[Cari 1.8 GDI] W poszukiwaniu filtra paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
m3ntor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2013, 13:04 [Cari 1.8 GDI] W poszukiwaniu filtra paliwa.
|
|
|
Wczoraj zakupiłem oryginalny filtr paliwa firmy Mann (120 zł - nie wiem czy nie przepłaciłem, ale co tam) do Cari 1.8 GDI. Zamierzałem go wymienić, w końcu. W tym celu zasięgnąłem porad i wyczytalem, że:
- W GDI filtr paliwa znajduje się w baku w pompie niskiego ciśnienia.
- W Dieslach znajduje się pod puszką z bezpiecznikami.
Idąc tymi poradami, dobrałem się do pompy. Wyciągnałem ją i rozebrałem na części pierwsze, dostając się do środka. W pewnym momencie uznałem, że nie ma możliwości, żeby filtr paliwa tam się znajdował.
Tak wygląda filtr który kupiłem.
Po tym niepowodzeniu i obsmrodzeniu sobie całego auta benzyną, uznałem, że filtr jest jednak gdzie indziej. Czy nie znajduje się on czasem pod puszką z bezpiecznikami pod maską?
Dziękuję z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 09-02-2013, 13:34 Re: W poszukiwaniu filtra paliwa.
|
|
|
m3ntor napisał/a: | uznałem, że filtr jest jednak gdzie indziej. Czy nie znajduje się on czasem pod puszką z bezpiecznikami pod maską? |
dobrze mówisz i masz racje:) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
m3ntor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2013, 13:48
|
|
|
A jak się do niego dobrać? Mnie się udało tylko zdjąć puszkę z bezpiecznikami (częściowo, bo kabelki nie chciały współpracować przy wypinaniu) i stwierdzić, że wieczka nie zdejmę a przynajmniej mnie się nie udało od góry dostać do środka. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 09-02-2013, 13:55
|
|
|
Od góry uda sie:) trzeba wyciągnać jeszcze weglowy filtr oparów paliwa albo lewą plastikową osłonę silnika ta zaraz za kołem,dostęp beznadziejny:):) |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
m3ntor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2013, 14:26
|
|
|
Mów mi jeszcze, ja tam zaglądałem i jak na moje oko to ni wuja nie da się tego wyciągnąć od góry, żadnych śrubek tam nie ma, nic po prostu. :/ |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 09-02-2013, 18:12
|
|
|
Od góry to sobie odpusc bo bedziesz mógł sobie tylko na niego popatrzec
do łobuza trzeba dostac sie od dołu lepszy dostep, lecz nie to bedzie najgorsze nie chce myslec ile %$#@&@ sie posypie pod adresem tego co tam zamontował i jakie sposoby i klucze włacznie z zabka od sasiada hydrauluka pozyczysz a i to nie gwarantuje sukcesu jak nie podegniesz metalowego przewodu co idzie nim paliwo i czy dasz rade ruszyc
ja bym ci raczej zaproponował zlecic mechanikowi niech on sobie rece wygina w chinskie litery a jak cos urwie (rurke paliwa) to jego bedzie problem no ale to twoja decyzja co zrobic |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 09-02-2013, 20:06
|
|
|
Dla chcącego nic trudnego:) jedna osoba na dole odkreca filtr a druga do góry też go odkreca i wychodzi.Wystarczy zwykły zestaw kluczy płaskich! Fakt trzeba się nagimnastykować żeby to odkręcić:D Zapieczone nakrętki warto najpierw spsikać penetratorem i puści na bank! A mechanik to sobie za robocizne też napewno policzy...No i przy okazji warto zajrzeć do filtra w baku (ten od pompy) warto go przedmuchać chociaż! No i filterki w pompie WC ale to już cieższa sprawa....:):) |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-02-2013, 20:47
|
|
|
Ze względu na umiejscowienie filtra robota dosyć niewygodna Osobiście u siebie wymieniałem ten filtr od góry Cieszę się, że mam to za sobą... tak jak napisał mateusz8230, dla chcącego nic trudnego. Trzeba zaopatrzyć się w dużo cierpliwości |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
|