zdiagnozowac odłączając po kolei kostki zasilające cewki , tam gdzie nie bedzie pogorszenia pracy silnika świadczy o udzkodzonej cewce lub swiecy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2012, 21:09   

cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz.
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 08-12-2012, 00:33   

Hugo napisał/a:
cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz.

Mam LPG ale zadnych objawów nie było, teraz sam sie gaz wyłącza, może jakieś zabezpieczenie. Na benzynie to samo.
Odpaliłem teraz auto jak postało pare godzin na zewnątrz i kontrolka silnika nie świeci, i auto znowu wchodzi na obroty powyżej 2 tysięcy, już nie mam pojęcia co sie z tym autem dzieje.
ogarnę jeszcze jutro jak bedzie działać, ale mam nadzieję, że to nie cewka, bo znowu koszty...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-12-2012, 11:06   

cichy1124, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 08-12-2012, 19:31   

chyba znalazłem problem, kabel w miejscu wejścia do wtyczki jednej z cewek jest przerwany.
Teraz chyba będę musiał kupić końcówkę tego kabla z wtyczką, bo w tym miejscu tego nie zlutuje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.